Észak-Magyarország kanyargós mellékútjain hajtottuk meg egymás után az összes Mercedes-EQ modellt
Mercedes-Benz EQA
A legkisebb modell a 4,46 méteres EQA, amelyből a 69,7 kilowattórás akkucsomaggal, 195 lóerővel, 375 newtonméterrel és 426 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "EQA 250" jelzésű változatot próbáltuk ki.
A modell nettó alapára 17,94 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 21,64 millió forint, amelynek bruttója 27,48 millió forint
A beltér egyszerű elrendezésű, az első sorban mindenben megfelel a márkával szemben támasztott követeléseknek, ám a hátsó sor erősen kompromisszumos, főként a magas padló és alacsony ülések kombinációja miatt
Mercedes-Benz EQB
Ezt követi a 4,68 méteres, hétüléses EQB, amelyből az összkerékhajtásos, 79,8 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 228 lóerővel és 390 newtonméterrel hasító, 423 kilométeres hatótáv-adattal bíró "EQB 300 4Matic" verziót hajtottuk meg.
A modell nettó alapára 20,39 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 23,55 millió forint, amelynek bruttója 29,9 millió forint
A műszerfal és az első sor nagyon hasonló az EQA-hoz, ám hátul magasabbra kerültek az ülések, ennek ellenére több a fejtér és még két szükségülést is kapunk a második sor mögött
Mercedes-Benz EQC
A következő modell a 4,76 méter hosszú EQC, amelyből a 85 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 408 lóerővel és 760 newtonméterrel, illetve 495 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQC 400" verzióhoz volt szerencsénk.
A modell nettó alapára 28,16 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 30,58 millió forint, amelynek bruttója 38,83 millió forint
Itt már érződik a beltérben a szintlépés, ez nem az alacsonyabb árkategóriás, "Entry Luxury" színvonala
Mercedes-Benz EQE
A kisebbik szedán a 4,96 méteres EQE, amelyből a 100 kilowattórás akkucsomaggal, 625 lóerővel, 950 newtonméterrel és 526 kilométeres WLTP szerinti hatótávval rendelkező "AMG EQE 53 4MATIC+" jelzésű változatot próbáltuk ki.
A modell nettó alapára 38,34 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 44,08 millió forint, amelynek bruttója 55,98 millió forint
Az előző lépcsőhöz hasonlóan érződik a szintlépés a beltérben, hiszen az EQE már az EQS csúcsmodellel osztozik az alapjain
Mercedes-Benz EQS
5,21 méterével folytatja a sort az EQS, amelyből a 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 333 lóerővel és 568 newtonméterrel hasító, 782 kilométeres hatótáv-adattal bíró "EQS 450+" verzióval autóztunk.
A modell nettó alapára 38,66 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 47,43 millió forint, amelynek bruttója 60,24 millió forint
Itt a beltér valamivel tágasabb, mint az EQE-ben, de egyértelműen nem az S-osztály vetélytársa a modell
Mercedes-Benz EQS SUV
Utolsó előtti jelentkező az 5,13 méteres, ám 1,71 méter magas EQS SUV, amelyből az összkerékhajtásos, 120 kilowattórás akkucsomaggal szerelt, 544 lóerővel és 858 newtonméterrel, illetve 613 kilométeres hatótáv-adattal rendelkező "EQS 580 4Matic" verzióhoz volt szerencsénk.
A modell nettó alapára 54,89 millió forint, a képeken látható autó extrákkal növelt nettó ára pedig 57,57 millió forint, amelynek bruttója 73,1 millió forint
A beltér, főként a hátsó sor minősége valamivel a "normál" EQS alatt helyezkedik el, de ezen modell esetében még egyértelműbb, hogy nem a sofőrös limuzinok kategóriájában versenyzik
Mercedes-Benz EQV
Bár a rendezvényen nem vezettük, azért a teljesség kedvéért megemlítendő, illetve jelen is volt egy EQV, ami a márka elektromos buszlimuzinja,
tesztjét ide kattintva olvashatjátok.
Sokkal fontosabbak viszont azok az autók, amelyeket vezettünk is, és így valamennyi érdekes információt mindenképpen felfedeztünk, amit megéri megosztani veletek.
Érezhetően hasonló a Mercedes jelenlegi legkisebb platformjára épülő két villanymodell, az EQA és az EQB, ám csak az első autónál érezhető legalább valamennyire, hogy egy relatíve kis modellről van szó, kellemesen mozgékony és még akár a kanyarokban is szórakoztató tud lenni, nem csak a villanyautósan eszméletlen gyorsulási érzetével. Ugyanez már nehezebben mondható el az EQB-ről, amely érezhetően a határait feszegeti a padlólemeznek. Erős, de a kanyarokban és a féktávokon már egyértelművé válik, hogy hatalmas a karosszéria, így inkább azoknak ajánlható, akik szeretnék kihasználni a teljes értékű második sor és esetleg még a két szükségülés lehetőségét is, miközben nem a száguldozás élményét üldözik.
Az első, igazán prémiumnak is érződő modell az EQC, ahol a rendelkezésre álló, nagyjából EQB méretű térbe a minél több ülés helyett minél több luxust igyekeztek bepréselni. Ez a vezetési élmény terén is egyértelmű: finomabb, precízebb, pontosabb és rugózás terén feszesség helyett érezhetően kényelmesebb, puhább modell a korábbiaknál.
A két szedánt is megéri inkább együtt kezelni a vezetési élmény terén, az EQE és az EQS egyaránt hatalmas, de lapos autóként viselkedik, fenomenális erővel párosítva mindezt. Alacsonyabb hasmagasságuk miatt valamennyivel jobban leplezik a tömegüket, ám a rengeteg lóerő ellenére azért itt is érezhető, hogy inkább utazóautók, mint versenygépek.
Számomra már szinte felfoghatatlanul hatalmas az EQS SUV, és a vezetési élményéről is nagyjából ennyit lehet elmondani. Egyértelműen ez viselte a legjobban
"a kiváló magyar mellékutakat", ám méreteiből és kezelhetőségéből kiindulva tényleg leginkább azoknak ajánlható, akik bármi áron a legnagyobbra vágynak. Ezt az érzést ugyanis kiemelkedően tudja nyújtani, ám tagadhatatlan, hogy a méretei és tömege miatt kompromisszumot kell kötni - főleg a hazai utakon - a teljesítmény kihasználhatósága terén.
Ilyenek tehát egymáshoz képest a Mercedes-Benz elektromos modelljei: te melyiket választanád?
Vigyázni kell az ilyen helyszíneken, nehogy leszakadjon a hegyoldal a plusz súly alatt. A hídmérleg gondolom kiakadt.
Merci, a ti autótok… Az EQ – az “érzelmi intelligencia” – meg amúgy is a kedves hölgyek terepe 😀
Hamarosan utolérjük a hanyatló nyugatiakat és akkor minden nyugdíjas ilyen Mercikkel fog kirándulni Moszkvába és a Krímbe.
EQE magyarul eke vagyis mostmár bármelyik paraszt akaszthat ezután ekét, szántani.
Az agrártínédzsereken át a gazdag celebpulyákig bárkinek szól vegyétek nehogy már pickup az trágyázni való… 🙂
EQA a max amit eltudok képzelni, azt csak a városban
A válasz nagyon egyszerű: egyik sem. 🙂
A SUV-okat alapból elutasítom. Pffúúújjjjj
A többinél a forma és/vagy a design borzasztó(nem teszik).
A végső kérdést meg az ár eldönti. 🙂
Ezek árából inkább veszek(már vettem) egy jól felszerelt normális autót.
Nekem addig nem jöhet szóba elektromos autó, amíg stabilan minimum 650km hatótávval nem rendelkeznek, és max 15perc alatt feltölthetöek. 🙂