A nagy utazó? Toyota Avensis teszt
Toyota Avensis 2.0 D-4D Travel Edition teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Belépő turbódízelével és "utazós", kedvezményes ellátmányával járt nálunk a középkategóriás Toyota. Akinek ez a verzió kell annak nyerő, varia azonban nincs!
Nem xenonok, csak vetítőlencsések, de erős fényűek a fényszórók, a futómű még a 205/60 R16-os abroncsokkal is feszes hangolású
Travel Edition – így hívják az Avensis tavaly kínálatba került különleges verzióját, mely egyszerre kíván gazdag ellátmánnyal és kedvezményes árral hódítani. Csaknem az összes motorral kínálják, mi a minden bizonnyal a legtöbb középkategóriás vásárlót érdeklő, belépő turbódízellel próbáltuk.
Jól olvasható, egyértelműen kezelhető a műszerfal. Jó pont, hogy az összes elektromos ablak le-fel automata, azaz egy érintésre automatikusan végigfutó
Elöl-hátul jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, hátul az utastér padlója teljesen sík
Kielégítő méretű, finoman kárpitozott, de az utastér felé csak szűk átjáróval bővíthető a primitív, a térbe hajló zsanérozású ajtóval fedett csomagtér
Aki ismeri az Avensis motorpalettáját, az bizony tudhatja, hogy a tesztautót is hajtó 126 lóerős 2,0 literes turbódízel a kínálat legkisebb teljesítményű egysége. Nyomatéka azonban az összes benzinesénél komolyabb, 310 Newtonmétere 1800-2400 1/perc között élvezhető, így aztán menetdinamikája is elismerésre méltó. Az alap gázolajos 9,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra és akár 200 km/órás végsebességet adhat. Mindeközben kombinált fogyasztási értéke 5,4 l/100 km, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója 141 gramm/kilométer. Nem csak paramétereivel, karakterisztikájával, járáskultúrájával is megnyerő a D-4D. Alapjárata halk, csupán minimális rezonanciájú. Nyomatékleadása nagyon egyenletes, akár már 1200 1/perctől terhelhető, így passzol hozzá a meglehetősen hosszúra áttételezett, az autópályás 130 km/órás tempónál, hatodik fokozatban 2400 1/perc alatti főtengelyfordulatot adó váltómű.
Sok praktikus részlet vezethető fel, a műszerfali rekeszek flokkoltak, a könyöklő
Rádió- és telefonvezérlős a kormánykerék, de tempomat nem érhető el a dízelmotoros Travel Edition Avensishez
Noha az Avensis minden kezelőszerve (kuplung, fék, váltó) precíz szerkezet, kivétel nélkül kissé hosszú úton járnak, így a vezetés, főként városban, kissé munkásnak érezhető, főként, hogy rossz úton a futómű is a kelleténél többet mozgatja a karosszériát. Jó úton vagy autópályán, azonban nagyon elemében van és a Travel Edition felszerelésnévhez hűen, kiválóan utaztat. Zajszigetelése kimagaslóan jó, egyenesfutása hibátlan és még étvágya is visszafogott, tesztátlagunk mindössze 2 deciliterrel volt a gyári érték felett, azaz 5,6 l/100 km értéket mértünk, országúton nem kunszt 5 l alatti értéket elérni és némi óvatossággal városban is ki lehet jönni 6 literből.
Magas tempónál is feltűnően csendes és takarékos az Avensis, rossz úton viszont erőteljesen zötykölődik
Szabvány 2DIN, azaz dupla-rádió méretű az érintőképernyős, USB-csatlakozót is adó navigációs egység. Elegánsabb lett volna az USB-aljzatot egy rekeszbe tenni
A Sol ellátmányhoz mérten mindössze 245 ezer forint felárért, azaz a 2.0 D-4D motorral akciósan 7 540 000 forintért kínált, sok egyéb mellett érintőképernyős navigációt, tolatókamerát és 16 colos könnyűfém felniket adó Travel Edition csomag azonban valóban sokakat megnyerhet, hiszen ilyen dinamikus, erőteljes dízellel és ehhez hasonlóan gazdagon (az említetteken túl temérdek más mellett 2 zónás légkondival, 7 légzsákkal, ESP-vel, Bluetooth-kihangosítóval és távirányítós, MP3-olvasós, USB-csatlakozós audiorendszerrel is) felszerelt középkategóriás nincs sok a piacon. Ám meg kell jegyezni, hogy az Avensis akciós ajánlatával sem egyedülálló ajánlat s aki esetleg szeretné maga specifikálni autóját, például az utazós konfigurációhoz tempomatot vagy elektrokróm belső tükröt is áhítana, az könnyen más márkához csábulhat, ugyanis a Toyota ma is köti magát a csakis csomagokkal felépíthető ellátmányhoz. Ára pedig csak neves, német vagy japán konkurenseihez mérten kedvező, a koreaiak vagy a franciák bizony alá ajánlanak.