A murván érzi csak igazán jól magát az Opel új sportgépe

Az Opel Adam sikeres raliváltozatát az új Corsa versenykivitele követi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Opel Corsa legerősebb változata lesz a Rally4, ami az előzetes tesztek alapján eredményes szereplője lehet majd a raliversenyeknek.

Az Opel már évek óta halmozza a motorsport sikereket a rali világában, az Adam R2-vel számos trófeát begyűjtöttek, többek között 2015 és 2018 közt minden évben európai junior bajnoki címet. Az apró raligép példányaival a vásárlók összesen 530-szor állhattak dobogóra, 32 nemzeti bajnokságban is az Adam R2-vel nyertek a pilóták. Az R2 kategória viszont megszűnik, helyébe lép a Rally4, és persze az Adam is megszűnt már, a 2017-es PSA-Csoportba való beolvadása után pedig az Opel új fejezetet kezdett a történetében. Ennek egyik első gyümölcse az új Corsa, ami kiváló alapként szolgál egy új raliautóhoz. Az első tesztek alapján esélyes, hogy a Corsa Rally4 megismételje elődje sikereit.
Az Adam pörgős, szívó négyhengerese helyett egy takarékos, ám erős, 1,2 literes, háromhengeres turbómotor kerül a Corsa Rally4-be. Az erőforrás 208 lóerőt és 290 newtonmétert ad le a Magneti Marelli elektronikus vezérlőegységével megtámogatva. Az erő az első kerekeket hajtja az állítható önzáró differenciálművön és az ötsebességes szekvenciális váltón keresztül. A kemény terepen való versenyzéshez megfelelő futómű is jár Eibach rugókkal és Öhlins lengéscsillapítókkal, természetesen utóbbi is állítható, és ez lehet majd az autó fő erőssége. Legalábbis a több hónapnyi tesztelés utolsó szakasza alapján, amikor több mint 1000 km-t csapattak a PSA-Csoport és az Opel szakértői aszfalton és murván egyaránt.
Hirdetés
Az egyik tesztpilóta kifejezetten élvezte, hogy a különböző beállításokat jól kezelte a sportos Corsa, minden körülmény között könnyen vezethető maradt. Ehhez az Adaménél hosszabb tengelytáv is hozzájárult, hiszen így stabilabb marad a gyors kanyarokban, de még így is agilisan viselkedett. A szívó motorral ellentétben ezt nem kell annyira dolgoztatni, a csúcsnyomatékhoz tartozó fordulatszám-sáv szélesebb, így kevesebbszer kell sebességet váltani. A turbómotor pedig kellő erőt állít elő, főleg hegyen felfelé teljesít meglepően jól. December 1-jén homologizálják a Corsa Rally4-et, ezután rögtön be is indul a modell gyártása. Nem sokkal később már rendelni is lehet az új Corsa eddigi legerősebb változatát, ami az új motoron és felfüggesztésen kívül Sparco kagylóülésekkel és sportkormánnyal, lecsupaszított beltérrel, extra hűtőnyílásokkal és sportfelnikkel érkezik. Egy WRC-s szélesítést azért szívesen megnéznénk az egyébként alapból is stílusos Corsán, egyszer talán ilyen is készül majd. Addig viszont remélhetőleg hazai versenyeken is előfordul majd egy-egy példány az Opel új raliautójából, bár magyarországi forgalmazásáról és áráról egyelőre nem tudunk biztosat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?