A modern herceg paripája – BMW 420d

BMW 420d M Sport Cabriolet, 2014 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még javában piacon van az első 4-es kabrió BMW, de már a használtpiacon is vastagon találni. Nekünk ilyenből benzines jutott tesztre anno, vajon húszdével is hódító egy ilyen vas?


Etalon vagy sem, azt mindenki döntse el magának, de azt nem veheti el senki a 4-es BMW-től, hogy meghatározó modell a piacon. Egyedüliként keménytetős, a C-osztály és az A5 kabrió is vászontetőt kap, ami hol előny, hol pedig hátrány. Utóbbi talán kevesebbeknél jön elő és többen látják be azt, hogy egy ilyen megoldás négyévszakos autót eredményez a 4-es esetében. Sportosságából veszít szegény, mindegyik konkurensénél nehezebb, bár azért az 1715 kilót sem rónám föl neki jelentős túlsúlynak, az A5 és a C is 1,7 tonnához közelít kétezres dízellel.

Ha viszont nincs mivel sportolni, akkor a többlet súly sem lehet probléma, nem igaz?



A közút amúgy sem a sportolásról szól, időnként meg a kis motor is elég ahhoz, hogy mosolyra görbítse a sofőr száját.

Akkor meg miért ne legyen valami reális motor az autó orrában, amit hajborzolós krúzolásra használ a kedves tulajdonos? Még nekem is ízlelgetnem kell kicsit ezt az élmény/hobbiautó dízelmotorral mondatot, és meg vagyok róla győződve, hogy ezzel nagyon sokan vagyunk úgy, hogy egy ilyenbe benzinmotor kell. Aztán tessék, ezt is megrendelte valaki. Ráadásul nem is volt egyedül, itthon a cikk írásának pillanatában majdnem harminc négyes húszdé kabriót hirdetnek, kupéból meg több mint 80-at. Nem gondolnám azt, hogy az üzemanyagon való spórolás lenne az indíték egy ilyen megvásárlásakor, mivel az alapár sem egyszerű történet, ma 15,3 milliónál kezdődik egy ilyen 20d automata váltóval.
Furcsa egy anomália ez, de ez a konfiguráció valójában szinte teljes mértékben lefedi a hazai piaci igényeket. Mivel van itt kismotor, ami az N47D20 korai problémáinak és visszahívásainak ellenére is kedvelt, automata váltó, nyitható tető, meg M Sport csomag. Ez régen sem volt másként, E36-ból is sok a 16i, 18i M csomaggal, ami meg nem az, abból azt csinálnak a friss tulajdonosok.

A látvány a fontos, a nagymotort már kevesen tudják megfizetni hozzá, a 420d kabrió esetében viszont más a helyzet.

Mivel a 20d amúgy is elég nyomatékos, így nem érezni kicsinek. 184 lóerő, meg 380 Nm azért tisztességes. Meglepő, mennyire fürgén mozog egyébként, bár a nyitott tető élménye is hozzátesz a sebességérzethez. Amennyivel lehet menni, arra bőven elég, egyesek szerint 150 fölött elfogy, ami a hazai útviszonyoknak és nem mellesleg a szabályoknak megfelelően bőven elég. Hogy kerreg-e? Naná, alapjáraton csúnya hangja van, de ott a start-stop, így a lámpánál álldogálva csöndben lehet benne pózolni, majd hirtelen elhagyni a helyszínt, hogy kevesen hallják a dízelmotort.
Hirdetés

Egyébként is csak alacsony fordulaton zavaró, fordulaton teljesen vállalható a legjobb tulajdonsága meg a fogyasztás, használója alatt 7,3 liter az átlag. 43 ezer kilométerrel került jelenlegi tulajdonosához, aki a vétel után azonnal olajat és szűrőket cserélt, gázolajszűrővel együtt, és azóta több mint tízezer kilométert pakolt a kabrióba, nagyjából év eleje óta. Most 56 ezer kilométert mutat a számláló és eddig semmi váratlan nem történt, vélhetően még ez jó darabig így is lesz, hisz négyévesen így még szinte új autó. Azért van néhány furcsaság, ami nekem nagyon szúrja a szemem, hisz nem gondoltam volna, hogy néhány alkatrész ennyire hamar képes öregedni. Az M sportkormányt jól ismerjük, a kicsit vastag és puha karimájú, nagyon szép formájú kormány fogása továbbra sem a legjobb, ám a puha bőrhuzat tapintása újonnan nagyon jó élmény.

Rögtön feltűnt, hogy itt szinte tükörsimára fényesedett a kormány, amit egyelőre nem tudok hová tenni.

Vagy az van, hogy ez a finom anyag ennyit bír, ami azért furcsa lenne, vagy valaki folyamatosan krémezett kézzel vezetett, amivel alaposan leápolta a nem épp olcsó alkatrészt is.
A kormányzás rendkívül jó egy ilyen négyesben, a változtatható menetmódokkal annak rásegítése is változik. Sportban nehezebb lesz, amitől egészen azt érezzük, hogy egy nagy és komoly vasat terelgetünk. Nem mellesleg rendkívül pontos és elég közvetlen egy hétvégi sofőr számára.

A 4-es nagyon masszív kocsi, sehol egy pisszenésnek nem kéne lennie, itt viszont már előjött egy-két hang.

Főleg a kormányoszlop körülötti műanyagok reccsennek néha nagyokat. A tető hibátlanul mozog, de maximum lépéstempóban gurulás közben nyitható-csukható. Az ülések, kárpitok a sofőr ülésén lévő minimális repedésen kívül hibátlanok, megvan a hátsó ülés fölé helyezhető szélfogó is - annak dedikált helyén összecsukva, a hátsó ülés mögött.

Alapvetően is imádnivaló a futómű, M sportcsomaggal meg pláne, nulla oldaldőléssel veszi a kanyarokat.

Nagy szívfájdalmam volt a 440i tesztautónál az xDrive, véleményem szerint semmi keresnivalója nincs egy ilyen autóban, a 20d-hez szerencsére még rendelni sem lehet. Önzáró difi hiányában azért nagy seggriszálás nincs, de ízléses kifordulásokra azért kapható. Furcsa módon nem érzem azt, hogy ebben az összeállításban kilógna a lóláb valahol, sőt, valójában ennél csak kerekebb lehetne a kép akkor, ha még fekete is lenne, hisz belül is az, ami szintén elég kapós. Pedig voltak izgalmas választható színek, de tény, hogy ez így könnyebben eladható. Empakett, húszdé, fullbőr, nagyfelni, nagyboard, ja, az már nincs, de a tréfát félretéve minden megvan benne, amitől itthon eladható, és így a nyárba éppen belecsobbanva nem gondolnám, hogy túl sokáig szabad préda lesz - még 11,5 milliós ára ellenére sem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?