A Mitsubishi csak crossoverekben gondolkodik

Eltűnnek a kínálatból a Mitsubishi több évtizedes modelljei, mint a Lancer vagy a Pajero

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mitsubishi vezérigazgatója mondta el, hogy a japán gyár annyira erősen átáll a crossoverekre, hogy sutba dobja egykor sikeres szériáit.


Osamu Masuko, a Mitsubishi vezérigazgatója az Automotive Newsnak adott interjújában beszélt cége jövőjéről. Eszerint az évtizedes múltra visszatekintő modellsorozataik közül több is a süllyesztőben fogja végezni, helyüket meg a ma divatos crossoverek fogják átvenni. A márka régi hívei és rajongói nem lesznek túl lelkesek, de be kell látni, hogy a japánok az elmúlt években nem igazán voltak benne az autógyártás fősodrában. Európában szinte marginális szereplővé sikerült leküzdeniük magukat, de a helyzet máshol sem a legjobb. Masuko elismerte, hogy a döntésben az is szerepet játszik, hogy a fejlesztéshez nincs meg a kellő tőkéjük.
Hirdetés

Az elmúlt évek kevéssé sikeres együttműködései véget értek és nem sikerült újabb partnert találniuk, akivel megoszthatnák a fejlesztés költségeit. Most viszont az a mesteri terv, hogy régi modellek fejlesztése helyett egy sor új kompakt és középkategóriás crossovert fognak kihozni. Az ASX és az Outlander közé érkezik egy kupészerű szabadidő-autó, és 2019-re várható az új ASX. A terepjáró klasszikusnak mondható Pajero sem fog utódot kapni, mert nem tudnák eléggé környezetbaráttá tenni. Érdekes, hogy az i-Miev villanyautó is így jár, az bár elektromos hajtású, mégsem akarnak rá költeni, hogy egy autószerűbb második generációt hozzanak ki belőle.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

28 thoughts on “A Mitsubishi csak crossoverekben gondolkodik

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Crossovert a balfékek, a reumások és a dagadtak vesznek.
    Ha jól belegondolunk, Európa, Amerika tele van velük. Szóval van ratio a japánok gondolkodásában.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Szerintem pedig a crossover-gyártás lesz a jó irány. Hidd el, alaposan felmérték ott ezt a dilemmát a vezetők.

    Igazad van, számtalan linket lehetne idecitálni, ami a Lancer megbízhatóságát szemlélteti. Itt van egy közülük:

    [url]http://hvg.hu/cegauto/20121123_Melyik_az_utobbi_15_ev_legmegbizhatobb_au[/url]

    Azt gondolom, igazából nem a Lancer-rel volt a népeknek baja, hanem a szedánforma-kocsik kezdenek divatjamúlttá válni, és ezek helyére csordogálnak be a crossoverek, kvázi szépen lassan leváltva őket, ill. ha megnézed, az egyterűeket is. Az szintén egy kifutóban levő kategória.

    A Carisma, bár jól sikerült, tulajdonképpen szinte ugyanaz, mint a Volvo S40 – és Hollandiában gyártották őket a NedCar-nál. Nincs meg benne annyira a Mitsubishi, mint a Lancerben.

    Remélem, felvirágzik majd a Mitsu – egyelőre ne nézzük azt, hogy ez milyen áron következik majd be, csak szurkoljunk az újbóli felemelkedésüknek. Lehet, hogy nagyon pofás autókat fogunk majd tőlük látni.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Persze, divatos a crossover… De ettől nem kell ráerőszakolni, mert van aki venné ezt a szép elegáns, ám mégis sportosra dolgozott Lancert! Ezek a nagyvállalatok totálisan megerőszakolják az emberek elméjét, s azt sugallják verik bele a fejekbe, -de márpedig csak crossovert lehet venni, mert csak az a design-os, stílusos, biztonságos. De ez rohadtul nem így van!! Gyártani kéne a jó kis Carisma modellt is a mitsubishinek, nem oktalan hoznak be a Magyar emberek annyit külföldről, de nagy népszerűsége van Angliában, más Ny. európai országokban is!! A Lancer típust egyenesen bűn leállítani, olyan legendás népszerűsége van, mondhatni bolygószerte. De ez van kifordul már magából sok ember a megrészegítő profit szagának érzetétől. EZZEL A LÉPÉSSEL A MITSUBISHI NEM HOGY NEM LESZ PROFITÁBILISABB, DE ÖRÜLHETNEK HA NEM BUKNAK A FALS, ROSSZ IRÁNYBA MUTATÓ VÁLTÁSAIKON. Nem vagyok szakértő, de ez erősen ad alapot ennek a víziónak.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Mesélj nyúlszáj!

    Hogy van ez a jó és rossz harca? De ne hazudozz, az igazat!
    Ez, amit itt írsz az a hazugság.

    Figyelj, ne légy már nyúl. Száj.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Hiányoltam már ezt az „ny” betűs kifejezést. Könnyes a szemem a régi emlékektől:)

    Csak a kedvedért:”A Toyota, mint jó, és a VW, mint rossz küzd egymással a világ legnagyobb autógyártója címért. És minden történet végén a jó elnyeri jutalmát, a rossz pedig elbukik.”

    🙂

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Ezt a sok butaságot nem tudom miből vontad le.

    Nagy szerencse, hogy te ekkora fittipaldi vagy és ezt be is mutatod nekünk nap, mint nap.
    Nézem ezt a hozzászólásodat és egyetlen olyan értelmes pontja sincs, amin vitatkozni lehetne.
    Hagylak is inkább a kezelőorvosaidra, ahogy csalfa meg roreno barátodat.

    Lehet, inkább az adódat kellene már befizetned kázsé. Megfognak hamarosan. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    🙂

    A Lada 2107-es cikkje alá ezt írta Kempelen:”Szeretek vitázni és ez egy jó hely erre.”

    Van még kérdésed, Mester?:)

    A perverziónak ez egy eléggé szokatlan formája. De hát Istenem, van, akinek erre áll fel:)

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    A lényeg az, hogy látszik a fény az alagút végén és látjuk, milyen formanyelvben látja a Mitsu a jövőt:

    [url]https://www.google.hu/search?q=mitsubishi+xr-phev&client=opera&hs=Vo3&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQ072jsNjJAhXMPRQKHUp9CZwQ_AUIBigB[/url]

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Semmilyen alteregóim nincsenek, fogd már fel, Holiday:)

    Ezt írtam:”A Toyota és a VW küzdelme a jó és a rossz harca, melyben a Toyota a jó és a VW a rossz.”

    Az az általánosított blődli már pusztán csak nyelvtanilag is sántít – mivel a „jó és a rossz” arra utal, hogy csak 2 autógyár létezik az egész világon. Helyesen tehát a „jók és a rosszak” harca lenne, mivel nagyon sokan vannak. Ezt az alsó tagozatos Pistike észreveszi a mondaton, neked nem jött össze:)

    Dehogy nem érdekellek, sőt irtózatos módon bosszantalak, azt veszem észre. Nem tudsz leakadni rólam, te túrórudi:)

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Szerintem sokkal nagyobb baj hogy mekkora xarokat hoztak ki, minthogy kivezetik a modellt. Az utolsó Galant (2004 utáni, Európóba el sem hozták), az utolsó előtti Lancer a legutóbb Space starnak nevezett förmedvény, ezek mind szembe köpése a 2000 előtti Mitsubishinek…

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Mit ér az erő, ha nem uralod?
    Te pedig egyértelműen nem tudod!
    Meglett korodat figyelembe véve elég szánalmas, hogy az még máig nem jutott el a tudatodig, hogyha állítólag erősebb is, de a közelébe nem jöhet egy Saab az EVO-nak menetdinamika terén.
    Persze a te szinteden (az autós kártyák szintjén) biztos a lóerő nagysága a lényeg. 🙂

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    A szent profit. Mindent ennek rendelnek alá ebben a ligában.

    [i]„Ne csodálkozzanak hogy mindenki opelt vagy volkswagent vásárol.”[/i]
    Nem mindenki. Mikor a SAAB-ot vettem, akkor a másik lehetőség az EVO volt. Az amúgy sem nagy felhozatal mellett (ami amúgy a svéd esetében sem volt jobb) mindnek véres volt a torka. Lehajtott, lelakott szarok voltak egy vödör pénzért. Így aztán az összkerék repült az ablakon, cserébe lett egy az EVO-nál erősebb autóm. Ugyanúgy sor4 turbós motorral.
    Ami a SAAB veszte volt, az egyáltalán nem lehetetlen a Mitsubishi esetében sem, ha nem kezd el közkedveltebb, a nagyobb piacokon kis ráfordítással aktualizálható modelleket gyártani. A személyautó kínálata évek óta vicc.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Az autógyártás valóban nem, az egy orbitális sületlenség is lenne, de NEM IS ÍRTAM ILYET:)

    A Toyota és a VW világelsőségért folytatott küzdelme viszont igenis a JÓ és a ROSSZ harca. Nem fogom részletezni, akinek van esze, érti, mire akarok kilyukadni. Hallod, Kempi? Akinek van esze…:)

    Nesze, kutyuli, kapd el a gumicsontot:)

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Tisztán látszik ebből is, hogy az autógyártás kizárólag üzlet, nem pedig a jó és a rossz harca. A profit az isten, ideig-óráig lehet hülyéskedni, de a részvényesek hamar észre térítik a szerencsétlenkedőket.
    Ez a szegmens most erősen nő, a Mitsubishi kis márkaként ép ésszel nem is lovagolhat meg mást.
    Kíváncsi leszek.

  • 2017.10.28. at 10:22
    Permalink

    Sajnálatos hírek, de ha ez az ára, hogy talán ismét elinduljon a három gyémánt a felfelé vezető úton, akkor muszáj ezt megemésztenünk.
    A Pajerot sajnálom a legjobban – egy ikon volt, aminek a neve a generációk alatt nem kopott meg. Az első generációt a Hyundai is átvette, hogy megcsinálhassa a Gallopert. Lehetne hosszasan méltatni az off-road sikereket, a Dakar-győzelmeket, de ezek a szép emlékek megmaradnak – és minden autórajongónak feltűnt már, hogy az igazi régivágású sárdagasztók ideje lassan lejár. Kár érted, Pajesz:(
    A Lancer eltűnése is fájdalmas, sokszori megbízhatósági lista-éllovas volt, mégis partvonalra került. Sejtettem, hogy a 10 szériát megélt Evo név is nyugdíjba vonul, várható volt, hogy nem lesz folytatás.
    Az L200 viszont hasít, már régóta várom az új verzió tesztjét, de hiába. Az meg fura, hogy csak 2019-ben jön az ASX utódja – már most is elavultnak számít, de ez az egyik típus, ami húzza a Mitsu szekerét. A Colt-utód Space Starról viszont nem esett szó – nekem olyan „rejtélyes” az az autó: alig írnak róla, majdhogynem láthatatlan az utakon. De egy „európaibb” verzió majd abból is jöhetne.

Vélemény, hozzászólás?