Az előd és utódja egymás mellett: neked melyik formavilág tetszik jobban? (Fotók: Motor1.com)
Imparato kinevezésekor egyetlen feladatot kapott: megmenteni az Alfa Romeo márkát. Ez egy olyan problémakör, amibe már sokaknak, sokszor tört bele a bicskája, ennek ellenére az újdonsült CEO bizakodóan látja a jövőt. Megállapítása szerint a Stelvio és a Giulia modellek minőségével nincs probléma, ezen a téren felérnek a németországi prémiumgyártók termékeihez.
Tovább javítja a lehetőségeit, hogy végre nem forráshiányból kell dolgoznia, a Stellantis ugyanis komoly jövőt szán a márkának, bár elsősorban inkább az amerikai piacon. A DS és a Lancia mellett az Alfa Romeo a cégcsoport harmadik nagy, közös technológián osztozó prémiummárkája lenne, ráadásul az USA-ban inkább ebbe a logóba kerülne a pénz és az energia, minthogy már kivezetett márkákat (például Peugeot) kezdjenek el újra forgalmazni a tengeren túl.
Az új CEO szerint hiába ér fel a németekkel a minősége, ha nem tud elektromossá válni a jövőben, ezért búcsút intenek a Giorgio platformnak (Fotók: Motor1.com)
Részben emiatt - német minőség ide vagy oda - a jelenlegi, öregedő modellek platformját nem használják tovább. Amellett, hogy az érkező típusok már másik alapokra kerülnek majd, a ma forgalmazott autóikat fokozatosan kivezetik a piacról az utódok megjelenésekor. Ennek fő oka az amerikaiak megcélzása mellett, hogy a jelenlegi platformok nehezen egyeztethetők össze részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal. Két crossovert harangoztak be a helyükre, az első a már többször elhalasztott Tonale, amelyről "új" információ, hogy még tovább csúsztatták a megjelenését. Legalább a külsejében gyönyörködhetünk, arról ugyanis már szivárogtak ki fotók. Valószínűleg 2022 elején mutatják majd be, nyártól pedig már a kiszállítás is megkezdődik.
Sokkal szögletesebb a forma, de ez nem árt a Tonale összképének, legalábbis szerintem (Fotók: Motor1.com)
Ezt a modellt viszont a korábbiakhoz igazodva nem egy, a Giuliához hasonló szedán, vagy a Giuliettához hasonló kompakt követi majd 2023-ban, hanem egy kisebb crossover, így a hagyományos autók akár teljesen el is tűnhetnek a gyártó kínálatából. Imparato a németekkel azonos gyártási minőség megtartása mellett kedvezőbb áron kívánja majd eladni az olasz vetélytársakat, ezzel is növelve az esélyeket a sikerre.