A Mercedes végre megmutatta az akár 510 lóerős C 63 AMG-t
Itt az új Mercedes-AMG C 63 - 475, vagy 510 lóerős motorral
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes szép csöndben nyilvánosságra hozta a C 63 AMG fotóit. Már nem szívó, hanem turbós és csak 4,0 literes, de akár 510 lóerős lehet.
A Mercedes-Benz már a Párizsi Autószalonra időzített hivatalos bemutató előtt leleplezte legújabb sportszedánját. A BMW M3-as sváb ellenfele a W205-ös szériában már nem a sokat látott 6,2 literes szívómotororral gurulgat, hanem a nála jobb környezetvédelmi értékek mellett is hasonlóan brutális erőt, de más karaktert hozó 4,0 literessel. Az M3-ashoz hasonlóan a C 63 AMG is kettős turbófeltöltést kapott, de vele szemben megmaradt nyolchengeres. És a lényeg, a számháború: a "csak" 431 lóerős M3/M4-hez képest a C AMG sokkal erősebb lesz, 475 és 510 lóerős kivitelben is lehet majd kérni. Nem csak a motorok, az elnevezések is újak, a Mercedes-Benz C 63 AMG-t, a Mercedes-AMG C 63 és a Mercedes-AMG C 63 S váltja.
Motorjuk, mint ahogy korábban megírtuk, az AMG GT sportkupéban debütált 4,0 literes V8-as, ami ahhoz hasonlóan két teljesítménnyel kapható. Az alap 475 lóerő és 650 Nm a nyomatéka és a hétfokozatú AMG Speedshift váltóval (szedán karosszériával) 4,1 másodperc alatt eléri a százat. Az erősebb C 63 S 510 lóerős, nyomatéka 700 Nm, gyorsulása 4,0 százig. Mindkét változat végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra, pedig mennének bőven többet is.
Hogy ne csak gyorsak, hanem élvezetesen vezethetőek is legyenek, mindkét verzióhoz jár az AMG sportfutómű, ami elektronikusan állítható három fokozatban. A sportkormány rásegítése természetesen sebességtől függő, a belső hűtésű és perforált féktárcsák mérete elöl 360, hátul 330 milliméter. A 475 lóerős kivitel 18, az S 19 colos kerekeket kap alapból. Az S-et a külső fekete betétekről lehet megismerni, de nem csak optikai a különbség az erős változaton. Futóműve eltér a "gyengébbtől", elektromos differenciálzár segíti a nyomatékátadást, és az AMG GT-n is használt aktív motortartó bakok javítják az autóra kanyarodás közben ható erőket. Mindezt felárért kerámia-kompozit fékekkel is ki lehet egészíteni. Az új AMG C élőben Párizsban lesz először látható, jövő márciusra kerül a kereskedésekbe.
Ez így nagyon rendben van… 🙂