A Mercedes megszabadulhat a Renault dízelmotorjától

A kisebb modellekbe szánt francia blokkot saját erőforrással pótolhatják

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokan a szívükhöz kaptak, amikor Renault motor került az olcsóbb Mercedesekbe, ám a másfél literes gázolajos prémium közegben is megállta a helyét.

Nem ritka, sőt, ma már egyre gyakoribb, hogy a gyártók közös modellt fejlesztenek és két márkanéven árulják, de a motorok cserélgetése is egyre bevettebb szokás. Az évekkel ezelőtt létrejött Renault-Daimler szövetség első hallásra érdekesnek tűnt, hogy vajon egy olcsóbb szegmensre célzó és egy prémium gyártó hogyan találja meg a közös pontokat. A közös munka nem lett eredménytelen, többek között a Renault Twingo a smart fourforral, a Renault Kangoo pedig a Mercedes Citannal került szoros rokonságba, de kölcsönadott erőforrások is akadtak.
Hirdetés
Az egyik ilyen kölcsönzött motor a Renault 1.5 dCi névre hallgató erőforrása, ami 180d néven került az A-osztály, B-osztály és a CLA orrába. A régóta készülő, sokat finomított másfél literes dízellel korábban akadtak gondok, befecskendező és a főtengelycsapágy problémák keserítették a tulajdonosok életét, ám a gázolajadagolás terén más lett a beszállító, a sűrűbb olajcserével pedig a csapágy problémák is kiküszöbölhetőek, sőt azon az alkatrészen már jó ideje alakítottak is, hogy jobban bírják a megterhelést. A belépő gázolajost elsősorban a flottapiac kedvvért vették fel a kínálatba, ami a takarékosságával és a modell viszonylag alacsony(abb) árával csábította a cégeket. Az 1.5 dCi Mercedesek persze nem versenypályára termettek, de a 10,5 másodperc körüli gyorsulással és a 260 Nm nyomatékkal a hétköznapokban nem teljesítenek rosszul.
Autóipari források szerint vége szakad a Renault dízel karrierjének a Mercedesek orrában, helyét egy saját fejlesztésű, szintén 116 lóerős, de kétliteres dízel veszi át (280 Nm). Az új motor kicsit több szén-dioxidot ereget a levegőbe (147 g/km vs. 129 g/km), viszont valamivel fürgébb lesz, az A-osztály: fél másodperccel hamarabb sprintel százra. A másfél literes öngyulladóshoz kérhető hétsebességes, duplakuplungos váltó is távozik a kínálatból, helyét egy ugyanilyen felépítésű, de nyolcgangos váltó veszi át.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?