Nem bizonyult rossz választásnak a kölcsönzött Renault motor, a nyomatékos erőforrás a tesztek szerint 4,5-5,5 liter gázolajjal beérte száz kilométeren
Nem ritka, sőt, ma már egyre gyakoribb, hogy a gyártók közös modellt fejlesztenek és két márkanéven árulják, de a motorok cserélgetése is egyre bevettebb szokás. Az évekkel ezelőtt létrejött Renault-Daimler szövetség első hallásra érdekesnek tűnt, hogy vajon egy olcsóbb szegmensre célzó és egy prémium gyártó hogyan találja meg a közös pontokat. A közös munka nem lett eredménytelen, többek között a
Renault Twingo a smart fourforral, a Renault Kangoo pedig a Mercedes Citannal került szoros rokonságba, de kölcsönadott erőforrások is akadtak.
Két elég eltérő karakter, de a szívük lehet közös
Az egyik ilyen kölcsönzött motor a
Renault 1.5 dCi névre hallgató erőforrása, ami 180d néven került az
A-osztály,
B-osztály és a
CLA orrába. A régóta készülő, sokat finomított másfél literes dízellel korábban akadtak gondok, befecskendező és a főtengelycsapágy problémák keserítették a tulajdonosok életét, ám a gázolajadagolás terén más lett a beszállító, a sűrűbb olajcserével pedig a csapágy problémák is kiküszöbölhetőek, sőt azon az alkatrészen már jó ideje alakítottak is, hogy jobban bírják a megterhelést. A belépő gázolajost elsősorban a flottapiac kedvvért vették fel a kínálatba, ami a takarékosságával és a modell viszonylag alacsony(abb) árával csábította a cégeket. Az 1.5 dCi Mercedesek persze nem versenypályára termettek, de a 10,5 másodperc körüli gyorsulással és a 260 Nm nyomatékkal a hétköznapokban nem teljesítenek rosszul.
A Használtautó.hu adatbázisa szerint a kellemes formájú és takarékos új CLA 180d automataváltóval 12 millió forintért hazavihető
Autóipari források szerint vége szakad a Renault dízel karrierjének a Mercedesek orrában, helyét egy saját fejlesztésű, szintén 116 lóerős, de kétliteres dízel veszi át (280 Nm). Az új motor kicsit több szén-dioxidot ereget a levegőbe (147 g/km vs. 129 g/km), viszont valamivel fürgébb lesz, az A-osztály: fél másodperccel hamarabb sprintel százra. A másfél literes öngyulladóshoz kérhető hétsebességes, duplakuplungos váltó is távozik a kínálatból, helyét egy ugyanilyen felépítésű, de nyolcgangos váltó veszi át.
Az új motorral szerelt modellek gyártása decemberben indulhat, az alap dízelek ára picit magasabb lehet