Hiába áll az eladási számok terén az élen, sajnos nem generál elegendő profitot a Kecskeméten gyártott A-osztály
Már hónapokkal ezelőtt
híre ment, hogy az olcsóbb autóinak kínálatából gyomlál majd a Mercedes-Benz az elkövetkező években, ám ami végül a német Handelsblatt hasábjairól kiderült, arra senki sem számított. A B-osztály búcsúzása egyértelmű volt, hiszen senkinek sem kell már az egyterű: az is meglepetés, hogy a BMW megtartotta a kettes Active Tourert még egy generációra,
az új családi prémium tesztjét ide kattintva olvashatod el. Az A-osztály viszont egy kész sikertörténet, a belépő Mercedest viszik, mint a cukrot.
Hogy miért szűnik meg mégis a kis prémium kompakt a remek eladások ellenére? Mert nem lehet rajta elég profitot termelni.
Ola Källenius, a cégcsoport új vezetője ugyanis erősen bírálja elődje, Dieter Zetsche döntését az értékesítési célszámokkal kapcsolatban: szerinte 3 millió helyett elég csak 2,5 millió autót eladni évente, csak épp azt a darabonként sokszoros profitot termelő, valódi luxusautókból kell. Ráadásul szerinte az A-osztály kiesése kellő marketinggel és megfelelő kommunikációval nem jelent majd csökkenést a szegmensen belül. Ez természetesen lehetséges, már persze ha sikerül a vásárlókat átirányítani a valamelyest drágább CLA változatokra vagy kompakt crossoverekre.
A B-osztály megszűnése valószínűleg senkit sem ért meglepetésként, a gyártó szerint az egyterűek piaca halott
Ha mégsem sikerülne megtartani a legkisebb Mercedes-kategória, avagy a jövőben Entry Luxury 510 ezer éves eladását, akkor sem történne katasztrófa. Sőt, a vállalat új tervei szerint még ez is bőven nyereséges lenne. A közepesen drága típusokat jelentő Core Luxury kategória (C-osztály, EQC, E-osztály) eladásait ugyanis növelni szeretné a gyártó, a legdrágább, ezáltal messze legtöbb bevételt jelentő, Top-End Luxury besorolású modellek értékesítési számait pedig 60 százalékkal tervezik emelni.
Így továbbra is megeshet, hogy összegészében kevesebb autót ad majd el a Mercedes-Benz ezzel a stratégiával Európában, ám az új összetétellel számolva még így is jóval többet keresnének.
Hazánk szempontjából fontos kérdés lehet még, hogy mi lesz így a kecskeméti gyárral, ahol épp az érintett, MFA2 platformos, tehát Entry Luxury kategóriának egy részét gyártják. A hazai üzemmel kapcsolatos pontos tervekről egyelőre még nincsenek információink, de aggodalomra semmi ok. Komoly problémára főleg azért nem kell számítani, mert 2025-re már szinte biztosan egy teljesen új alapokra épülő modellcsalád bemutatkozása várható, a megmaradó kompakt Mercedesek következő generációja formájában.
A CLA és annak kombiszerű, Shooting Brake változata még nem búcsúzik, ezek a modellek már elég minőséginek bizonyultak a gyártó mércéje szerint is
Hol vannak a megmondóemberek, akik szerint Európa az istencsászár? Akik úgy vezetnének egy autógyártót, hogy mindent Európának, aztán utána jöhet az USA, Kína és a többiek? Ott csöveznétek ezzel a hozzáállással a híd alatt…
Ez így működik?
60%-al többet adunk el.
És kész.
Ilyen „csúcsvezetők” kapnak euromilliós fizetéseket?