A villanyautók jó gyorsulása hasznos egy mentőautó esetében
A haszongépjárművek között is egyre jobban terjednek a villanyhajtásúak, ami azért szerencsés, mert nem csak a személyszállítók pöfögnek ki óriási mennyiségű üvegházhatású gázt, hanem a rengeteg kilométert megtevő puttonyosok is. Az elektromos haszongépjárművek megjelenésével természetesen lehetőség adódik a ritkább, ámde legalább olyan fontos, egyedi igényeket kiszolgáló verziók zéró emisszióssá válására. Egy mentőautó esetében persze nem feltétlenül az a legfontosabb szempont, hogy kőolajszármezékot éget-e, hanem hogy megmentse az emberek életét - ugyanakkor ha az ID. Buzz már gyártásba került, az sem jelent nagy bonyodalmat, hogy egy-egy példányát mentőautóvá alakítsanak.
Már kész taxiként is rendelhető a Multivan
A Bösenberg nevű műhely alakította át a képen látható ID. Buzzt, ami szeptember 20. és 25. között látható Hannoverben az IAA Transportation 2022 kiállításon. A belsejéről sajnos nem közöltek fotókat, kívülről viszont látható, hogy a Volkswagen elektromos kisbusza jó alapot ad egy mentőautónak, hiszen nem volt szükség radikális átalakításokra. Egyértelmű újdonság a fényezés és a tetőre szerelt fényhíd, de be kell valljuk, ennél szakszerűbb értékelést inkább a mentős szakmában jártasak tudnának nyújtani.
A sokoldalú Crafter is ott van Hannoverben
A kiállításon további átalakított Volkswagen haszongépjárművek is feltűnnek. Az ID. Buzz mellett a Bulli kisbusz másik utódja, a tavaly bemutatott Multivan is tiszteletét teszi egyrészt egy taxiként (ami egyébként egy az egyben rendelhető is ebben a kivitelben, egyenesen a gyárból), másrészt a holland Snoeks utas- és áruszállításra egyaránt variálható kiviteleként. Ezeken felül látható off-roadozásra specializálódott egyterű, illetve a Volkswagen haszongépjárművek teljes portfóliója is megtekinthető gyári, valamint különböző célokra átalakított verzióban, így a Transporter, a Caddy, az Amarok és a Crafter is.