A meglepetés. Subaru Forester használtteszt
Subaru Forester 2.5 XT Aut., 2006 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minek a 230 lóerős boxermotor, minek az összkerékhajtás? Minek az automatán is brutális gyorsulás? Mert, mert Subaru. Próbán egy 7 éves Forester minden jóval felszerelve.
Erdészként az erdőben, könnyebb terepen is jól elvan, de persze nem terepjáró. Hanem egy valamiért nagyon vonzó külsejű, meglepően gyors kombi
Ebben még volt/van varacsk
Kisebb karcok vannak, de egyik sem vészes. A power bulge uralkodik
A próbált példány 2007-es modellévű, csöppet frissített második generációs 2006 második feléből, tehát még a viszonylag kicsi utas- és csomagterű, ellenben karakteres kiállású, géptetején az autóbolondot rendre jókedvre derítő töltőlevegő-lélegeztető nyílással. Meg keret nélküli ablakokkal. És 17 colos könnyűfém kerekekkel. A radarok utólagos extrák, s miképp szenzorok, karcok is vannak elöl-hátul, de csak a magyar utakon és parkolókban elkerülhetetlen mértékben.
Keret nélküli ablak és büszke hirdetmény: szimmetrikus összkerékhajtás
Törve nem volt az autó, tulajdonosa újonnan itthon vásárolta szalonból, komoly alkuval is több mint 10 millió forintért. Előtte szolgálati járgányokat hajtott BMW-től Saabig, s amikor saját kocsi vásárlására került sor, Land Rover Defenderben, Lexus RX 450h-ban, Toyota Land Cruiserben gondolkodott. Mindenképp 4x4-est akart, egyben olyat, ami elsőrangú partner utazáskor is. A Defender ezen bukott el, az RX az árán, az LC meg az alvázas felépítésén. Forester? Subaru? Eszébe sem jutott. A dizájn (hiánya) okán. Aztán egy ismerőse tuningolt Impreza STi-je nyitotta fel a szemét, s végül a Land Cruiser-nézegetés alkalmával termett előtte Az autó. A Forester. Tesztkör egy manuális váltóssal, nehéz kuplung, nem az igazi.
Elöl nagyon kényelmes, hátul picit szűk. Egyben van az egész, komolyabb kopás csak a kormányon látszik. Hét év alatt 173 ezret futott az autó
Nem valami nagy, de azért sok minden befér, s könnyen bővíthető
Mintha egy új világ nyílt volna – mondja a tulaj. Időközönként horgászva-vadászva, na meg telente, csúszós úton az összkerékhajtásnak és a 200 mm-es hasmagasságnak is hasznát vette, kemény terepezésre nem vitte kedvencét. A menetstabilizáló tán egyszer sem kapcsolt be. Élvezte a Forester teljesítményét, hangulatát, egyediségét, a hajtáslánc specialitásából származó viszonylag alacsony súlypontot és súlyelosztást, a pazar vezethetőséget.
Kemény műanyagok, nem annyira dizájnos kialakítás kontra strapabírás, egyszerű kezelhetőség. A középkonzol tetején trónoló érintős kijelző elvileg navigálhatna is (DVD a kesztyűtartóban), de a Magyarország-térképes lemez elkallódott, s aztán egyéb GPS birtokában a tulaj nem erőltette a pótlását
173 ezer km, a sebesség- és a fordulatszámmérő mutatója sietősen szalad felfele, ha arról van szó
10-11 literrel elvan, szörnyű erős, az átlagnál nem szervizigényesebb. Boxerhangja minimális
Kevesen vágynak 3 millió Ft környékén túlmotorizált és azért persze mindenképp sokat fogyasztó autóra. Pedig a Forester milyen jó kocsi...
A 2006-2007-es Forestereket 2,1 és 3,5 millió forint közötti jó nagy sávban árulják, 2.5 XT csemegéből automata váltóval egyet sem láttunk a Használtautó.hu oldalon. A bőrös/manuális váltós 230 lovasok 2,7 milliótól mennek. Azt tehát nem állíthatjuk, hogy a Subaru japánsága, megbízhatósága és egyedisége abszolút jó értéktartást eredményezne – ugyanez vevői szemszögből csábító. Aki nem akad fönn a relatíve magas fogyasztáson és a gyári alkatrészek árán, a Foresterrel nem igen lőhet mellé. Melegen ajánlott a kisebb benzinmotoros, a 2,0 literes is, hóban-sárban azzal is lazán lehet meglepetést okozni. Másoknak. A sofőrnek az autó nem fog se meglepetést, se csalódást okozni. Örömet annál inkább.