A meggazdagodott suzukis autója? Teszten a Kizashi!
Elsőként teszteltük: Suzuki Kizashi 2.4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új terepen, a középkategóriában próbál szerencsét a Suzuki. Nagy motorral, gazdag felszereléssel, automata váltóval és összkerékhajtással. Vajon szerencsével jár?
Sajnos a hazai utakon autózva többet számít az autó megítélése, mint valós tulajdonságai. Hiába jó az új Swift, a kollégákkal egymásra licitáltunk a bosszantóbbnál bosszantóbb történetekkel, kivel, miként kekeckedett a többi autós, míg a piros Swifttel autózott. Ha másért nem is, már csupán a márkakép erősítésére kiváló lehet a Suzuki első, ráadásul teljesen saját fejlesztésű, 4 év alatt a semmiből elővarázsolt középkategóriása, a Kizashi. Elsőként a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, döbbenetesen futurisztikus, kombis karosszériával, majd további két koncepció megjelenésével józanodott a mostani, egy-egy szögből fickósan kinéző, de azért összességében nem éppen extravagáns négyajtóssá.
Nem kell különösebb típusismeret, elég rápillantani a tesztautóra és a króm ajtó-díszlécekből, hasonló fényű felnikből, valamint a csomagtér-fedélre biggyesztett szárnyacskából azonnal kitűnik, a Kizashi fő piaca az Egyesült Államok. A német importőr 1000, a hazai messze 100 példány alatti eladást vár az idei évre. Elsőre pesszimista becslésnek tűnik, hiszen a Használói Véleményeink alapján csaknem kivétel nélkül elégedett, több százezer hazai Suzuki tulajból remélnénk, hogy legalább 1 százalék vehet idén új autót és akár a középkategóriáig nyújtózhat, ez esetben pedig aligha eshet ki látókörükből a Kizashi.
Nincs hiány pakolóhelyekből, mind a négy ajtóra jutott palacktartós zseb, a kesztyűtartó méretes és a könyöktámasz rekeszéhez hasonlóan flokkolással zörgésmentesített. Igényes az első ülések három fokozatú fűtése, a bőr huzatok fehér varrása, csak maga a perforált bőrkárpit nem a legigényesebb fajta. Az üléseknek is legfeljebb a picit rövid ülőlapja és a háttámlák lanyhatag tartása róható fel. Egy-egy légbefúvó a hátsó utasoknak is jár, ám a második sorban a jelentős kardánalagút miatt sem élmény a középső ülőhely, a két szélső azonban 180-185 cm-es testmagasságig hibátlan, az ennél magasabbaknak is csak a fejtér tűnhet szűknek. A középkategóriához mérten átlag alatti a 461 literes csomagtartó, a hasznos térbe forduló zsanéros fedél primitív, ahogyan a pusztán támladöntéses bővíthetőség is. Az átjáró nagyon szűk, a bővített raktér a hátsó ülésnél jelentős lépcső miatt is nehezen használható ki, ám az ilyen karosszériaformát preferálók az ehhez hasonló megoldásokat szokták meg.
Motorpalettájával sajnos jelentős hátrányból indul a Kizashi, jelenleg egyetlen, 2,4 literes, négyhengeres, 178 lóerős benzinessel kapható. A középkategóriában azonban a dízelek a nyerők, aki ekkora benzinest vesz, az rendszerint már több hengert, egyenletesebb alapjáratot – és szebb motorhangot szeretne. Extrém alacsony, 550/perces alapjárati fordulatánál ugyanis a Kizashi négyhengerese kissé egyenetlen, de akkor legalább csendes. Talán a 6 fokozatú manuális váltós, elsőkerék hajtású verzió meggyőzőbb lenne, ám tesztautónk fokozatmentes automataváltós és összkerékhajtású volt – ez utóbbi két rendszer mindenképp együtt jár. Utóbbi kapcsolható, választható csakis elsőkerékhajtás, vagy az ESP jeleinek megfelelően, az első kerekek tapadásvesztéseskor, elektromosan vezérelt lamellás kuplungon keresztül mehet nyomaték a hátsó kerekekhez is. Ez a beállítás aszfalton is javítja az elindulási képességet, havon, jégen pedig még többet ér. A CVT váltó azonban sokat levesz a motor erejéből. Gyári adatok szerint automata váltóval 7,8 helyett 8,8 másodperc a 100 km/órára gyorsítás, 215 helyett 205 km/óra a végsebesség. Nekünk még ennyire sem tűnt dinamikusnak a CVT-s Kizashi, ám leginkább az előadásmóddal van gond. A gázpedált komolyabban taposva a fokozatmentes automata nagy fordulatra kényszeríti a motort, amely nem túl fickósan gyorsít, hangos, egyáltalán nem sportos, inkább afféle eldugult porszívós hangszín kíséretében. Kényelmi szempontból viszont támadhatatlan a CVT, finoman szabályozza a motor fordulatát, 6 programozott fokozata a kormányra tett fülekkel is gyorsan kapcsolható. További előnye, hogy higgadt körülmények között nagyon alacsony fordulatszámot állít be, például az autópályás 130 km/óra 2300/perc környékén futható. Ez jó, ám az, hogy onnan padlógázra is elég lanyhatagon gyorsít a majd’ 180 lóerős gép, egyáltalán nem az. Viszont a szélzaj már a megengedett autópálya-sebességnél is elég jelentős, nagy kár, mert amúgy a Kizashi nagyon kellemes hosszútávfutó lenne. Nagyrészt városban autózva, a motort próbálgatva produkált jóval tíz liter feletti fogyasztás a 178 lóerőhöz mérten még csak-csak elfogadható, a menetdinamikához mérten viszont sok.
A Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT és egy-egy konkurense
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic | Subaru Legacy 2.5 CVT | Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT | |
Hengerűrtartalom [ccm] | 1984 | 2457 | 2393 |
Teljesítmény [kW/LE (1/min)] | 155/211(4000) | 123/167(5600) | 131/178(6500) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 350(1500-4200) | 229(4000) | 230(4000) |
Hossz x szélesség x magasság [mm] | 4700x1825x1430 | 4730x1780x1505 | 4650x1820x1470 |
Tengelytáv [mm] | 2810 | 2750 | 2700 |
Csomagtér [l] | 480-960 | 486 | 461 |
Végsebesség [km/óra] | 246 | 210 | 205 |
Gyorsulás [0-100 km/óra] | 6,6 | 10,3 | 8,8 |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 7,1 | 8,0 | 8,3 |
CO2 [g/km] | 167 | 185 | 191 |
Ár [Ft] | 12 390 000 | 9 840 000 | nincs adat |
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2393 cm3
Teljesítmény:
131 kW (178 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4650 mm
Szélesség:
1820 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1605 kg
Össztömeg:
2030 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
461 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
2393 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Nyomaték:
230 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
131 kW (178 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
CO2-kibocsátás:
191 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,3 l/100km
Egyet értek IKE-vel!!!
A mai MAGYARSÁG meg van halva a Német autóktól vw, audi, bmw, mercedes, skoda, opel, stb sorolhatnám. Vagy inkább veszik a sok ócska Taljá és Frankie fostalicskát mert presztizs!!!
De a mai emberek minimálbéres keresetük révén sírnak, hogy ilyen kis fizuból nem lehet megélni. El is hiszem ha ezeket a drága fenntarthatattlan dögöket veszik mert derogál nekik a mi kis SUZINK!!!
Én most már lassan 6 éve vagyok NÉMETBEN és itt azt látom a normálisabbikja megveszi a saját márkáját, de mellete ott van valamelyik JAPÁN a biztonság kedvéért. De vannak emberek akik csak a JAPÁNRA esküsznek és ezalatt értem a mi kis SUZINKAT mert olcsó (nem az ára) a fenntartása tankolni és a kötelező olajcseréken kívűl mást nem ígényel. Sok itt a SWIFT, SX4, régi SWIFT, ALTO, GRAND VITARA, stb. A flinci-flancos BAYOROKNAK megfelel a CSÓRÓ MAGYARNAK nem!!!!!!
És csak azért mert egy nagy S betü van az elején, hátúlján már nem kell senkinek, ha BMW felirat lenne rajta senki sem kritizálná, hogy milyen puritán a belseje, meg a vezethetőségében is találtak hibát. Ez már lassan olyan mint a ” VAN RAJTA SAPKA, NINCS RAJTA SAPKA. VAN FÜSTSZŰRŐS CIGIJE, NINCS FSZ CIGIJE ” És még annyi nekem van egy 2010-ben forgalombahelyezett 2007-es évjáratú SUZUKI SX4 GLX AC 1.5-öm az A-ból B-be el visz és még sose hagyott cserben, pedig már van benne 60 000 km 2.5 év alatt. És még egy régi HONDA CIVIC is van a tulajdonomban szintén 1.5-ös Novemberben lesz 22 éves tökéletes állapotban majd, hogy nem szalon állapotú semi extra nincs benne se el. ablak se klíma, se ABS.
Meg még annyi aki hiányolja a KIZASHI-ből a sok elektromos kütyüt sávtartó biszbaszt, távolságtartó valamit, meg a sok marhaságot amit bele raknak az EURÓPAI PRÉMIUMOKBA, MEG MINIKBE Én személyszerint azt ajánlom inkább tanúljanak meg az emberek autót vezetni és ne ezekre a marhaságokra hagyatkozzanak. Nem tudok elképzelni egy olyan autót amit nem kell vezetni az már nem is autó vezetés, meg, hogy az autó belefékez mert túl közel került az elötte levőhöz.
Ezeket a hülyeségeket a Németek találták ki mert itt rengeteg a kocc, meg a baleset mert már nics ember aki érezné az autót ezér jó ez a sok extra!!!
köszönöm: tvrtko!!!
Sziasztok!Nekem volt szerencsém vezetni EZT az autót,megnyertem egy hétvégére!Nem tudtam volna ennyire részletesen összefoglalni a jellemzését,de teljesen egyetértek vele.A tényleg hangos motorzajt,a megtormegtorpanást ha odalépsz neki…de ezek ellenére és a rengeteg pozitívum mellett.ÉLMÉNY volt vele autózni,amit ezúton is köszönök.És örülök,hogy ez”csak”egy suzuki,mert igen,ez a megbízhatóságot,kényelmet,és elegánsan egyszerű,könnyű vezethetőséget jelenti!Melinda
Eladó Suzuki Kizashi Szlovákiában 20.000€, 5000 futott km, kituno új állapotban, mint tesztauto volt használva a szalonban. Kozelebbi infot a kovetkezo linken találnak.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/kizashi/suzuki_kizashi_suzuki_kizashi_sport._2wd-4970390
Inkább akkor már Subaru!
Ez még mindig csak egy Fostos Suzuki maradt!
10 Milláért Nem normálisak. De 9 ért sem kéne!
Én már csak tudom!!!!!!!!!!!!!!!
Megnéztem.Gyönyörű.Az árán kicsit fent akadtam.Amerikában tavaly dobták piacra,3800-as erőforrással.10000 dollár az ára.De a sógoréknál és a Hollandoknál is lehet már venni.De nem ennyiért.1.6 GS/AC Lianám van.Nagyon meg vagyok elégedve vele.A Kizashi sem lesz rosszabb.
A hétvégén volt lehetőségem vezetni.
Csak sajnálni tudom, aki a nem tartja konkurensnek az Opellal, Passattal, Skodával (ez már vicc). Ezek fapados változatának akciós árait szembeállítani a Kizashi 9,2milliós árával enyhén szólva nevetséges.
A konkurens modelleknél a xenon, a szélvédőfűtés, az első-hátsó radar, a cvt váltó, a tempomat, elektromos ülésállítás (ülőlapdöntéssel és deréktámasszal), napfénytető, a kikapcsolható 4WD, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikus fényszórókapcsolás, esőérzékelő ablaktörlő stb. mind külön extra, vagyis pluszköltség, ha egyáltanán elérhető.
Viszont, van néhány dolog, ami ezért az árért hiányzik belőle, de ez már a marketing része.
-A csomagtartó nyitható belülrő, míg a benzinsapkafedél nem.
-A tükrök elektromosan behajthatók, de csak külön gombnyomásra, nem automatikusan.
-Ezen a szinten nekem hiányzik a DVD-s/GPS-es fejegység, tolatókamerával.
-A hátsó középső ülés egy pupszli, nem tart semmit.
Mindazonáltal, elég meggyőző a motor dinamikája és a stabilitása. A német középkategória igenis konkurenciát kapott, nem is akármilyet. Míg ki nem próbálta a sok Suzuki-ellenlábas, ne alkosson vélemnyét róla. A japán minőség pedig nem lehet vita tárgya.
Az, hogy az USA-ban 3,5-5 millió között kapni, az csak a hazai adóknak köszönhető. Szerintem, itthon a kategóriájában jó árszinten van, csak a hazai mentalitással van baj, mármint, hogy ez „csak” egy Suzuki.
Szerintem, igenis méltó vetélytása a német autóknak… is!
ahhoz képest ami a koncepcióban volt csak egy cséplőgép lett belőle nagyon leadták egyébként nem értem miért kell ájulni az automata váltóktól ( úgy általában) akinek nincs keze annak van rá szüksége meg a tasunkó amerikaiaknak
Ezt az autót sajnos nem nekünk tervezték.Ez van.És az ár máshol bizonyára jóval kedvezőbb,mint itt,regadó stb,megint csak sajnos.Pedig biztosan nem rossz autó ez.Csak nekünk furcsa a nagy Suzuki,más országokban voltak nagy autói,még ha csak rábiggyesztett emblémával is.De Magyarországon nem hiszem,hogy nagy sikere lesz,mert ennyi pénzért mindenki inkább német autót vesz,ami bizonyos tekintetben érthető is,hiszen nagyobb a presztizs,jobb az értékállóság,mint a Suzuki esetében.Ez nem jelenti azt,hogy a Suzuki rossz lenne,de szerintem biztosan így lesz.Itt mindenki úgy gondol a márkára,mint olcsó,megbízható átlagautó,ezen a szemléleten változtatni nem két nap.
Az én általam írt Insignia OPC ár egy márkakereskedés akciós ára volt, amit ma már nem találtam meg, mert levették (ha jól emlékszem 2010 év végi akció volt, vagy raktáron lévő modell). De nem is lényeges, mert ahogy én is érzékeltettem nagyon más a két kategória. Éppen ezért is csodálkozom a számomra megdöbbentő 10 milliós áron. Tényleg nem tudom elképzelni, hogy ki lesz a vásárlóközönség Magyarországon. Mint a cikkben is szerepel, a célközönség az USA, ezért is a 2,4-es benzines motor, amire nálunk nem nagyon van kereslet. Ráadásul 4×4-es amit szintén ritkán keresnek személyautó között. Ha meg igen, akkor ebben a kategóriában ott a Subaru, 10 millió környékén kapni 2,5-ös motorral.
Kiváncsi lennék egy alap 2 kerék hajtású Kizashi-ra, vagy esetleg egy dieselre. Egy Mazda 6 (hogy maradjunk a japánoknál) 1.8-as benzines alapára 4.999.900 Ft (jelenleg akcióval), ha egy hasonló paraméterekkel rendelkező Kizashi 4,5 millióról indulna, akkor lenne esélye. Igaz 4,5 millióért van Octavia, de biztos sokan vennék a Suzukit is. Kiváncsi vagyok lesz-e valamikor ilyen racionálisabb felszereltségű típus, a hazai pénztárcákhoz méretezve? Erről nincs valami info?
Kedves ara540, kösz az infót. Legalább nem nekünk kellett ezt kimondani… 🙂
Amerikában a 185 lóerős, nyolc légzsákkal, kulcs nélküli rendszerrel, menetstabilizálóval és kétzónás klímával felszerelt Kizashi átszámítva csupán négymillió forintba kerül, nálunk, ilyen felszereltséggel még 92 lóerős Swiftet sem adnak
Nekem nagyon is tetszik ez az új modell. Sőt, szerintem lesznek itt még elképesztő fejlesztések és konstrukciók. Megmondom őszintén, hogy baromira unom, hogy a sok alulművelt, wanna-be BMW mániásnak (akinek csak a szája nagy, mert valójában egy 1.2-es lófing opel corsát vezet, aminek már rég lóg a bele) derogál egy Suzukit valamirevaló autónak nevezni (mintha itthon mindenki Audikban csücsülne), miközben szegény kis autók tényleg a végletekig tisztességesen kiszolgálják a tulajdonosaikat. Meg lehet nézni, hogy hány 10-15 éves régi (igaz, papundekli) swift szaladgál még mindig decens állapotban a város útjain (és egyiket sem a szigszalag tartja egyben), miközben a többi márka veteránjai szépen-lassan lekoptak az utakról végzetes tengelytörés és végelgyengülés következtében. És elítélem azt is, hogy a hazai átlag ennyire nihilistán áll hozzá a Suzukihoz, mintha megharapná a szép magyar ember azt a kezet, amely eteti őt (gondolok itt a nagy számú Suzuki állományra kis hazánkban és az e mellé párosuló mély ellenszenvre a márkát illetően). Én azt gondolom, hogy ezek az autók bizonyítottak már eleget ahhoz, hogy egy kis tiszteletet kiérdemelhessenek ebben az icipici, de annál bajosabb országban is. És én leszek annyira elvetemült, hogy ha autót váltok, előbb veszek egy Suzuki Kizashi-t, mint egy Sko-Sko-Skodát, vagy Opelt, vagy akármit, pedig jelenleg nem Suzukim van. És ha már itt tartunk, a német autók monoliumában/kizárólagosságában sem hiszek, legyenek akármennyire is vonzóak. Köszöntem.
üdv! én láttam jópárat élőben kb 2honapja Uj-zealandon! hát mondhatom nem néz ki rosszul! És láttam a kedves hozzászólókat akik az Opel Insigniaval meg a VW passatal hasonlitgatják! Erre csak annyit mondanék hogy ha vkik akkor a japánok tudnak autót csináli(nem a Német márkákat irnám le) de vhogy a világ azon felén nem nagyon láttam passatot opelt pedig egyáltalán nem! ez azért sejtethet vmit! Megbizhatóságban szerintem a Német és az összes Európai modellnek nincs esélye a japánokkal szemben!
Kedves Nick! Az Opel hivatalos árlistája szerint ( [url=http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/13_Tools/01_Pricelists/insignia.pdf]http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/13_Tools/01_Pricelists/insignia.pdf[/url] ) az Opel Insignia OPC 4×4 2.8 V6 ára 12 793 000 forint. A Kizashiban ráadásul egy csomó felszereltség széria (napfénytető, elektromos mozgatású bőrülések, xenon stb) ami az Opelbe további 1 300 000, tehát már 14 milla felett járunk, és ehhez a motorhoz nincs automataváltó. Persze, nem kérdés, teljesítményét tekintve ez az Opel másik ligában játszik, és rengeteg innovatív részlete-kütyüje is hiányozhat a Suzukiból. Közelebb áll a Kizashihoz a 220 lovas 2,0 Turbo Insignia, az hasonló felszereltséggel megáll 10,5 millió körül, automatával VAGY összkerékkel, de a kettő együtt nem lehetséges. Éppen ez az automata-összkerék páros teszi más típusokkal nehezen összehasonlíthatóvá a Kizashit – nyilván nem véletlenül kínálja kizárólag pont ezt a változatot a Suzuki.
Ja és még annyit hozzátennék, hogy megnéztem mit lehet kapni 10 millió körül.
Jelenleg egy Opel Insignia OPC 4×4 2.8 V6 10.630.000 Ft, és tegyük hozzá, hogy 325 LE teljesítménnyel.
Olyan, mintha a Queen Mary II-höz hasonlítanánk a Badacsony motorost 🙂
Olvastam a cikket, gondoltam a Suzuki megpróbálkozik a középkategóriában egy modellel, egy viszonylag elérhető áron. A meglepetés a cikk végén ért: 10 millió!
El nem tudom képzelni ki, és milyen megfontolásból vesz ilyen kocsit.
Most olvasom, hogy az új Passat 2.0 Crdi 170 LE motorral, jó felszereltséggel 8 miiló Ft, hasonló kaliberű Opel Insignia 7,5 millió. Mazda 6, és Skoda Superb 7,7 körül mozognak. És ezek mindegyike nagyobb autó, ráadásul minőségben, presztízsben messze felülmúlják a Suzukit.
10 milla egy Suzuki, ne mááá, miről beszélünk?
Hát, ha ilyen lenne a végleges modell, mint az első koncepcióautó, még ma vennék egyet 😀 De azért durva, hogy ahonnan indult, dizájn szempontból ennyire mélyre sikerült nekik süllyedni. Érdemes lenne az arra illetékes embernek elgondolkodnia rajta, hogy milyen visszhangja lenne a márkára nézve, ha az első tervet tényleg átültetik a gyakorlatba 😀 Így kénytelen vagyok megmaradni a jó kis melóba járós SX4-emnél 🙂