A megbízhatóság után most a márkahűséget vizsgálta a J.D. Power
J.D. Power felmérés: márkahűségben (is) a japánok az etalonok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem új szereplő a J.D. Power az autóipari statisztikák és felmérések terén, márkahűséget azonban most először vizsgáltak. Két területen, a prémiummárkák és a tömegmodellek körében is.
A prémiummárkák körében a legtöbb vevőt a Lexus tudja megtartani a J.D. Power felmérése szerint
Megbízhatósági rangsort már számtalan alkalommal, márkahűség kimutatást most először készített az amerikai J.D. Power. Talán a legnagyobb elismerés egy márka számára, ha ezen az élen szerepel, ugyanis miként azt egy régi dakota autókereskedői mondás említi,
Egyszer bármit el lehet adni az ügyfélnek, a minőség igazi mércéje, ha másodszor is tőlünk vásárol.
Sereghajtó a Jaguar a prémiummárkáknál
A J.D. Power ráadásul nem csak vásárlási szándékot vizsgált, nem csupán azt kérdezte az egyes márkák vevőitől, "hogy vásárolna-e ismét?", hanem a tényleges hűséget mérte. A 2018 júniusa és 2019 májusa között az Egyesült Államokban beszámíttatott használt autókat vizsgálta, hogy azokat (évjáratuktól függetlenül) milyen százalékban cserélték azonos márkájú új modellre. [BANNER type="1"]
A Subaru és a Toyota egyaránt 60 százalékos eredményt ért el a tömegmodellek ügyfélmegtartása terén, harmadik helyezett a Honda
A tömegmodelleknél a smart, Chrysler, Fiat a sereghajtó
A prémiummárkák körében a Lexus 47,6 százalékos visszatérési aránnyal nyert, ezzel több mint három százalékponttal előzi a második helyezett Mercedes-Benzt, néggyel a harmadik BMW-t. Ami a tömegmárkákat illeti, itt azt láthatjuk, hogy sokkal kevésbé "csapongóak" a vevők, hét márka is van, ami jelentősebb ügyfélhűséget tudhat magáénak, mint az annak kapcsán legjobb prémiummárka. Itt a dobogósok kizárólag japán márkák, a Subaru, a Toyota és a Honda. Az első két helyezett között ráadásul szoros a verseny, mindössze egy százalékos a különbség. A sereghajtó smart, Chrysler, Fiat márkák bármely vizsgált prémiummárkáénál is szerényebb hűséget könyvelhettek el a felmérés szerint, azaz helyettük az elmúlt egy évben leginkább egyéb márkák modelljeit vették az Egyesült Államokban.
A Subaru és a Toyota esetén 10 ügyfélből 6 nem hagyta el a márkát - ez az adat azonban csupán az elmúlt egy évben, az Egyesült Államokban új autót vásárló, autójukat beszámíttató vevőkre korlátozódik