A Mazda2 már nem egy mai modell, ráadásul nem is hibrid, mégis a legjobbak közt vizsgázott fogyasztás és kibocsátás terén
A Green NCAP az 1,5 literes, 75 lóerős Skyactiv G motort tesztelte, és 3,5 csillagot adott, ami a legjobb eredmény, amit hibridrendszer nélküli jármű elért, ennél jobban csak konnektoros hibridek és villanyautók teljesítettek.
"Az ilyen eredmények igazolják a Mazda stratégiáját, melynek hála továbbra is fejleszti a belsőégésű motorjait." - nyilatkozta Heiko Strietzel, a Mazda hajtásláncokért felelős vezetője. Hozzátette:
"Ez is része annak a többmegoldásos megközelítésnek, amelynek része a többféle erőforrás fejlesztése mellett a lehető legagresszívabb súlycsökkentés is."
Aleksandar Damyanov a Green NCAP-től annyit fűzött hozzá:
"Gratulálunk a Mazdának ehhez az eredményhez, nem csak jól fogyasztott, de kevés káros anyagot is bocsátott ki a vizsgált típus, bár egy részecskeszűrővel még jobban teljesíthetett volna." A 2022-től elérhető változata a 75 lóerős benzinesnek a gyártó szerint még jobb lesz ezen a téren, de ezt nem a már említett részecskeszűrővel, hanem nagyobb sűrítéssel érték el a japán mérnökök. Az új motorváltozatot még csak a Mazda tesztelte, -7°C és +35°C közötti hőmérsékleten, hosszabb és rövidebb utakon egyaránt. ebből arra következtettek, hogy körülbelül 10%-os a javulás a már eddig is kiemelkedő eredményhez képest.