CX-60-asok gördülnek a gyártósoron
Jelenleg a Mazda nem számít villany-nagyhatalomnak. A globális piacon az MX-30, míg a kínai piacon a Changannal közösen készített CX-30 szerepel a vállalat portfóliójában, mint villanyautó. Az már biztos, hogy a közeljövőben 3 tisztán elektromos és 5 plug-in hibrid autót mutatnak majd be 2025-ig, 2035-re pedig már olyan gyárakat is létesítenének, amiknek a zéróhoz közelít az ökológiai lábnyoma. A hosszútávú célok között pedig sok gyártóhoz hasonlóan a 2050-es dátum is ott van, mint a teljes karbonsemlegesség elérésének időpontja (erről korábban részletesen is írtunk,
lásd itt).
2035-ben készülhet el az első karbonsemleges Mazda-gyár
A Mazda saját bevallása szerint a legtöbb szén-dioxidot a gyártás során juttatja a levegőbe, így a jövőben olyan alternatív megoldásokkal próbálkoznak majd, mint például az alacsony hőmérsékleten száradó festék. Emellett a gyártó vizsgálja az olyan üzemanyagok fejlesztésének lehetőségét is, amelyek a jelenleg használatosaknál kevésbé terhelik a környezetet.