A Maserati múltja és jövője egyben: az Alfieri koncepció

Genf 2014: itt a Maserati Alfieri

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2007-óta piacon lévő GranTurismo utódját ismerhetjük meg a most bemutatott Alfieri koncepcióban. A lényeg: nem turbós, 4.7-es szívó V8-as hajtja.


Az Alfieri koncepcióval az idén 100 éves olasz sportkocsigyár feleleveníti saját, a jelenleginél sportosabb énjét, és a jövő kihívásaira válaszul egy potensebb sportkocsival kívánja leváltani a már hétéves GranTurismót. Megtartva a 2+2 személyes kupéfelépítést, de a GranTurismónál könnyedebb vonalakkal kívánják felruházni a jövő "Maserjeit", úgy ahogy az Alfierin láthatjuk. Tipikus a szigonyos hűtőmaszk, de a lapos és hosszú orrot egy jóval rövidebb és magasabb farral zárták le, ahogy az ötvenes évek már aerodinamikailag tervezett GT versenyautóin is volt.
Hirdetés


Szerkezetileg a GranTurismo MC Stradale verziójára épül, de annál rövidebb, 2,7 méteres a tengelytávja. Hossza 4,59 méter. A kupékarosszéria szélessége 1,93, magassága alig 1,28 méter. A műszaki alapokat adó MC Stradale motorját építették a showautóba, ami 4,7 literes V8-as, teljesítménye - feltöltés nélkül - 460 lóerő. A folyékony fémre emlékeztető fényezés, a bi-xenon/LED lámpák, a TFT kijelzős műszerfal mind jövőbe mutató részletek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?