Kétliteres, 175 lóerős dízelmotor mozgatja - könnyen csapja a homokot
Amióta a kínai SAIC kezébe került a dél-koreai Ssangyong autógyár, úgy tűnik, egyáltalán nem fordítottak nagy figyelmet vagy erőforrásokat a márka fejlesztésére. A valóságban éppen az ellenkezőjéről van szó. Hazavitték a régi modellek gyártósorait, a termelés egy időre le is állt a csődvédelem alatt álló üzemben, a megmentést az indiai Mahindra jelentheti, amely nemrég vásárolta meg a márkát gyárastul-kereskedőhálózatostul. A lényegében már kész, de a kínaiak által be nem mutatott új Ssangyong Korandót is gyorsan leleplezték, az Actyon után meglepően európai járművel álltak elő a távol-keletiek, igaz, ezúttal ennek megfelelő megrendelést adtak Giorgio Giugiaro formatervezőnek.
Belül is megfelel a európai ízlésnek a Korando megjelenése
A 4,41 méter hosszú, ötajtós karosszéria belül nagyobb, mint kívülről látszik, a csomagtér például alaphelyzetben 480 literes, és egészen 1300 literig bővíthető. Egyelőre egy motorról tudunk biztosat: Európában a főszereplőnek számító 2.0 literes turbódízel teljesítménye 175 lóerő lesz. A dél-koreaiak reményei szerint olyan meggyőző az új erőforrás, hogy a teljes, évi százezer darab legyártott Korando negyede Európában kerül majd eladásra. Ehhez mérten alakítják az árat is, az alapváltozat Spanyolországban 23 900 euróba kerül majd, ami napi árfolyamon 6,7 millió forintnak felel meg.
Giugiaro tervezőirodájának köszönhetjük a harmonikus megjelenést