A magyarok 0,1%-a vett új autót tavaly, óriásit nőtt a Dacia
Le is út, fel is út - autópiac 2011-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelentősen átalakult a márkák eladás szerinti erősorrendje a 2011-ben minimális mértékben bővült hazai autópiacon.
Ezeket vitték - a legnépszerűbb modellek
Helyezés | Modell | Eladási darabszám |
1. | Skoda Octavia | 3079 |
2. | Opel Astra | 2759 |
3. | Ford Focus | 2541 |
4. | Volkswagen Golf | 1208 |
5. | Volkswagen Passat | 1130 |
6. | Renault Mégane | 1006 |
7. | Opel Corsa | 1000 |
8. | Renault Fluence | 950 |
9. | Volkswagen Polo | 932 |
10. | Dacia Duster | 894 |
Szerény réteget képez azonban az utóbbi márkák vevőköre, s magánvásárló szinte elvétve akad a piacon, a céges, azaz flottavásárlók aránya ma olyan szintű, mint amilyen 5 évvel ezelőtt még a magánvásárlóké volt: 70 százalékos. Ez azt jelenti, hogy alig több mint 10 ezer ember, a lakosság 0,1 százaléka (!) tudott magának új autót venni tavaly. A többi megrendelő gazdasági társaság. Utóbbiak autóvásárlási kedvét ösztönözheti ez évben, hogy a módosított cégautó-adó immár emissziós norma szerinti, magyarán a vállalkozásoknak érdemes lesz új autót vásárolniuk, a cégautóként jellemző, 123-163 lóerő közötti kategóriában például fele annyi adó fizetendő Euro5, mint Euro4 norma után. Szintén a vállalkozásoknak kedvező, hogy az új adójogszabályok értelmében a nyílt végű pénzügyi lízing és a tartós bérlet áfája ez évtől (útnyilvántartás vezetésével) visszaigényelhető.
A magánvásárlók azonban csak kisebb ösztönzőkkel, a csökkentett regisztrációs adóból eredő, néhol apadó autóárakkal kalkulálhatnak. Hozzá kell tenni: jelenlegi, valóban több esetben a tavalyinál kedvezőbb áraikat az autómárkák még 280-300 forintos euróárfolyammal kalkulálták, s amint azt Erdélyi Pétertől, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnökétől megtudtuk, ők is csak e szinten tartanák elképzelhetőnek az általuk 2012-re prognosztizált 15 százalékos piacbővülést.
Személyautó eladások - a márkák sorrendje
Helyezés 2011-ben | Helyezés 2010-ben | Márka | Eladás 2011-ben | Eladás 2010-ben |
1 | 2 | Opel | 5327 | 4717 |
2 | 1 | Ford | 4953 | 5157 |
3 | 4 | Volkswagen | 4865 | 4298 |
4 | 3 | Skoda | 4586 | 4339 |
5 | 5 | Renault | 3704 | 3562 |
6 | 6 | Toyota | 2422 | 2553 |
7 | 7 | Suzuki | 1598 | 2262 |
8 | 10 | Peugeot | 1586 | 1408 |
9 | 9 | Nissan | 1435 | 1435 |
10 | 15 | Hyundai | 1334 | 973 |
11 | 14 | Audi | 1313 | 1050 |
12 | 8 | Fiat | 1283 | 1674 |
13 | 13 | Citroen | 1261 | 1053 |
14 | 16 | Kia | 1211 | 963 |
15 | 22 | Dacia | 1133 | 469 |
16 | 11 | Honda | 1093 | 1402 |
17 | 19 | BMW | 1049 | 821 |
18 | 18 | Volvo | 1045 | 838 |
19 | 12 | Chevrolet | 915 | 1104 |
20 | 21 | Mercedes-Benz | 772 | 684 |
21 | 20 | SEAT | 741 | 712 |
22 | 17 | Mazda | 571 | 891 |
23 | 23 | Mitsubishi | 201 | 313 |
24 | 26 | Alfa Romeo | 114 | 127 |
25 | 27 | Lexus | 114 | 102 |
26 | 25 | Saab | 105 | 141 |
27 | 28 | Lancia | 81 | 98 |
28 | 24 | Subaru | 77 | 157 |
29 | 29 | Mini | 62 | 49 |
30 | 31 | Porsche | 36 | 25 |
31 | 32 | Land Rover | 28 | 17 |
32 | 34 | Infiniti | 28 | 9 |
33 | 36 | Jeep | 19 | 7 |
34 | 33 | Jaguar | 11 | 14 |
35 | 30 | Lada | 7 | 26 |
36 | 35 | smart | 5 | 8 |
37 | 37 | Ferrari | 3 | 4 |
[i]“a Dacia igen is egy nagyon jó autó, csak nem az ami a Magyar piacra bejön.”[/i]
Sajnos ez nem csak a Dacia-nál van így.
Műhelyes: azért meg kell hogy jegyeznem a Dacia igen is egy nagyon jó autó, csak nem az ami a Magyar piacra bejön. Az a Dacia teljesen más ami a nyugati országokba megy, mint az ami a magyar piacra. Hidd el tapasztalat, mert volt ez is meg az is.
Egyetértek. A Fosvágen már rég nem népautó. Legalábbis nálunk nem az.
nemrég olvastam, hogy 25 új ferrarit adtak el 2010-ben magyarországon, de abból csak 4 kapott magyar rendszámot.
x6-os bmw-ből pedig 100 eladottból mindössze 22 kapott magyar rendszámot.
ezért a felsőbb kategóriánál valótlan a statisztika, mert nem tartalmazza a külföldi rendszámmal eladott autókat. ezek aránya annál nagyobb, minél magasabb kategóriát nézünk.
Azért nem fogom megsajnálni az autókereskedőket.
A dacia-ról meg annyit, hogy bármilyen olcsó, bármit tud akkor is dacia.
Ugyanezért nem veszek exkluziv autó kategóriában Volks Wagent. Egy luxus kategóriás autót ne hívjanak népautónak, bármilyen komoly technika is van alatta.
Uff!