A magyar halőrök Toyota Hiluxra szavaztak
Immár csak Toyota Hiluxok szolgálják a halőröket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
132 ezer hektárnyi vízterületet őrzéséréről összesen 57 Toyota Hilux pikcuppal gondoskodik a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) halőri szolgálata.
Három, egymástól független közbeszerzési eljárás keretében az elmúlt két évben összesen 57 darab Toyota Hilux került a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) halőri szolgálatához. A szolgálat 132 ezer hektárnyi vízterületen, több tízezer kilométeres partszakaszon gondoskodik a halállomány őrzéséről, a szennyeződések vagy más események megfigyeléséről – ebben a munkában a Toyota legendás összkerékhajtású modelljére támaszkodnak. „A MOHOSZ 2017-ben írt ki először közbeszerzési pályázatot az országos halőri állomány szolgálati járműveinek beszerzésére” – avat be az előzményekben Dr. Dérer István, a szövetség elnökhelyettese, az Országos Horgászszervezeti Szolgáltató Központ főigazgatója, közben nekem is beugrik, a Balatonnál is rendre Hiluxokkal érkeznek a halőrök. „A speciális követelmények miatt előzetesen érdeklődtünk erdészeti és más társszervezeteknél; az ő visszajelzéseik egybehangzóan rendkívül pozitívak voltak a Toyota Hiluxszal kapcsolatban. Így amikor a Toyota kizárólagos hazai importőre, a Toyota Central Europe nyerte el az akkor húsz autóra szóló tendert, igen magas elvárásokkal kezdtük használni a járműveket, amelyek aztán a mindennapokban rendre be is igazolódtak” - folytatja az elnökhelyettes.
„A 2018-ban kiírt, 15 autóra szóló, második közbeszerzésen, legnagyobb örömünkre, ismét a Toyota Hilux bizonyult a legjobb ajánlatnak. Ez nemcsak a szervizelés és az üzemeltetés szempontjából jelent nagy könnyebbséget, de a számunkra olyan fontos, egységes arculat kialakítását is leegyszerűsítette. Idén pedig harmadszor is a Toyota Hilux nyerte meg a kiírt pályázatot. Hangsúlyozom, három egymástól független folyamatról és elbírálásról volt szó, de nem tagadom, hogy a végfelhasználók, a halőrök nagyon örültek, hogy így alakult a tender.”
A felhasználás helyétől függően eltérő igénybevételnek vannak kitéve a járművek, ám jellemzően igen kedvezőtlen körülmények között kell helyt állniuk. Rendszerint rövid utakat tesznek meg, legtöbbször nehezen járható terepen; a motornak olykor szinte bemelegedni sincs ideje a munkanap során. „Nem véletlenül született meg a »zavarosban halászik« kifejezés: pont áradások idején akad a legtöbb dolga a halőröknek, és a Toyoták komoly segítséget nyújtanak az orvhalászok elleni küzdelemben éppúgy, mint a kármentesítési munkálatokban” – árulja el Dr. Dérer István.
Noha a legrégebben használt autók futásteljesítménye több esetben meghaladja a 100 000 kilométert (és ennek a távnak a java nem aszfaltúton, nagy távolságokon használva, hanem sárban, hóban, jégen és vízben megtett száz méterekből gyűlt össze), a karbantartások során nyomát sem észlelték műszaki meghibásodásnak – annál több ütést kapott az autók karosszériája és alváza, ám ez meg sem kottyan a Hiluxnak. Semmi jel nem utal arra, hogy a tervezett ötéves futamidő végére ne maradnának maximálisan üzemképesek a Toyoták.
„A Toyota Hiluxot már terepképességei is alkalmassá teszik az ilyen jellegű munkára, legnagyobb flottapartnereink – jellemzően erdőgazdálkodó és olajvállalatok vagy a Magyar Honvédség – azonban emellett a modell legendás megbízhatóságát is nagyra értékelik. A típus ennek köszönhetően büszkélkedhet a kategória legkedvezőbb teljes élettartamra vetített költségmutatójával (TCO)” – árulja el a Hilux sikerének titkát Dura László.
Fotók forrása: Toyota Central Europe