Óriási lejtmenetben a kínai autópiac, ami már lassan két éve tart, de a koronavírus rátett egy lapáttal (Forrás: tellerreport.com)
Kétezernél is több halálos áldozat, néptelen városok, leálló gyárak és óriási gazdasági visszaesés - ilyen hírek érkeznek mostanában Kínából. A tragikus események mellett az autóipar is gödörbe került, több kínai autógyár leállása mellett az alkatrészgyártás sem megy zökkenőmentesen, ami
külföldi autógyárakat is érint.
Nem csak a hazai, de az európai gyártók is bajba kerülhetnek, sok külföldi gyártónak Kína az egyik legfontosabb piac
Nem indult jól az év Kínában, az idei év első hónapjában 18%-kal kevesebb autó fogyott, mint egy évvel korábban. A csökkenő tendenciát már volt idő megszokni, január zsinórban a 19. hónap, hogy csökken a kereslet Kínában az új autók iránt. Az első hónap értékesítési számaiban nem csak a lassuló gazdaság, hanem a koronavírus is jócskán közrejátszott, ami a gyárak visszaeső termelése mellett zárva tartó autókereskedéseket és a négy fal között maradó vásárlókat is jelentett. A kínai holdújév és a koronavírus kirobbanásának nagyjábóli egyidejűsége miatt sok gyártó és kereskedő meghosszabbította a nemzeti ünnep alatti zárvatartást, sokan csak február közepén nyitottak ki újra, ha egyáltalán kinyitottak. Az egész autópiac csökkenése mellett a hibrid és az elektromos modellek eladásai még nagyobbat zuhantak, a környezetre jobban odafigyelő járművek iránti kereslet a felére esett vissza, ami már a hetedik csökkenést mutató hónap.
Számos gyárban leállt a termelés, a szalonok közül is sok zárva tart, a kínaiak a vírus miatt nem szívesen mozdulnak ki otthonról (Forrás: cnbc.com)
A januárnál csak a február alakult rosszabbul, a második hónap első felében 92%-os visszaesés volt tapasztalható, azaz szinte eltűntek az autósvásárlók. Február első hetét nézve kicsit még rosszabbak a számok, akkor 96%-kal fogyott kevesebb autó, átlagosan naponta 811 négykerekű talált gazdára, összehasonlításképpen 2019-ben naponta körülbelül 57 ezer új autó fogyott az éves átlag szerint.
A Geely reagálva a koronavírusra bevezette az online autóvásárlást, az áhított négykerekűt házhoz is szállítják
Ha nem változik a tendencia és maradnak a február első felére jellemző számok, akkor körülbelül 25 ezer autó kelhet el ebben hónapban az 1,4 milliárd lakost számláló Kínában, összehasonlításképpen a
magyar piacon januárban 10 133 személyautó fogyott, így a két nagyon eltérő lakosságszámmal rendelkező ország autópiacának nagysága öles léptekkel közelít egymáshoz.