Elkezdődött a munka a pesti alsó rakpart autómentesítésének tervein, nem minden résztvevő értett egyet a négykerekűek kitiltásával
Néhány hete nyilatkozott Karácsony Gergely főpolgármester a Telexnek a pesti alsó rakpart átalakításáról, amelynek keretei közt kitiltanák az autókat a rakpart egy részéről. A főpolgármester elmondta:
„A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz." Erről már korábban is beszámoltunk,
ide kattintva olvashatsz a részletekről, ha lemaradtál volna róla. Már akkor is valószínű volt, hogy bár a Medián közvélemény-kutatása szerint a budapestiek többsége támogatja a döntést, a fővárosi autósok jó része ellene lesz. Éppen ezért az átalakítás további tervezésére a Magyar Autóklub képviselőit is meghívták.
Ma az ő álláspontjuk is kiderült, az MTI-nek továbbított közleményükből egyértelműen kiderül: mindent meg fognak tenni az autók kitiltása ellen.
A Magyar Autóklub az élhető, zöld város koncepciójával egyetért, és szükségesnek tartja a forgalom csillapítását a belső kerületekben, ám a városvezetés
"visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikáját" alapvetően helytelennek tartja. Elmondásuk szerint ugyanis ez már most is a budapestieké, akiknek nagy része autót használó polgár.
"Ebben a helyzetben az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges" - tették hozzá a közleményükben. Leírták továbbá azt is, hogy a főpolgármester pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése a szervezetet és az autós közvéleményt egyaránt meglepetésként érte. A Magyar Autóklub felvette a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal és egyedüli autózással foglalkozó szervezetként részt is vett azon az április 25-én megtartott egyeztetésen, ahol a közleményük szerint
"nem közeledtek egymáshoz az álláspontok".
Jól látható, hogy a Google adatai szerint ma délután is csúcsforgalom, dugó volt a rakpart ezen szakaszán, ha ezeket az autókat is a belváros utcáira terelné a városvezetés, az a Magyar Autóklub szerint csak további problémákat szülne (Illusztráció: Google Maps)
A szervezet a saját elképzeléseit is elárulta, szerintük
"ötletelés helyett" stratégiai tervezés szükséges, amelynek során a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetőségét is meg kell vizsgálni. Egyértelműen kiderül az álláspontjuk, miszerint egy ilyen radikális beavatkozás csak akkor támogatható az autósok, és ezáltal az autóklub részéről, ha a forgalom elterelése is megoldott. Szerintük a rakpart ezen szakaszának lezárása komoly dugókat okozna a belvárosban, éppen ott, ahol elvileg javítani kíván a helyzeten a városvezetés. A Magyar Autóklub sokkal fontosabb és égetőbb problémának tartja viszont a P+R parkolók építését és az elővárosi közlekedés fejlesztését, ezt sürgetnék inkább a helyzet javítása érdekében.
"Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék" - fogalmazott a Magyar Autóklub.
Régebben laktam a közelben, ma már csak autóval használom ezt a szakaszt, úgyhogy közlekedés szempontjából magam ellen beszélek, de baromira jót fog tenni a városnak ez a változás.