A maga módján, V12-es motorral takarékoskodik a Ferrari
A fejlesztésnek hála még maradhat a kínálatban hatalmas szívómotor
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A viszonylag kis darabszámban gyártók sem hagyhatják figyelmen kívül a takarékosságot és a károsanyag kibocsátást, a Ferrarinál most azon dolgoznak, hogy egy ideig még a kínálatban maradhasson a V12-es szívómotor.
A 812 Superfast az egyik típus, amelyet a 6,5 literes V12-essel szerelnek, a két éves modellt 800 lóerő hajtja
A továbbfejlesztett motor a gyújtás előtt is fecskendez némi üzemanyagot az égéstérbe, de előkamrát is kapott (Forrás: Motor1)
A limitált kiadású Monza SP1 és SP2 is a 6,5 literes motort kapja, a modell alapját a Ferrari 812 adja
A módosításoknak köszönhetően egy darabig még biztosan a kínálat része marad a 6,5 literes blokk, a Ferrari szerint harcolnak a V12-es motor létezéséért.
Érdekes viszont, hogy nem a hibrid hajtáslánc mellett tették le a voksukat, hanem inkább a benzinmotor fejlesztését választották. A Ferrari műszaki vezetője hozzátette, hogy ugyan a LaFerrari hibrid hajtásláncot kapott, ám ott az elektromos hajtás kizárólag a teljesítmény érdekében került a sportkocsiba. Annak ellenére, hogy jelen esetben foggal-körömmel ragaszkodnak a nagy szívómotorhoz, a jövőben elképzelhető, hogy kisebb turbós erőforrással váltják le a sok köbcentivel rendelkező atmoszférikus blokkot, így ez lehet az utolsó V12-es Ferrari motor.Aki 812-re vágyik, de jobban szeretné hallani a motor hangját, annak találták ki a 812 GTS-t