A 812 Superfast az egyik típus, amelyet a 6,5 literes V12-essel szerelnek, a két éves modellt 800 lóerő hajtja
A tradíciók megőrzése manapság komoly kihívást jelent az autógyártóknak, mivel az alternatív hajtásra történő átállás, ezzel együtt pedig a radikális fogyasztáscsökkentés komoly elvárás a döntéshozók és a vásárlók részéről. A Ferrari azért igyekszik némi régmúltat is a palettán tartani, már ami a motor alapvető felépítését illeti. A V12-es szívómotor túlélése érdekében fejlesztésbe kezdett az olasz gyártó, derült ki az Egyesült Államok Szabadalmi- és Védjegyhivatala által közzétett rajzokból. A 6,5 literes motor egyik fontos fejlesztése, hogy képes kis mennyiségű üzemanyagot az égéstérbe fecskendezni még a gyújtás előtt. A bemelegedési fázisban alkalmazott megoldás előnye, hogy növeli a hengerben a légáramlást, továbbá az égéstér hőmérséklete is növekszik, ezáltal gyorsabban elérhető az üzemi hőfok, illetve a katalizátor is gyorsabban melegszik.
A továbbfejlesztett motor a gyújtás előtt is fecskendez némi üzemanyagot az égéstérbe, de előkamrát is kapott (Forrás: Motor1)
A másik fontos előrelépés, hogy előkamrát is kapott a V12-es, amely megoldás már a második világháború környéki dízelmotorokat is jellemezte. Az előkamra a fő égéstér felett kapott helyet, és ahhoz hasonlóan saját gyújtással és befecskendezéssel rendelkezik. Vélhetően az üzemanyag egy részét az előkamrába fecskendezik, majd az itt meggyulladt benzin-levegő keverék a megnövekedett nyomás hatására a fő égéstérbe távozik, meggyújtva az itt lévő üzemanyagot. A Ferrari szerint ezzel gyorsabb az égési folyamat és csökken a kopogásos égés kockázata.
A limitált kiadású Monza SP1 és SP2 is a 6,5 literes motort kapja, a modell alapját a Ferrari 812 adja
A módosításoknak köszönhetően egy darabig még biztosan a kínálat része marad a 6,5 literes blokk, a Ferrari szerint harcolnak a V12-es motor létezéséért.
Érdekes viszont, hogy nem a hibrid hajtáslánc mellett tették le a voksukat, hanem inkább a benzinmotor fejlesztését választották. A Ferrari műszaki vezetője hozzátette, hogy ugyan a LaFerrari hibrid hajtásláncot kapott, ám ott az elektromos hajtás kizárólag a teljesítmény érdekében került a sportkocsiba. Annak ellenére, hogy jelen esetben foggal-körömmel ragaszkodnak a nagy szívómotorhoz, a jövőben elképzelhető, hogy kisebb turbós erőforrással váltják le a sok köbcentivel rendelkező atmoszférikus blokkot, így ez lehet az utolsó V12-es Ferrari motor.
Aki 812-re vágyik, de jobban szeretné hallani a motor hangját, annak találták ki a 812 GTS-t