A két fiatal egy kupás Swift társaságában
Bári Dávid csapatvezető hosszú távra tervez a két tehetséggel.
„Mindig is csodálva, sőt talán irigykedve néztem Michelisz Norbi és a testvérem, Gergő évtizedes munkakapcsolatát, hogy félszavakból megértik egymást – kezdte Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője. –
A jó munkához idő kell, így sosem lehet elég korán elkezdeni foglalkozni a fiatalokkal. Azt szeretnénk elérni, hogy mire belenőnek egy nagyobb teljesítményű túraautóba, tanulják meg, hogyan kell felépíteni egy versenyhétvégét, mi a szerepük a csapatban. Röviden az a cél, hogy mire TCR-autóba ülnek, egy nyelvet beszéljünk. Két nagyon tehetséges fiúról van szó, akikkel már 2025-re is készülünk.”
Bucsi Attila már tavaly teljesítette az első teljes idényét nemzetközi autós gyorsasági bajnokságban. Tizenhárom évesen azért „csak” junior bajnok lett a Swift Cup Europe 1.6-os kategóriájában, mert a szabályok értelmében túl fiatal ahhoz, hogy abszolútban pontokat szerezhessen. Tizenhat éves kor alatt ugyanis nem értékelik a versenyzőket nemzetközi szinten, így az Attilához hasonló fiatalok számára létrehoztak egy junior mezőnyt is. Ettől függetlenül már 2020-ban megmutatta, hogy az idősebbek között is gond nélkül megállja a helyét: az idény utolsó hat futamából mind a haton dobogóra állt, öt esetben abszolút első hellyel. A csapat szerint ezzel megérett a nagyobb kihívásra, így idén már az 1.4-es kategóriában versenyez a Swift Cupban, egy jóval erősebb autóval.
„Más az autó, más a mezőny, mások az ellenfelek. Ettől függetlenül szeretnék jó eredményeket elérni, sok pontot szerezni, győzelmekért harcolni, akár abszolútban is, még ha a korom miatt nem is értékelnek." - fogalmazta meg céljait Bucsi Attila.
A 13 éves Bucsi Attila, aki már régóta a M1RA csapatát gazdagítja sikereivel
Attila egyik tavalyi ellenfele, Rácz Gergő immáron a csapattársaként, szintén a M1RA-ban versenyez majd. Gergő március elején töltötte a tizenötöt, de ő sem zöldfülű, már a negyedik idényét kezdi a Swift Cupban. Eddig ő is 1.6-os autóval versenyzett. Édesapja, Rácz Gyula futballozott, a Ferencvárosban két mérkőzésen a felnőttcsapatban is pályára lépett 1987-ben, illetve 1990-ben.
„Tavaly még a M1RA ellen versenyeztem, és kívülről nézve is feltűnt, milyen alaposan felkészülnek a hétvégékre, mennyire profin állnak a munkához. A további fejlődésemhez arra van szükségem, hogy ilyen közegben tanuljak. Az idei céljaimat az első versenyhétvége után tudom megmondani, amikor képet kapok az erőviszonyokról. Persze nem titok, én is szeretném megnyerni a junior értékelést” – fogalmazott Rácz Gergő, aki 2018-as debütáló évében élete második versenyén dobogós lett a juniorok között a Salzburgringen, 2019-ben év végi második lett, tavaly Brnóban pedig ő is megszerezte az első abszolút futamgyőzelmét. Idén ugyancsak 1.4-es Suzukival áll rajthoz.
A 15 éves Rácz Gergő, a M1RA csapatának legújabb tagja
„Egy versenyzőnek mindig a csapattársa az első számú referencia, ezért örülök Gergő érkezésének, de persze szeretném legyőzni a pályán. Biztos vagyok benne, hogy mindkettőnknek sokat jelent majd, hogy leülünk egy asztalhoz, és a mérnökökkel kielemezzük az adatokat, tanulhatunk abból, hogy a másik hol, mit és hogyan csinált jobban” – Bucsi Attila szavai arról, hogy mit vár a következő szezontól. A Swift Cup Europe 2021-es idénye április 15-17-én rajtol a Hungaroringen. A hat fordulóból álló bajnokság szeptember 5-én ér véget Brnóban.