Érdekes téma a használt pickup, íme egy nagy választékkal rendelkező, megbízható kereskedés ajánlata, újszerű Ford Rangerre
A lámpatestek jellegzetes stílusjegyei ennek a modellnek, ám az új generáció fényszórói ennél jóval modernebb dizájnt kaptak
A platósok piacán még akár az új helyett is megérheti egy megbízható helyről, jó állapotú használtat venni?
Egy haszonjárműnek dolgoznia kell, az a feladata, hogy minél kevesebb állásidővel minél több pénzt keressen. Kivéve persze a pickupok egy részét. Ezek a platósok ugyanis kétféle célt is szolgálhatnak az utóbbi évtizedekben. Egyrészt az eredeti munkájukat is végezhetik, miszerint jó terepképességekkel rendelkező, személyautósabb méretű platósok, amelyekkel könnyen és gyorsan lehet elfogadható mennyiségű árut szállítani olyan helyeken, ahol a nagyobb teherautók már bajban lennének. Ám mivel kényelem és hétköznapi használhatóság terén ezek a haszonjárművek állnak a legközelebb a személyautókhoz, ráadásul azok közül is a komoly népszerűségnek örvendő SUV kategóriához, egyre többen választanak platóst csúcsra extrázott személyautó-pótlóként a kis- és középvállalkozók körében.
Hogy miért? Mert adózás szempontjából haszonjárművek, így a vállalkozások számára nem csak a vételáruk, de az üzemanyagköltségük, lízingdíjuk, illetve az autó fenntartásához használt szolgáltatások és alkatrészek áfája is visszaigényelhető.
Mindezt ráadásul használtan is tudják a magasan extrázott platósok, így biztosan lesznek olyan vállalkozók, akiknek megéri kompromisszumot kötni a méretek, a városi manőverezhetőség és úgy összegészében a kezelhetőség terén. Kiváló példa erre a képeken is látható, az FGL AUTO kínálatából kiválasztott Ford Ranger, amely ugyan elkelt már a fotózása óta, ám
a kereskedés kínálatában rengeteg hasonló járművet találhatsz.
A duplakabinos Ranger 5,35 méter hosszú, tengelytávolsága 3,22 méter: ezzel még a SUV-ok jelentős részének is odaver
1,86 méteres szélességéhez 1,85 méteres magasság és 24 centis hasmagasság társul
A tesztalany közvetlenül a harmadik generációs Ranger második frissítése előtt gördült le a gyártósorról, így még a ráncfelvarrás előtti külsőt kapta. Fontos azonban megjegyezni, hogy ez egy visszafogott átrajzolás volt, ellenben a 2011 óta kapható modell első frissítésével, amikor teljesen új arcot kapott. Mindezt az új, negyedik generációs Ranger megjelenése koronázta meg árak terén: az újabb modell puszta ténye is lejjebb nyomja az árakat. Logikus érvek mentén, az ár-érték arányt figyelembe véve tehát ez a legjobb választás, főleg az öthengeres dízellel és a legnépszerűbb, Wildtrak felszereltséggel.
Személyautós felszereltség és minőségérzet, haszonjárműves elrendezéssel párosítva
Látványos, ám főként analóg óracsoport, mellette egy korrekt méretű érintőképernyővel
A klímakonzolon mindent gombok és tekerők vezérelnek, ekkor még nem érkezett meg ide a képernyőmánia
A műszerfal egyszerű, jól átlátható, ám látványosan minőségi anyagokkal és a gyártó személyautóiból ismert alkatrészekkel dolgoztak a mérnökök. A kezelőszervek a korabeli, illetve egy generációval idősebb Focusból és Fiestából ismerősek. Tech-téren is megegyezik a gyártó személyautóival a csomag: ugyanaz az érintőképernyős kijelző szolgál a Rangerben is a SYNC 3 rendszerrel. A bőrözött kormány egy magasabb minőségi szintet képvisel, ahogy az ülések is.
Kiválóak az ülések, még látványos Wildtrak feliratot is kaptak
Bőséges a fej- és lábtér mindkét sorban
A plató bevonata a keményebb felhasználási módoknak is megfelel
A roló megvédi az árut vagy a csomagokat a természet viszontagságainak jelentős részétől
Mindezt fejedelmi térkínálattal fejeli meg a duplakabinos Ranger. Extrák terén is személyautós a lista: ülésfűtést, tolatókamerát, tempomatot, illetve elektromosan állítható és behajtható tükröket is kapott. Az egyetlen hátránya praktikum terén a személyatókhoz képest a csomagtartó hiánya, ám a plató felülről is zárható, így az igényesebb árutípusok szállításra és a család csomagjainak a tárolására is használható.
A motor 3,2 literes, soros, öthengeres dízel
Az öthengeres dízelmotor bőséges erőt ad, még akkor is, ha
„csak” 200 lóerős, amit 3000-es fordulatnál ad le. Ám a 450 Nm forgatónyomaték már 1500-as fordulatnál jelentkezik. A közel 2,1 tonnás pickup meglepően virgonc ezzel az erőforrással, ugyanakkor a hátul laprugós teherautó mivoltát nem tudja letagadni aszfalton. Nem billegős, fékezni is korrektül tud a hátsó dobfékek ellenére, ám egy személyautó, még egy hasonló méretű SUV is érezhetően otthonosabban mozog a burkolt utakon. Hiába, ez mégis csak egy haszonjármű, még akkor is, ha az egyik legjobb, leginkább személyautó-szerű.
Mi szerencsére hóban és terepen is próbára tettük, ilyen körülmények között tud igazán nagyot virítani a Ranger
A részleteknek is jól állt a havazás
Akár terepjáró áruszállítónak kell, akár kijárni a nyaralóhoz, mindkettőre tökéletesen alkalmas
Az egy generációval fejlettebb új modellhez hasonlítva érezhetően régebbiek az alapok, ám amit tudnia kell egy kényelmes,
"adómentes" családi autónak, vagy épp egy magasan extrázott munkagépnek, azt tudja fiatal használtként is ez a Ranger. Főleg, hogy egy ilyen motor ennyire minimális futásteljesítménnyel gyakorlatilag újszerű kell, hogy legyen. Itt fontos megjegyezni, hogy újonnan az alapmodell is közel nettó 16 millió forintba kerül, a tesztalanyhoz már valamelyest közelebb álló Wildtrak X változat alapára pedig nettó 17,5 millió forint. Ehhez képest, kevesebb, mint 36 ezer kilométerrel a tesztalany nettó 9,99 millió forintos vételára aligha tűnik soknak.
Nincs arra utaló jel, hogy ne lenne valós az óraállás
A hasonló korú használtak kínálatát megnézve is reálisnak mondható a képeken látható Ranger ára. Igaz, már nettó 5 millió forintért is kapni 2018-ban vagy 2019-ben gyártott Rangereket, ám azokban kézi váltót, 2,2 literes TDCi motort, jóval kevesebb extrát és 270 ezer kilométert találunk. Hasonlóan magas futásteljesítménnyel a legolcsóbb 3,2 literes dízelt Wildtrak felszereltséggel már 6,5 millió forint felett hirdetik, 200 ezer kilométer alatt pedig már inkább 7 millió forint feletti hirdetések jönnek szembe. A hasonlóan keveset futott, nagyjából ugyanígy extrázott Rangereket nettó 9,5, illetve nettó 10,5 millió forint között hirdetik.
Bőséges a választék pckupokból az FGL AUTO telephelyén
Összegezve tehát egy nagyon korrekt platóst kaptunk
az FGL AUTO telephelyéről ehhez a használtteszthez, ami az új és használt pickupot keresőknek egyaránt érdekes lehet. Kevés a valóban ennyire keveset futott, ilyen szép állapotú használt platós, ez a Ranger tényleg magáért beszél. Ám az
FGL AUTO udvarán nem csak ez az egy jól felszerelt pickup várja az új tulajdonosát, különböző korú és állapotú társai már nettó 3,7 millió forinttól indulnak. Ha ilyen autót keresel, akkor mindenképp megéri itt kezdened a nézelődést, hiszen a nagy választék miatt könnyedén össze tudod hasonlítani a különböző méreteket és felszereltségi szinteket, valamint jól láthatóvá válik a különböző futásteljesítménnyel és állapottal rendelkező pickupok közötti eltérés is.