A Lotus a Távol-Keleten is hódítani készül
Az Egyesült Királyság mellett kínai gyárral bővíti kapacitását a brit sportkocsigyártó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Lotus kínai tulajdonosa izgalmas típusokkal pezsdíti fel a kínálatot. 1,3 milliárd dolláros befektetéssel Wuhan városában építik fel az új gyárat, ahol a Lotustól eddig szokatlan modellek gördülhetnek le a szalagról.
A kínai Geely, a Volvo jelenlegi tulajdonosa 2017-ben szerzett többségi tulajdont a brit sportkocsigyártó cégnél, és eltökélt szándéka, hogy a patinás márka szélesebb körben is eladható legyen. A kínai tulajdonos tervei között szerepel a termékpaletta felfelé bővítése, valamint a Colin Chapman által alapított márka eladásainak jelentős növelése. Több más sportkocsigyártóhoz hasonlóan itt is megjelenhet a mostani divathullámot meglovagoló SUV, amellyel jócskán túlszárnyalhatja a cég a tavaly eladott 1630 darab autót, és ez eszköze lehet annak, hogy felvegye a versenyt a többi márkával és tovább növelje a cég piaci részesedését.
Autóipari források szerint a gyárat évi 150 000 autó előállítására tervezik, ami azt jelenti, hogy közel százszorosára szeretnék bővíteni a jelenlegi darabszámot. Az új gyárhoz kapcsolódóan a Geely engedélyt kért tisztán elektromos, hibrid és benzinmotoros autók gyártására is, így a Lotus alapú Tesla Roadster után lehetőség nyílik saját márkanév alatt forgalmazott elektromos autó gyártására is. A tavalyi évet sikerként könyvelheti el a Lotus, ugyanis eladásait 87 százalékkal tudta növelni Svédországban, 59 százalékkal Japánban, 50 százalékkal Ausztráliában, és jelentős forgalomnövekedést ért el Olaszországban és a Közel-Keleten. Az új gyár nem jelenti a norfolki üzem bezárását, a Geely és a Lotus korábban közös nyilatkozatot tett közzé, amely megerősítette, hogy Norfolk továbbra is a márka gyártási bázisa lesz, de a külföldi bővítés kulcsfontosságú a Lotus jövőbeli terveihez.