A lopáscasco lett a kgfb-szerződők kedvence

Egyre többen biztosítják koros autójukat is lopás esetére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Áraik mellett kiegészítőikkel versengtek a biztosítók az idei kgfb-kampányban. A szerződők kedvenc extrájának a lopáscasco bizonyult.

Ahogyan a hazai autópark átlagéletkora nő, a tolvajok is mind több koros autót lopnak el. A koros autók esetén pedig sokszor nem rentábilis a teljes körű casco biztosítás. Így aztán kevéssé meglepő, hogy az idei, az árak mellett, és szinte helyett a kiegészítő szolgáltatások versenyét is hozó kgfb-kampányban jelentősen előretört a lopáscasco népszerűsége a kötelező biztosítások mellé köthető kiegészítő biztosítások sorában. A Genertelnél idén már minden nyolcadik megkötött kgfb-csomaghoz (azaz a kötések 12 százalékánál) lopáscascót is választottak az autósok. Az e termékkel néhány ezer forintért elérhető fél-, egy- vagy kétmilliós térítési limit az érintett autók többségének teljes értékét fedezni tudja.
Zömében 10-13 éves autókra, azaz az átlagautókra kötik a lopáscascót Zömében 10-13 éves autókra, azaz az átlagautókra kötik a lopáscascót
A Genertel kárstatisztikái szerint nem állt meg az ellopott autók átlagéletkorának rohamos növekedése: míg ez az érték 2010-ben még 3,9 év volt, 2012-re már 5,4 évre nőtt, az idei év eddigi adatai pedig már 6 év körüli átlagot mutatnak. A jelek szerint egyre nagyobb arányban lopják alkatrésznek az autókat, ezért egy-egy idősebb autó akár értékes, máshonnan már nehezen beszerezhető alkatrészbázist jelenthet a bűnözők szemében.
Ezt a tendenciát immár a lakosság is erősen érzékeli, hiszen a lopáscasco szerződések 61 százalékát minimum tízéves autókra kötik. (Az alsó korhatár eleve két év, de 2-5 év között még mindig jelentős a jóval komplexebb védelmet nyújtó teljes körű casco-szerződések aránya.)
A legtöbben 1 millió forintos kártérítésre szerződnek, a biztosító a piaci árnak megfelelően, 20 százalékos önrésszel fizet A legtöbben 1 millió forintos kártérítésre szerződnek, a biztosító a piaci árnak megfelelően, 20 százalékos önrésszel fizet
A választható térítési limitek tekintetében a novemberi kampányban lopáscascót is kötő autósok felének az egymillió forintos összeghatár a megfelelőnek ítélt fedezeti mérték. Főként a 6-9 éves korcsoport esetében jellemző a kétmillió forintos térítési plafon. Az alacsonyabb összeghatár kiválasztásának oka elsősorban nem a díjeltéréssel magyarázható – a kétszeres fedezeti mérték díja csak 1-2 ezer forintos évi többletkiadást jelent –, hanem az érintett autók aktuális piaci értéke miatt lopás esetén a biztosító eleve nem tudna magasabb összeget téríteni. (A lopáscasco minden piaci szereplőnél önrészt is tartalmaz, melynek mértéke 20 százalék.)
Hirdetés
Az adatok tanúsága szerint a budapesti autósok jelentősen felülreprezentáltak a lopáscasco tekintetében: az összes szerződő 44 százaléka fővárosi címre van bejelentve. A Budapesten lakó autósok óvatossága nem meglepő. A Genertel egyik korábbi felmérése szerint ugyanis a tolvajok dolgát jelentősen megkönnyíti, hogy míg vidéken az autók 60-65 százalékát garázsban tartják, Budapesten ez az arány mindössze 30 százalék. A felmérés adatai szerint Budapesten az autósok 45 százaléka éjszaka az utcán kénytelen tárolni autóját, a bűnözők számára ezek számítanak a legkönnyebben elköthető prédáknak.
Mivel Budapesten parkolnak a legtöbben utcán, [break]ott a leginkább lopásveszélynek kitettek az autók Mivel Budapesten parkolnak a legtöbben utcán, [break]ott a leginkább lopásveszélynek kitettek az autók
„Miközben az autótolvajok számára immár minden autó célponttá vált, a biztosítók is igyekeztek az ebből fakadó piaci igényre rugalmasan reagálni” – magyarázza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – „Anyagi okra immár senki sem hivatkozhat, ha nincsen lopás elleni biztosítása, mivel az autó értékétől függően az idei, ezen a héten záruló kgfb-kampányban már akár évi háromezer forintért is lehet lopáscascót találni a hazai piacon, ami még a legöregebb évjáratok számára is vonzó opció lehet.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 16:11
    Permalink

    Egyszerűen undorító, hogy mennyire nem tisztelik a magántulajdont! Nem elég drága így is az autózás, üzemanyag, biztosítás, karbantartás, javítások, stb., még az embernek ezekre a rohadék, tetves autótolvajokra is gondolni kell!
    A kezét levágnám az összesnek – de ugyanúgy érvényes ez minden más lopásra is. Szerintetek hány ork és politikus lenne hiánytalan testrészekkel :-)?

Vélemény, hozzászólás?