A lopáscasco lett a kgfb-szerződők kedvence
Egyre többen biztosítják koros autójukat is lopás esetére
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Áraik mellett kiegészítőikkel versengtek a biztosítók az idei kgfb-kampányban. A szerződők kedvenc extrájának a lopáscasco bizonyult.
Zömében 10-13 éves autókra, azaz az átlagautókra kötik a lopáscascót
A Genertel kárstatisztikái szerint nem állt meg az ellopott autók átlagéletkorának rohamos növekedése: míg ez az érték 2010-ben még 3,9 év volt, 2012-re már 5,4 évre nőtt, az idei év eddigi adatai pedig már 6 év körüli átlagot mutatnak. A jelek szerint egyre nagyobb arányban lopják alkatrésznek az autókat, ezért egy-egy idősebb autó akár értékes, máshonnan már nehezen beszerezhető alkatrészbázist jelenthet a bűnözők szemében.
Ezt a tendenciát immár a lakosság is erősen érzékeli, hiszen a lopáscasco szerződések 61 százalékát minimum tízéves autókra kötik. (Az alsó korhatár eleve két év, de 2-5 év között még mindig jelentős a jóval komplexebb védelmet nyújtó teljes körű casco-szerződések aránya.)
A legtöbben 1 millió forintos kártérítésre szerződnek, a biztosító a piaci árnak megfelelően, 20 százalékos önrésszel fizet
A választható térítési limitek tekintetében a novemberi kampányban lopáscascót is kötő autósok felének az egymillió forintos összeghatár a megfelelőnek ítélt fedezeti mérték. Főként a 6-9 éves korcsoport esetében jellemző a kétmillió forintos térítési plafon. Az alacsonyabb összeghatár kiválasztásának oka elsősorban nem a díjeltéréssel magyarázható – a kétszeres fedezeti mérték díja csak 1-2 ezer forintos évi többletkiadást jelent –, hanem az érintett autók aktuális piaci értéke miatt lopás esetén a biztosító eleve nem tudna magasabb összeget téríteni. (A lopáscasco minden piaci szereplőnél önrészt is tartalmaz, melynek mértéke 20 százalék.)
Az adatok tanúsága szerint a budapesti autósok jelentősen felülreprezentáltak a lopáscasco tekintetében: az összes szerződő 44 százaléka fővárosi címre van bejelentve. A Budapesten lakó autósok óvatossága nem meglepő. A Genertel egyik korábbi felmérése szerint ugyanis a tolvajok dolgát jelentősen megkönnyíti, hogy míg vidéken az autók 60-65 százalékát garázsban tartják, Budapesten ez az arány mindössze 30 százalék. A felmérés adatai szerint Budapesten az autósok 45 százaléka éjszaka az utcán kénytelen tárolni autóját, a bűnözők számára ezek számítanak a legkönnyebben elköthető prédáknak.
Mivel Budapesten parkolnak a legtöbben utcán, [break]ott a leginkább lopásveszélynek kitettek az autók
„Miközben az autótolvajok számára immár minden autó célponttá vált, a biztosítók is igyekeztek az ebből fakadó piaci igényre rugalmasan reagálni” – magyarázza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – „Anyagi okra immár senki sem hivatkozhat, ha nincsen lopás elleni biztosítása, mivel az autó értékétől függően az idei, ezen a héten záruló kgfb-kampányban már akár évi háromezer forintért is lehet lopáscascót találni a hazai piacon, ami még a legöregebb évjáratok számára is vonzó opció lehet.”
Egyszerűen undorító, hogy mennyire nem tisztelik a magántulajdont! Nem elég drága így is az autózás, üzemanyag, biztosítás, karbantartás, javítások, stb., még az embernek ezekre a rohadék, tetves autótolvajokra is gondolni kell!
A kezét levágnám az összesnek – de ugyanúgy érvényes ez minden más lopásra is. Szerintetek hány ork és politikus lenne hiánytalan testrészekkel :-)?