A londoni taxik ellepik Ausztráliát és Új-Zélandot is

A londoni taxikat gyártó kínai cég világszerte üzletet csinál a brit főváros jellegzetességéből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy a Big Ben, úgy a tipikus fekete taxi is hozzátartozik Londonhoz. A kocsikat ma gyártó kínai cég persze exportálná a város jelképét.


London igazi, fekete és ránézésre hatvan év alatt mit sem változott taxijai eredetileg Austinok voltak, aztán az ezek utódjait gyártó LTI cégből lett a The London Taxi Company. Ez a cég már pár éve az amúgy a Volvót tulajdonló és talpra állító kínai Geely autógyár tulajdona, és azóta teljesen érthetően ezzel az egészen egyedi termékkel is megpróbálnak minél több hasznot húzni. A termék pedig bevált, hiszen hatalmas belteret, kis fordulókört és egyedi hangulatot is magáénak tudhat. Egy most megkötött szerződés értelmében a Geely a következő tíz évben legalább ezer ilyen kocsit fog átadni Ausztrália és Új-Zéland nagyvárosainak.
Hirdetés

Az importjárművek az angliai Coventryből mennek majd a másik földrészre, de nem lesznek teljesen előzmény nélküliek, mert Perth városában már vagy száz szolgál közülük. A londoni taxi így egy kicsit veszít majd helyi érdekességjellegéből, de nem kell emiatt sírni. A Nagy-Britanniából behozott piros, emeletes és Budapesten városnéző busznak használt double-deckerek miatt sem tört ki a városkép hiszti. A már nem új TX4 varázsát az adja, hogy még mindig nagyon hasonlít a régi londoni taxikra. Modernebb utódja, a TX5 már hibrid hajtású.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “A londoni taxik ellepik Ausztráliát és Új-Zélandot is

  • 2017.10.28. at 06:39
    Permalink

    Az teljesen lényegtelen, hogy honnan importálnak taxikat. Én az ausztrálok helyében Toyotát importálnék, de mindegy. A legtöbb országban vegyes a taxipark. Talán a németeknél a legegyformább, mert ott tíz taxiból tíz Mercedes.

  • 2017.10.28. at 06:39
    Permalink

    Valószínűleg ebben nagy szerepet játszik az, hogy az ausztrál autógyártás a végnapjait éli. A Toyota otthagyta a „down undert”, a Mitsubishi szintén, és a GM is megszünteti a Holden márkát. Gondolom, az auszi és új-zélandi taxik jó része Holden lehet, és ezután nem lesz utánpótlás belőle – kellett tehát egy új, egyben kellően jellegzetesen megoldást keresni, így került a képbe az LTI.
    A régiek, ha jól tudom, Nissan-dízelekkel futottak. Vajon az új TX5-höz a hibrid-rendszert a Volvótól veszik át vagy a Geely-nek már van sajátja? A kínai autógyártókra nagy rálátásunk nincs, pedig nyilván ott sem pihen a mérnöki gárda.

    [url]http://ranwhenparked.net/2015/10/26/news-englands-black-cab-goes-green-with-a-geely-designed-hybrid-drivetrain/[/url]

Vélemény, hozzászólás?