A „Logan-kategória” 10 évvel ezelőttről: használtan is jó üzlet?

A Lada, a Skoda és a Peugeot a Dacia ellen: Van bármelyiknek esélye?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igenis léteznek még elérhető áron nem túl öreg autók, amelyekbe még a család is belefér. De akkor hol a csapda? Mutatjuk a választékot!

Ha csak arra kell az autó, hogy elvigyen A pontból B pontba egy aránylag egyszerű technikával, miközben a család is belefér, akkor ár-érték arányban egyszerűen verhetetlenek az olcsó, kisautó platformokra épülő szedánok. 2023-ban ráadásul sokaknak ez marad az egyetlen reális választás, ha nem akarnak 15-20 éves autóval járni, de a praktikum terén megszokott igényeikből sem kívánnak leadni. Az alábbi videóból kiderül, mire számíthatsz ebben a kategóriában!
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

11 thoughts on “A „Logan-kategória” 10 évvel ezelőttről: használtan is jó üzlet?

  • 2023.08.14. at 20:48
    Permalink

    Nekem volt újkori Ladám 2db is (sok más Lada mellett,jelenleg egy Niva van 1996 óta meg egy 21013-as 1984óta) de most szintén újan vasárolt (2019-ben) Dacia Logant használok 1000ccm motorral. Hát… Semmivel nem jobb a Ladánál sőt sok esetben (pl:össze szerelésnél) még rosszabb is. Motor jóval gyengébb sokkal nehezebben gyorsul (16sec/100 km/h Lada 11,8sec) az alap felszereltség is jóval alulmarad a Daciánal,a belső anyagokon is sokkal jobban érezhető és látható a kopás elhasználódás (150.000km-nél) a Daciánal. Fogyasztás picit magasabb a Ladának(6,7l/100km) Daciának 5,5l/100km de! a Lada 1600ccm Dacia 1000ccm ha így nézzünk akkor nem is sok az az 1,2l/100km… Nade a Lada 4 személlyel nem is erőlködött a „Cseszneki szerpentinen” mint a Dacia… Az ár azért kevesebb mint a Dacianak mert csak az alap ár volt szinte azonos a „full extrás” Dacia 3,7 millió forint volt még a Lada „full extrása” csak 2,9 millió forint volt és szinte ugyan azok az exták voltak a Ladában mint a Daciában. De viszont az ALAP Lada többet adott mint az alap Dacia. Pl: alap Daciaban elöl is tekerős az ablak Ladában elektromos, Daciaban nincs kp.zár Ladában volt,Daciában nincs fedezeti számítógép Ladában volt,Dáciában nem dönthető a hátsó ülés Ladába dönthető stb…
    Meg azért a Lada még 20év múlva is autó lesz ugyan ez a Daciáról már nem mondható el…
    (Azt meg csak halkan megjegyzem az volt a videóban hogy még gyártják a Grantát hát persze! Ráadásul torony magasan első az eladási listán még a Lada tipusokon belül is)

    • 2023.08.16. at 17:41
      Permalink

      Van facebookon 1 modern ladás csoport, azért léptem be, mert érdekelt a vesta, de azóta inkább csak derülni lépek be, mikor látom a 2017-es grantákat rohadni. Igazából ilyen modernkori ladát azt vett, akinek a dacia ciki, de suzukira már nem volt pénze.

    • 2023.08.17. at 12:48
      Permalink

      Azt nem teljesen értem, hogy melyik Ladát hasonlítod a Loganhoz. A Vestat vagy a Grantát?
      Az, hogy a Lada 20 év múlva is autó lesz, a Dacia meg nem, lehet, hogy igaz volt 1986-ban, de azok az idők már elmúltak.
      Az eladási listán meg azért első a Granta a Ladán belül, mert az oroszoknál azt kapod, és kész.

      • 2023.08.18. at 06:08
        Permalink

        Grantát,Kalinát hasonlítom (azok voltak) mert valójában azok voltak nagyjából egy áron. Én most nem azt mondom hogy a Logan nem jó autó (kellemes csalódás nekem is ez a 4 év mióta megvan) de ahogy a „videóban” leszolják Ladát az nem igaz. Lényegében egy jóval masszívabb és strapabíróbb autó a Lada (mondom ezt úgy hogy viszonylag sokat kell utánfutót húznom)
        Granta és úgy általában a Lada 1972-től mindíg is torony magasan volt-van az újautó eladási listán Oroszországban (Magyarországon is 1995-ig) van más autó is a szankciók óta pl.:kínai autók

  • 2023.08.15. at 09:54
    Permalink

    A 301 még gyártásban van Iránban IKCO Tara néven, a Rapid pedig FAW-VW Jettaként Kínában. Mindig is volt egy bája ezeknek a típusoknak, csak az volt sajnálatos, hogy ezek az autók mindig egyfajta megvetésben részesültek a gyártók részéről, hiszen a tipikus szedán vásárlók nem fogják végigjelölgetni az extralistát. De azt hiszem időben kb. jól van meghúzva ez a 10 éves vonal, mert kicsit korábbra visszamenve a Suzuki SX-4 szedán, KIA Rio szedán vagy Honda City nem igazán konkurencia a második generációs Logannak. Esetleg a Fiat Linea, azt a Punto-platformot viszonylag jól eltalálta a Fiat és sokáig tartotta magát piacképes alternatívaként.

    • 2023.08.15. at 10:01
      Permalink

      Uhh, meg persze ott volt még a Chevrolet Aveo szedán annak aki minden reggel meg akar ilyedni az autójától, de hát az nem volt egy hosszúéletű modell Európában. Szerencse, hogy a kor Corsa D-F nem arra a padlólemezre épült.

  • 2023.08.23. at 19:58
    Permalink

    Sokan vettek ezek közül az autók közül még nyugaton is… Akinek munkára,A-B be kell az autó és aki nem akar FELESLEGESEN több millót költeni azért hogy a szomszéd a haver vagy valamilyen (…) nőszemély „MITSZÓL” az ilyent vett… A maradék nagyravágyó magamutogató meg vett mást…

      • 2023.08.24. at 05:12
        Permalink

        Nézőpont kérdése a használt az csak használt (vagy agyonhasznát)
        Pl.:Dacia helyett én is vehettem volna más használt nagyobb kategóriás autót de most veszek egy 5-7 éves (kitudja hogy) használt autót ami 5-7 év múlva 10-14 éves amin bizony (elég rendesen) jönnek elő a hibák rendesen… Jó én sokat használom az autókat de akik ezeket választják azok nagy többsége 8-15000 km/év nekik megint felesleges agyonextázott agyoncicomázott autót venni. Ez ugyan olyan mint az okostv vagy mint az okosteló sok mindent tud meg minden de egy idő után úgyis csak az alap dolgokat használja rajta az ember… De persze nézőpont kérdése ki így látja ki úgy én pl. vettem inkább egy új autót mint másnak a levetett göncét milliókért ami teljesen lutri…

  • 2024.01.21. at 17:50
    Permalink

    Kedves Kornèl !

    „Tökmindegy” fantázianevű kommentelő az ilyen autókat használó embereket szánalmasnak, önsorsrontónak, önsanyargatónak posztkádári kispolgárnak minősítette. Az általuk használt gèpjárművek pedig izlèstelenek, hiszen lètezik IZLÈSES használt autó is. Más kommentjèben megjelenik, a nem elismerèsnek szánt konzumbohóc kifejezès is. Èrdeklődnèk, hogy vèlemènyük szerint ezek a kifejezèsek, belefèrnek-e a vèlemènynyilvánítás szabadságába, ès összeegyeztethető-e azzal a szellemisèggel, amit az autónavigátor megalakításakor meghatároztak.

Vélemény, hozzászólás?