Sorozatban harmadik éve a Lexus ügyfelei a legelégedettebbek Észak-Amerikában
Ha távolabb nézünk a múltba, akkor is nagyon szép eredményekkel végzett a Lexus. 2011 óta minden évben dobogós helyen végzett a Lexus az USA egyetlen országos, iparágakon átívelő ügyfélelégedettségi felmérésén. Az ACSI egyébként az American Customer Satisfaction Index rövidítése, amit a Michigan-i Egyetem és szakmai partnerei által 1994 óta állítanak össze. Évente mintegy 300 ezer válaszadó bevonásával, évről évre 46 iparág szereplőinek teljesítményét mérik a fogyasztók szemszögéből.
Tanulságos, hogy csökkent az autótulajdonosok elégedettsége szegmenstől függetlenül
Idén minimális, 1 százalék visszaeséssel biztosította be abszolút és luxuspiaci első helyét a Lexus, miközben a tömegpiaci és prémium szereplők körében átlagosan 3,7 százalékkkal csökkent a vevők elégedettsége. Szegmenstől függetlenül egyetlen olyan szempont sem volt a 12 vizsgált terület (megbízhatóság, menetteljesítmények, kényelem, biztonság, külső megjelenés, belső kialakítás, mobilalkalmazás minősége és megbízhatósága, weboldal, technológiai tartalom, garancia és üzemanyag-fogyasztás) között, ahol javult volna a vásárlók megítélése. A legtöbb bosszúságot a túlzott üzemanyag-fogyasztás okozza a tulajdonosoknak. Ugyanakkor a Lexus pont ezen a területen brillírozik, ugyanis számos teszt és mérés igazolta, hogy a márka hibrid járművei nemcsak papíron takarékosak, de a valóságban is kevesebb üzemanyagot igényelnek. A Green Car Congress például tavaly a legtakarékosabb luxusautónak kiáltotta ki a Lexus ES 300h szedánt.
A Toyota is szépen szerepel
A Toyotának sincs oka szégyenkezni egyébként, hiszen a tavalyi második helyét megőrizve idén is ezüstéremmel zárta a megmérettetést. Ahogy a Lexus a luxusszegmensben, úgy a nem prémium márkák versenyében a Toyota sem ért el dobogósnál gyengébb helyezést 2011 óta.