"Itt a segítség!" ez az alkalmazás nyitómondata, amivel a Lexus és a Toyota szerint pánik helyett biztosan jól cselekszel majd a baleset után
A Lexus új alkalmazása segít az ügyfeleknek higgadtan, lépésről lépésre elintézni mindent, amire egy baleset után a biztosítóval, rendőrséggel folytatott együttműködés során szükségük lehet. Ma már a fejlett elektronikai rendszerek segíthetnek megelőzni a baleseteket, ha pedig ez nem jön be, automatikus kommunikációs rendszer tájékoztatja a segélyszolgálatot a baleset helyszínéről. Ezzel viszont még mindig nincs meg minden: az emberi tényezőt is bele kell számolni a képletbe. Legyen szó akár vezetőről, akár utasról, akad, aki pánikba esve, sokkos állapotban, vagy csak tapasztalatlanságból, tájékozatlanságból rosszul reagál a baleset vagy akár csak egy koccanás után.
Ezzel eddig keveset foglalkoztak a gyártók, a Lexus és a Toyota észak-amerikai szervezetei viszont most új segélyszolgálatot dolgoztak ki ügyfeleik számára, ami az okostelefonjuk instrukcióin keresztül praktikus tanácsokkal vezeti végig őket a baleset utáni ügyintézés bürokratikus lépésein. A Collision Assistance, avagy a baleset utáni támogatás - miután ellenőriztette a segélykérővel, hogy nem történt személyi sérülés - a megfelelő irányba tereli az ügyfeleket: gondoskodik arról, hogy egyetlen olyan lépésről se feledkezzenek meg, amely később kritikus lehet a biztosítási ügyintézés, a károk kijavítása vagy a rendőrségi nyomozás során.
A telefonos app kezelőfelülete az egész folyamat során letisztult és egyszerű marad - egy ilyen helyzetben semmi sem szabad, hogy elterelje a figyelmet
A szolgáltatás ezután még a márkaszervizzel és a biztosítóval is segít felvenni a kapcsolatot, így felgyorsítja és leegyszerűsíti a folyamatokat az ügyfél és a szolgáltatók számára egyaránt. A gyári Lexus alkalmazásból elérhető funkció egyelőre csak bizonyos piacokon, és nem minden Lexus típusnál érhető el, ezzel párhuzamosan pedig a Toyota kínálatában is megjelent, hiszen a testi és lelki biztonság nem lehet csak a prémium ügyfelek kiváltsága. Hazánkban jelenleg még nem érhető el a szolgáltatás, éppen ezért a kérdés is felmerül: szerintetek itthon is szükség lenne ehhez hasonló applikációra?