Egy híján 480 lóerős V8-asával is mindössze 64 kilogrammal nehezebb az IS alapváltozatánál az 5,0 literes V8-assal szerelt IS 500 F Sport Performance
A közelmúltban japán sajtóhíreiből már lehetett következtetni arra, hogy a Lexus nagyteljesítményű, dinamikus vezethetőségre optimalizált sportmodellekkel bővíti kínálatát. Ezt nem sokkal később a gyár maga is megerősítette, most pedig már be is mutatkozott a Lexus IS 500 F Sport Performance, a jól ismert 5,0 literes, V8-as, feltöltő nélkül is 479 lóerős benzinessel.
Hátul hajt, sperrdiffis, 4,5 másodperc alatt van 100-on
Az autó műszaki tartalmát, megjelenését és hangulatát tekintve egyaránt az egykori IS F sportszedán méltó utódjának tűnik. Nyolchengeres motorja magas, 7100/perc fordulatszámon adja le csúcsteljesítményét, maximális forgatónyomatéka 536 Nm, amely 4800/perctől érhető el. Ezek nagyságrendileg megegyeznek az azonos blokkot alkalmazó RC F sportkupé teljesítményadataival.
Feltöltő nincs, hengerűrtartalom és japán precizitás van a motortérben
Az autó mindössze 64 kilogrammal nehezebb, mint a széria eddigi legsportosabb tagja, az IS 350 F Sport, így menetdinamikája lenyűgöző: 4,5 másodperc alatt éri el a 96 km/h végsebességet (egyelőre csak az észak-amerikai specifikációjú modell adatai állnak rendelkezésre). A kipufogóhangot is jónak ígéri a némi eltolással egymás fölé rendezett, oldalanként is kettős kipufogóvég, de be kell valljam, az alábbi videó ismét azt mutatja nekem, hogy a Lexus V8-asának nem a hangja a legfőbb csábereje.
A hajtás természetesen a hátsó kerekeké, a váltó 8 fokozatú automata - Sport S és Sport S+ programmal. A felfüggesztések adaptívak, de ami talán a legfontosabb: alapból jár az önzáró Torsen diffi, s a fékrendszert is a nagyobb teljesítményhez igazították. Az F Sport Performance modell természetesen megjelenésével is egyedi: elsőre talán csak az agresszívabb aerodinamika, a fekete emblémák és az exkluzív, elöl fél, hátul egy kilóval könnyített 19 colos keréktárcsák tűnnek fel, de a Lexus IS 500 F Sport Performance motorházfedelét csaknem 50 milliméterrel megemelték, az első lökhárítót és kerékdobokat pedig megnyújtották, hogy helyet adjanak a V8-as motornak. A sötét krómmal szegélyezett oldalablakok mögött fekete F SPORT Performance emblémával díszített bőr sportkormány, fém pedálsor és exkluzív műszerezettség várja a kalandkedvelő pilótákat.
Az 536 Nm nyomaték már 4800/perctől, a piros tartomány alatt, míg a 479 lóerős teljesítmény már a piros mezőben, 7100-as fordulatnál érhető el
Egyelőre nem tudni, hogy az F Sport Performance modellek mellett megmaradnak-e a valódi F modellek, amelyeknek sorát épp az IS F nyitotta valaha, de még arról sincs hír, hogy az IS F Sport Performance eljut-e Európába. Intő jel, hogy a közelmúltban teljesen megújult IS sem jutott el, ám a sportverziónak lenne rajongótábora, hiszen az IS-t épp sportosságáért kedvelik tulajdonosaik. Kérdés persze, hogy vannak-e elegen ahhoz, hogy megérje a Lexusnak.
Lexus ! Te vagy az IstenCsászár!