Koncepcióként már létezik az off-roader Lexus
A Toyota mindig is híres volt megbízhatóságáról, ami legalább annyira igaz a terepre szánt modelljeire, mint a hétköznapi használatra készült autókra. Évtizedekkel ezelőtt a terepjáró még tényleg terepjárót jelentett, amiben remekeltek is a japánok, aztán jöttek az új igények, hogy ugyanazt a magas vezetési pozíciót, a nagyobb méretből adódó fokozott biztonságot, és nem utolsó sorban a presztízst azok is megtapasztalhassák, akik egyébként szinte sosem hagyják el az aszfaltozott utat. Így futott fel a Toyota prémium almárkája, a Lexus, ami az utóbbi években a SUV-ok szegmensében tett szert hírnévre. A vásárlói igények azonban ismét átalakulóban vannak.
A prémium terepjárók kategóriájában jó esélyekkel indulna a Lexus
Már a koronavírus előtt is fokozódott az igazi terepjárók iránti igény, ezt a hullámot meglovagolva dobta piacra például a Land Rover az új Defendert, vagy a Ford a Broncót Észak-Amerikában - nem beszélve a szegmens veteránjairól, mint például a Jeep vagy a Mercedes-Benz. A járványhelyzet miatti korlátozások közepette pedig még inkább felértékelődött a természetben töltött idő, amihez nem árt, ha van megfelelő járművünk is. A tehetős vásárlók most is szeretnék az új divatot megtapasztalni, persze luxusminőségben, ezért is veszik szép számmal a G-osztályokat vagy a Range Rovereket. A Toyota abban a szerencsés helyzetben van, hogy van egy magasított, prémium kocsikra specializálódott márkája, így már csak egyesíteni kell a Lexus minőségét a Toyota off-roader képességeivel.
Hivatalosan nem erősítették még meg, de a Lexus észak-amerikai vezetője szívesen látná a terepre készült Lexust
Ez még inkább kapóra jön, az USA-ban legendásnak számító Land Cruisert ugyanis kivezetik a piacról, és pletykák szólnak az így keletkező űr luxusterepjáróval való betöltéséről. A Lexusnak már most is van nem is egy, hanem kettő alvázas szerkezetű modellje Amerikában, a Land Cruiser alapjaira épülő GX és LX, ezek közül talán az előbbi lenne alkalmas arra, hogy megerősítsék a terepjárás terén - korábban már
készült is egy ilyen jellegű koncepció a GX-re építve.
„A márka ügyfelei nemcsak városi crossover modellekre vágynak, ugyanakkor ilyen esetekben igenis le kell mondani bizonyos kényelmi funkciókról ahhoz, hogy igazán közel engedhessük magunkhoz a természetet. Üzletileg életképesnek tartom, magánemberként pedig lelkesen támogatom az ötletet, hogy a Lexus valódi terepjárókkal bővítse a kínálatát” – nyilatkozta az Automotive News-nak Andrew Gilleland, a Lexus észak-amerikai tevékenységeinek vezetője, hozzátéve, hogy
„az elmúlt évben akkora volt a kereslet az alvázas, valódi terepalkalmassággal rendelkező terepjárók iránt a kontinensen, hogy a Lexus is komolyan mérlegeli egy (vagy több) ilyen hangolású modell fejlesztését.”
Nem igazán látom az újdonságot. Mindegyik egy 200-as Land Cruiser, csak a a Lexus kap csicsa műanyagozást, peres gumit, meg jobban ültet a légrugója. Most ugyanezt megemelik rendes kerékkel. Mondjuk Amerikában eddig is V8 benzines volt nagyobbrészt a LC, most rákényszerítik a vevőket.
…a drágább modellre.