A Lexus autói a leginkább megbízhatóak

A J.D. Power legfrissebb felmérésében ismét a Lexus lett a nyerő, Fiat az utolsó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A J.D. Power legújabb felmérésében ismét a Lexus került ki győztesként, de a top 10-es lista erősen átalakult. A Hyundai fejlődött a legtöbbet az utóbbi években.


Újabb felmérésen estek át a világ autómárkái a J.D. Power jóvoltából. Tavaly összesen 35 186 első tulajos, 3 éves autó szerviztapasztalatainak adatait összesítették. Ahogy az sejthető volt, idén újra a Lexus került ki az első helyen, bár a 100 autóra vetített gondok száma náluk is nőtt. A Lexus tartja eddig az abszolút rekordot a J.D. Power felmérésein, 1997-2008 között folyamatosan a legmegbízhatóbb autókat gyártó márkaként szerepelt a listán, a 2017-es helyezés most a hatodik egyhuzamban. Második helyen a Porsche szintén 110/100-as eredménnyel, mégis a Lexus az abszolút nyertes, mivel több kategóriában is a japán márka autói bizonyultak megbízhatóbbnak. Harmadik helyen a Toyota végezett. J.D. Power megbízhatósági felmérés, 2017 - top 10
  1. Lexus - 110/100
  2. Porsche - 110/100
  3. Toyota - 123/100
  4. Buick - 126/100
  5. Mercedes-Benz - 131/100
  6. Hyundai - 133/100
  7. BMW - 139/100
  8. Chevrolet - 142/100
  9. Honda - 143/100
  10. Jaguar - 144/100

Hirdetés
A top 10-es lista új szereplői a Mercedes-Benz, a BMW, a Jaguar és a Hyundai, utóbbinak az idei az eddigi legmagasabb helyezése a felmérés 28 éves történetében. A Dodge, a Ford és a Land Rover adatai is szépen javultak, míg előbbi kettő 20, addig utóbbi autói 21-gyel kevesebb hibát produkáltak. Érdemes a lista végéről is néhány szót ejteni, a 31 márkából ugyanis a Fiat végzett leghátul, a tavalyi adatokhoz képes 74%-kal többször fordultak a tulajdonosok a szervizbe autóik miatt. A vizsgált márkák modellenkénti bontásában a legkevesebb probléma 100 autóból 76, a legtöbb pedig 305 volt, a konkrét autókat nem neveztek meg. A felmérés szerint a legtöbb problémát folyamatos növekedéssel az elektronikai rendszerek okozzák. Mivel ezekből egyre több kerül az autókba, a hibalehetőségek száma is növekszik. Dave Sargent a J.D.Power alelnöke azt is kiemelte, hogy a főbb szerkezeti egységek, mint a futómű vagy a hajtás miatti szervizek száma nem növekedett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    na akkor nem bután, hanem csak felületesen. én egyébként külsőleg választok kocsit, szóval igazán teszek rá, hogy most egy hülyebiztos A_B járművet vegyek, mint sok hülye ami nem is tetszik mellé…meg gyenge is. ehh kizárt 😀

    az egy dolog, hogy cégeket mondtál, de most japán-német-francia stb tehát nemzetiségek is számítanak sokszor (mintha nem az AN-en lennél és nem fightolnál mindig ezen 🙂 )…a takata pedig elég releváns autó szempontból is, ráadásul jappó szóval ne maszatoljuk már el ezt annyira, ha lehet, ez is a távolkeleti csoda egy része, ez van. ahogy a f0s dízelek meg az európai csoda…..az elektronika meg? az megint egy másik topik.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    az lehet, csak épp nem 5 sec-et gyorsulsz vele, plusz nyilván szervízeled rendesen és nem egy 1.5 tonnás kocsiról van szó. egy szívómotor jó hogy elmegy annyit, ha minimálisan foglalkoznak már vele ez az abszolut minimum. Ezekben a tartós szívó motorokban a japók biztos, h jobbak, bár sosem állítottam én pl. ennek az ellenkezőjét, mind1. ha nem hülye a júzer a német sem hullik szét úgy mondanám,se a francia (családban 3-4 is van, hiba mentes egyik fél millió km-es szívó), h a jappó még hülyebiztosabb. ha meg még ért is hozzá a júzer, akkor a turbós is vígan megy ennyit…persze kell időközben költeni rá, de a plusz lovaknak ára van

    Amúgy a mai környezeti normák és erő elvárások nem teszik tartossá a konstrukciókat. Nézzünk majd meg egy turbós új ctr-t 10 év múlva esetleg egy b@lfasz sofőrrel…10 év sem kell egy turbó cseréhez, vagy hogy valami beadja a kulcsot. vagy az új 1.5-ös turbó civicet, csodát ők sem fognak tudni tenni…..
    szóval számomra több részlet kellene egy normális statisztikához

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Nem akarok mindig a saját tapasztalataimra hivatkozni, de az az autó ami nálam kibír 12 évet és közel 300.000km-t különösebb hiba nélkül szinte “versenytempóban” az már elismerésre méltó. Az egyáltalán nem nevezhető rövid intervallumnak, a körülmények meg súrolják az extrém igénybevételt.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Megint kezded a lekezelő stílust.
    Én nem foglak sértegetni, mert nem látom értelmét.
    A lényeg az, hogy régen vitán felül, de NAGY ÁTLAGBAN még most is kevesebb gond van a távol-keleti autókkal mint többivel. Lehet itt okoskodni turbóval meg használati móddal (van benne némi igazság) csakhogy egy autó nem csak a motorból áll.
    A legtöbb vevőelégedettségi felmérés a cikk állítását támasztja alá ugyan úgy mint a szerviztapasztalatok.
    Megjegyezve, hogy már nem annyira egyértelmű a fölény mint volt, hiszen a sok közösködés rányomta a bélyegét a japán technikára is.
    A Takata légzsákokat nagyon sok autóba beszerelték, így ez a megjegyzésed csak annyiban releváns, hogy japán cégről van szó. De én nem cégekről, hanem autókról írtam.
    Tudtommal a “beragadó gázpedál” beszállítója nem japán cég volt. Erről ennyit.
    Valóban egyre kevésbé van tökéletes konstrukció, de vannak, akik nagyon távol állnak tőle és vannak akik közelebb. Gondolom nem kell részleteznem.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    és akkor is azt mondom, hogy a user experiencre való ráfekvés akkor is sokat nyom a latban és kellőképpen statisztika torzító ilyen rövid intervallumra

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    manócska, megint bután/felületesen közelíted meg az egészet/kérdéskört. ez nem fekete – fehér (jó – rossz harca :D:D de régen láttam már ezt,muhaha….), na szóval, ez azért ettől komplexebb és árnyaltabb téma, ugye eleve legalább 10 évet és garancián kívűli időt is kellene nézni egy reális, normális reprezentatív statisztikához. Kellene azt is nézni, hogy turbós vagy nem turbós motorról van szó, figyelt-e a user gépre és gondozta, szervízek betartva stb vagy telibe sz@rta. Ha turbós ugye azt sem ártana bele venni, amit múltkor említettem erről az egészről….hogy kb elhallgatják, hogy ne úgy használd a túrbóst, mint az igénytelen/egyszerűbb szívót és “véletlenül” nincs is benne filléres keringető,hűtő rendszer….hogy el b*3421szódjon és lehessen a szervízbe menni, jó pénzé.

    eltekintek ettől a móricka statisztikától és azt mondom, amit látok. A japánok lehetnek elől ezt nem cáfolom, mivel túlnyomórészt még szívó mellett vannak (bár már jönnek onnan is a turbók), ott azért jóval kisebb a meghibásodási lehetőség trehány használatot feltételezve is. Jól döntöttek? mondjuk azt, hogy igen…..mondjuk, olajfolyásba vagy mágnesszelep meghibásodásba, koxosodásba még nem halt bele senki, ellenben a gázpedál beragadásba…tehát egy kis “súlyozás” sem ártana a problémák közt. Japánokra visszatérve pedig eszembe jut a takata…..meg a gagyi alvázvédelem (na ott már nem tartósabb a távol-keleti autó:D). szóval, én azt mondom, hogy nincs tökéletes konstrukció most meg már a fogyasztói társadalomban nem is lesz.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Mindegy minek nevezed, attól a tény még tény marad.
    Nagy átlagban még mindig a távol-keletiek gyártják a tartósabb, megbízhatóbb autókat.
    A Seat meg a fasorban sincs, vagyis a legvégén. 🙂

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    hát nem tudom….azért ezek még garanciálisak, itt inkább azt gondolnám, hogy az ügyfélorientáltság a mérvadó. legalábbis egyéni megítélés szempontjából….nem pedig a valódi minőség.azt sem tudjuk, hogy milyen motorokról van szó és ki miért elégedett valamire. ezek a statisztikák ilyen móricka statisztikáknak tűnnek.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Az ilyen felméréseknél az is számít h mennyire igényes és lojális/patrióta az egyes márkák vevőköre, így véleményem szerint teljesen szubjektív.

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Igazad van, fontos a “szív” és a “lélek” is – és tudvalévő, hogy azt csak a digók tudják az autóikba beépíteni:)))

    Még mindig buta…

  • 2017.10.27. at 21:14
    Permalink

    Van bárki is, akit ez meglep? Ezek egyszerűen képtelenek veszíteni. A Lexushoz passzolna leginkább a Mercedes által használt reklámszlogen: “A legjobbat vagy semmit.”

Vélemény, hozzászólás?