A legvagányabb Jazz? Honda HR-V Sport teszt
Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport teszt - Inkább nyugalmat, mint adrenalint ad
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly turbómotort és Sport felszereltséget is kapott a Jazzre épülő Honda HR-V. Velük, valamint CVT váltóval kellemes, ám nem olcsó.
A kívülről is csak visszafogottan sportos megjelenést a beltérben még józanabb, inkább elegáns vonal veszi át.
A fekete-bordó bőr és szövet borítású ülések nem csak kényelmesek, látványosak is. Otthonos, kellemes hangulatot ad, hogy a műszerfalra és az ajtókra is jutott bőven a bordó bőrből, meg persze az is, hogy a helykínálat elöl-hátul teljesen rendben van.A HR-V is beveti a Jazz trükkjét, az üzemanyagtartály az utastér közepére került, amivel az ülések egyrészt egy kicsit magasra kerültek, azaz jobb ki-beszállási kényelmet és kilátást adnak, másrészt mély, hatalmas lehet a csomagtér. Utóbbi alapból is 470 literes, de ülésdöntéssel több mint 1,5 köbméteresre toldható, a Magic Seat ülésrendszer, azaz az ülésvariálhatóság a Jazz óta ismerten világbajnok. Egyetlen mozdulattal (a támladöntésre süllyedő ülőlapokkal) nem csak az amúgy mély raktérpadlóval egy síkba fekvő üléseket kapunk, hanem a hátsó sorban akár az ülőlapok is felállíthatók a támlához, hogy 1,24 méter magas teret kapjunk.
8 másodperc alatt teljesíthető a 0-100 km/órás végsebesség, kereken 200 km/óra lehet a végsebesség.
A menetdinamika és az erőtartalék azonban inkább magabiztos, minden normál élethelyzetben megnyugtatóan elégnek, mintsem sportosan hivalkodónak tűnik, a turbós HR-V-vel CVT váltóval kellemes a hétköznapi autózás városban és akár autópályán is, de azért egy pályanapra nem vele indulnék el.márkafantikusnak kell lenni ahhoz, hogy pont őt válasszuk, lebeszélni azonban senki nem fogok róla, mert összességében egyáltalán nem egy rossz gép.
Árak
Tesztmodell alapára
9 449 000 Ft (2020.01.27.)
Tesztautó ára
9 639 000 Ft (2020.01.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 5500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,8 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4334 mm
Szélesség:
1772 mm
Magasság:
1605 mm
Saját tömeg:
1428 kg
Össztömeg:
1830 kg
Tengelytáv:
2610 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
470 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
540-1240 mm
Csomagtér hossza:
810 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1580 mm
Raktérnyílás szélessége:
1120 mm
Raktérnyílás magassága:
860 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 5500 1/min-nél
Teljesítmény:
134 kW (182 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,8 s
CO2-kibocsátás:
137 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,2 l/100km
A cikkben egy helyen 8.6s/100kmh gyorsulás van írva, máshol kereken 8, az adatokban meg 7.8
most akkor mennyi? 🙂
Egy Jazzfelfújt 10 milláért?!?! A hülyének is megéri….