A Schiller Autó Család Toyota szalonjában már megtalálható az új Corolla Cross (a képen jobbra)
Egy hónappal ezelőtt próbálhattuk ki a Toyota ötödik generációs hibrid hajtásláncát hozó, szabadidő-autóinak sorában a C-HR és a RAV4 közé érkező Corolla Cross kompakt SUV-t, amivel a Toyota lényegében bebiztosította azt, hogy a Corolla még egy jó ideig őrizze a világ legnagyobb példányszámban eladott modellje címet. Ez a modell már most befutott hazánkba, a Váci úti
Schiller Autó Család Toyota autószalonjában kiállítva, és előtte, hamarosan rendszámot kapó és kipróbálható tesztautóként is megtalálhatjuk. Nem csoda, hiszen november 21-én startolnak a Corolla Cross napok.
Arcával a RAV4-re hasonlít, 4,45 méteres hosszával érezhetően kompaktabb, de 2,64 méteres tengelytávjával kellően tágas
Alighanem a Toyota egyik új slágermodelljét tisztelhetjük benne, meredek orrával a világ legnépszerűbb szabadidő-autójának számító RAV4-est idézi, éppen 4,5 méter alatti hosszával városban is élhető, és csakis takarékos hibrid hajtásláncokkal érkezik. A márka ötödik generációs, minden eddiginél kifinomultabb hibrid rendszereivel. De nem csak ezért érdemes vele ismerkedni, hanem azért is, mert tényleg egész tágas, kényelmes, divatos, és hamarabb megkapható, mint például egy kombi Corolla. Ami egyébként már szintúgy csakis hibridként, szintén az ötödik generációs hibridekkel rendelhető; aki hagyományos benzines Corollát szeretne, az szedánként kaphat belőle, a modellcsalád legkedvezőbb vételárával és akár készletről is. És tegyük hozzá, egyáltalán nem rossz annak 1,5 literes benzinese sem.
Japán gyártású, a csomagtérajtó félig nyitva volt, azért ekkora a hézag
De vissza a Corolla Crosshoz, ami csakis hibrid, csakis korrektül felszerelt lehet, 10,5 colos központi kijelzőjén vezeték nélküli kapcsolattal futhat az Apple CarPlay rendszer, csúcsverziója pedig 360 fokos kamerarendszerével felülnézeti képet is adhat, online kapcsolatos gyári navigáció és temérdek egyéb mellett.
Teljesen digitális, színes, változtatható képű műszerblokkot és 10,5 colos központi kijelzőt is alapáron kap
A szövetkárpitos, alacsonyabb felszereltségű verziók beltere is kellemes
Egyelőre csakis a 197 lóerős rendszerteljesítményű, erősebbik hibrid hajtáslánccal kaphatjuk meg, opciós összkerékhajtása pedig bár a rendszerteljesítményt nem növeli, hátsó villanymotorja 41 lóerőt és 84 Nm nyomatékot ad, amivel rossz úton és könnyű terepen sem jön zavarba, nem mellesleg 7,5 másodperces 100-as sprintet tud. Persze a lényege nem ez, hanem az, hogy az ötödik generációs hibrid hajtáslánc a korábbiaknál közvetlenebb gázpedál/motorfordulat kapcsolatával, autópályán csökkentett motorfordulatával és zajszintjével azokat is gond nélkül meggyőzheti, akik eddig féltek a hibridektől, mondjuk azért, mert a legelsőkről hallott tapasztalatok alapján ítélték meg az egyébként már 25 éve futó és fejlődő technikát, amivel ez a SUV is 5 literes fogyasztást tud.
Már a bZ4X, a Toyota első dedikált villanyautója is megszemlélhető már a Schiller Autó Családnál
Ugyanakkor akad itt még egy szintén jelentős újdonság, a Toyota első dedikált villanyautója, a bZ4X, ami már szintén megtalálható a Schiller Autó Családnál, annak tesztvezetésére már szintén lehet regisztrálni. Ez már egy nagyobb autó, 4,69 méteres hosszával nagyjából a RAV4 méretosztálya, a Toyota villanyautó-specifikus eTNGA platformján. Elképesztő méretű, 2,85 méteres tengelytávolsággal, magas üléspozícióval és nem csak tágas beltérrel, hanem elég nagy, 452 literes csomagtérrel.
Futurisztikus formát kapott a Toyota villany-SUV-ja
Ugyanezen a platformon 3 éven belül 15 különféle tisztán elektromos modellt ígér a Toyota, és erősen sejthető, hogy ezek elég jók is lesznek. Ugyanis már a bZ4X is az. Bár dedikált villanyautóból ez az első a Toyotánál, azért volt már néhány tisztán elektromos modelljük, továbbá a hibridekkel is szereztek bőséggel tapasztalatot az elektromos hajtások kapcsán.
Utasterével is űrhajó, otthonos űrhajó a bZ4X
A 2,85 méteres tengelytáv döbbenetesen tágas utasteret eredményez, a hátsó támlák dőlésszöge is szabályozható
Miként a Corolla Cross, úgy a bZ4X is kapható összkerékhajtással is, de alapesetben egy 150 kW-os (204 lóerős), 266 Nm nyomatékú villanymotorral hajtja az első kerekeit, ezzel is 7,5 másodperces 100-ra gyorsulást és akár 516 kilométeres hatótávot tud a 71 kWh kapacitású, 10 év garanciával adott akkumulátorával. És még egy szó az említett garancia kapcsán, míg a legtöbb gyártó 60-70%-ig garantálja a gyári kapacitást, a Toyota 90%-ig, 10 évre. Szóval ebből is látható, a villanyautók terén is komolyan gondolkoznak. A bZ4X összkerékhajtású verziója két darab 80 kW-os (109 LE), 337 Nm összesített nyomatékú, 218 lóerő rendszerteljesítményű villanymotorral dolgozik. És bizony terepen is elég sokat tud az általunk júniusban megejtett menetpróba szerint. A várakozási idő esetében már jelentősebb, ahogyan gyakorlatilag a legtöbb friss villanyautónál is. Viszont a bZ4X esetén ez nagyon nem meglepő, 23,16 millió forintos alapárával nagyon jó ajánlatnak számít a szegmensében, ahogyan a Corolla Cross-t, ezt is erősen ajánlott megnézni, akár ki is próbálni.
A Schiller Autó Családnál hamarosan próbálható Corolla Cross még a Highlander mellett sem tűnik kicsinek
„dedikált villanyautó”
Ez azt jelenti, hogy valaki aláírta azt a kocsit?
Inkább azt, hogy alapjaitól villanyautónak fejlesztett, nincs belőle egyéb verzió.
A dedikáció / dedikál szónak nincs ilyen jelentése. Legjobb esetben is csak a platform lehet dedikált (annak szánt) elektromos felhasználás számára.
B+, szakadok a röhögéstől 😀 És téged ismerve most sem maradt el a rafkó csúcsra járatása, Mátyás is bedőlt neki 😀