Na, de miért lett nehezebb és főleg, miért veszített az erejéből? Nos, azért, mert lágy hibrid rendszert kapott, hiszen most már mindegyik Switben ott a kis indítógenerátor, igaz a Sport esetében 48 voltos rendszerről beszélhetünk. Elhihetitek, hogy én is húztam rendesen a számat, amikor az első infókat meghallottam arról, hogy kasztrálásra megy a Swift Sport, ám most mindenkit megnyugtatok: nem olyan drámai a helyzet, mint elsőre tűnt. A legsportosabb Swift még mindig négyhengeres, még mindig élményautó, bár tény, hogy érezni a hiányzó lóerőket.
A napfénysárga fényezéssel a legfeltűnőbb
Sportosságát nem is rejtegeti, a kedves mosolyú alapváltozatokhoz képest jóval morcosabb szemből. A sporton nincs elegáns krómcsík, helyette szénszálas mintázatú műanyag lökhárító fut végig a méhsejtmintás hűtőrács előtt. A fényszóróházakat is légbeömlőnek álcázták, optikailag szélesebbnek tűnik az autó, a versenyautós hatást pedig tovább erősíti a lökhárító aljára szerelt splitter. Ránézel és egyből dörzsölöd a tenyered, mert már a dizájn megmutatja, hogy nagyot fogsz élményautózni. Habár a színskála 10 tagú, talán ez a „Napsárga metál” a legjobb választás, hiszen ez a jellegzetes színe a Suzuki versenyautóknak, de azért a „Lángvörös gyöngymetál” is megérdemel egy kis figyelmet, ha a konfigurátorban jársz.
Továbbá a kéttónusú fényezések is látványosak, igaz ezekért 70 ezer forintos felárat kérnek, ami nem egy vészes összeg az individualizmus számláján.
Sajnos télire lekerültek a peres nyári gumik, és a 17 colos felinkből a kevésbé mutatóson feszülnek a téli abroncsok, de a hazai menetpróbán még a nyári volt rajta,
ide kattintva megnézheted mi a különbség a kettő között. Jutott még karbonmintás dísz oldalra is, figyelemfelkeltő szoknyák képében, valamint hátul sem szerénykedtek a tervezők. A szintén szánszálas műanyagot mintázó lökhárítóbetét a két vaskos kipufogóvéggel igencsak dögös. Természetesen a légterelőben végződő tető sem maradhatott el, de kijózanításként érkezett a Hybrid felirat is a vörös Sport alá.
Hátul is ízlésesen sportosították
Jól példázza a Swift: nem kell túl sok dísz az utastérbe, hogy sportosnak érezzük. Sőt, igazából már a kagylósított sportülések elegendőek lennének, amik rendkívül jól tartanak. Emellett némi vörös dísz az ajtóburkolaton és a műszerfalon, fémpedálok, vörös varrás a sportkormányon, na meg némi vörös a műszeregységben és ennyi. Nem is kell több, ízléses, határozottan sportos, nincs túltolva. Talán csak a kormánykerék zongoralakk betétje az egyetlen oda nem illő részlet, de sebaj, tekergetés közben nem zavaró. Az ergonómia ugyanúgy rendben van, ahogy a többi Swiftben is. Az automata klíma könnyen kezelhető, az infotainment menüje sem bonyolult, kicsit talán koros a megjelenítés, de sose legyen nagyobb baja egy járműnek. Kisautó lévén, bocsánat, sportos kisautó lévén a helykínálat talán elöl fontosabb, de azért hátul is elfér két felnőtt kényelmesen. Már amennyiben megtalálják a kilincset, amit a C-oszlopba rejtettek. Az optikai „kupésítás” működik, ötből négyen csak széttárták a karjukat, nem tudván, hogyan szálljanak be hátra. Akad egy aprócska csomagtér is, ami jó mély, 265 literes, de ülésdöntéssel majdnem egy köbméteresre növelhető, ha valaki ballaszttal szeretne változtatni a tömegelosztáson.
Vörös színnel dobták fel az utasteret
Az elöl ülőkről szól a Swift Sport
Azonban nem érdemes ezt tenni, mert sajnos elvettek néhány lóerőt szegény Swift Sporttól. A tisztaság oltárán 10 lóerőt kellett áldozni, szerencsére a nyomaték maradt 230 Nm, ám a teljesítmény 140 helyett csak 130 lóerő. Márpedig ezt tényleg érezni is, de azért nem katasztrófa. Méghozzá azért nem, mert úgy vélem, a Swift Sport a tökéletes bevezető masina a forró ferdehátúak világába. Az 1,4 literes, turbófeltöltéses motor ereje közúton sem teszi éles fegyverré a Swiftet, de ahhoz már elég, hogy megtapasztalja a sofőr egy kihegyezettebb masina viselkedését. Ahogy többnyire a legnagyobb versenyzők is gokartozással kezdik pályafutásukat, úgy a Swift Sportot is bátran felvállalhatja, aki tudja, hogy ezen, a fronthajtású, hot hatch vonalon szeretne feljebb lépkedni. A 48 voltos lágy hibrid rendszer egyébként csak a szokásos extrákat adja a közlekedéshez: észrevétlen stop/start rendszer, kedvezőbb fogyasztás. Utóbbi kerek 7 literre jött ki, de ebben azért nem kevés hegyi tekergés is volt, így szerintem teljesen elfogadható, bár a papírformától messze van.
Könnyen kezelhető ereje van, mégis nagy élmény
Az élményhez persze az is kell, hogy a Swift Sport csupán 1020 kilogrammot nyom a mérlegen (ám így 50 kilogrammal nehezebb a frissítés előttinél). Na, meg a futóművén is igazítottak egy kicsit, hiszen Monroe lengéscsillapítókat kap, egyedi stabilizátor rúddal, a végeredmény, hogy kisebb a karosszéria dőlése a többi Swifthez képest. A lassulásról hátul is tárcsafékek gondoskodnak, ugyanezek elöl hűtöttek, a kormány pedig valóban közvetlen, az autó szinte kitalálja a gondolataidat, ahogy becélzod a kanyarcsúcspontokat. A hatfokozatú váltó is rövid utakon kapcsolható, bár a kuplungpedál útja lehetne kicsit rövidebb. Néha még ki is lehet hozni egyébként a sodrából egy-egy pillanatra a kis méregzsákot, például, lejtős-jobbos kanyarokban, de az ESP magabiztosan uralja a helyzetet. Szóval tényleg bolondbiztos élményautó a Swift Sport. Amiben más vezetősegédek is szerepet játszanak. Egyetlen, nagyon magas felszereltségi szinttel érhető el az autó, amelyben szerepel többek között a sávtartó, a vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, a távfény asszisztens, a táblafelismerő és a holttérfigyelő, a parkolóradarokról nem is beszélve, amihez társul még a tolatókamera és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is. Persze így nem olcsó mulatság ez a sportos kisautó, hiszen 7 290 000 forint a listaára, ám most kedvezményesen 6 790 000 forintért hazavihető. Márpedig ennél csak drágább élményautók várnak az új autók piacán, persze nagyobb erővel.
Értékelés
Pozitív
Kezelhető erő, valóban sportos dizájn, vezetési élmény
Negatív
Hosszú úton mozgó kuplungpedál, tömegnövekedés
Árak
Tesztmodell alapára
6 790 000 Ft (2020.11.27.)
Tesztautó ára
6 790 000 Ft (2020.11.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
235 Nm 2000-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
530 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1350 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
235 Nm 2000-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7 l/100km
9.1 -es gyorsulás, üres tankkal, mini zsokéval elég kiábrándító. egy turbós benzines könnyű kisautónál….nem is értem. ettől függetlenül mindegy, mert még mindig csúnya.
A tényleges gyorsulás közelebb van a 8mp-hez, mint a 9-hez.
Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e a MotoGP bajnoki címre korlátozott példányos sorozat valami jó kis ezüst-kék színben szolid dekorozással vagy még mindig az a stratégia, hogy a különböző üzletágakat élesen elválasztják, mint a többi japán is (esetleg a 2020-as vb címnek nem tulajdonítanak akkora presztízst).
Sportautó 129 lóerővel?
Minek hívjuk akkor a Ferrari-kat, Aston Martin-okat?
Ez igazából ez csak optikai tuning, a motoron semmit nem változtattak. Piros cérna, piros dekorelemek, fém pedál, nagyobb felni, peres gumi, légterelő, stb. Egyedül a kipufogó tér el műszakilag.