A legnagyobb hibrid rendőrflottát dobták össze az ukránok
635 Mitsubishi Outlander PHEV az ukrán rendőrségen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kevesebb, mint 635 konnektoros hibrid Mitsubishi Outlander landolt az ukrán rendőrségnél. Európában még nem volt ekkora hibrid flotta.
A Mitsubishinek úgy látszik, hogy szerencséje van az európai rendőrautós tenderekkel. Néhány éve Észtország kapott 507 darabot a full-elektromos i-MiEV-ből, most pedig Ukrajnának adtak át boldogan 635 faceliftes Outlander PHEV-t a japánok. Mindkét szerződés a Green Investment Scheme nemzetközi projekt részeként valósulhatott meg, aminek célja a széndioxid kibocsátás és az üvegházhatás visszafogása. A zöld SUV flotta átadására Kijevben került sor a miniszterelnök jelenlétével.
A Mitsubishi Outlander PHEV 2013 óta van piacon, azóta őrzi a legnagyobb számban eladott konnektoros hibrid címet Európában, szám szerint 80 768 példánnyal a múlt év végi adatok alapján. Erejét egy 2,0 literes négyhengeresből és két villanymotorból nyeri, összteljesítménye így 203 lóerő, tisztán elektromos hatótávja 54 km. A GT-PHEV koncepcióval már a következő generációt is előrevetítették Párizsban. Az utód már 3 villanymotorral és 2,5 literrel gazdálkodhat, így már 120 km emissziómentes és 1200 km vegyes hatótávot ígérnek neki.
Az ország hitelekből él, miközben az ukrán politikai elit a leggazdagabb Európában. Az államelnök Porosenko 8-szorosára dagasztotta a vagyonát mióta hatalmon van. A csokoládé gyára mellett fegyvergyára is van, nagyon nem érdeke az ország keleti régióiban dúló harcok megfékezése.
A rendőrség az kicsit más tészta. Gyakorlatilag egy új egységes rendvédelmi szervként lett létrehozva, ami 2015 novemberében kezdte meg a működését. Megszüntették az addigi „legkorruptabb” rendőri szervet, a közlekedés rendészetet. Ezért van ilyen felhajtás a „Nemzeti Rendőrség” felszerelése körül, amit valami megváltóként akarnak az emberek képébe nyomni. „Új rendőrség, semmi korrupció, minden jobb lesz az országban, nyugati színvonal”. Rongyrázás és képmutatás, hogy „nekünk milyen jól megy” a háborúzás ellenére is.
Szomorú dolog ez, ráadásul hitelekből él egyik napról a másikra az államháztartás. Viszont ennek tükrében még inkább védhetetlen ez a rongyrázás a rendőrautókkal.
Ahhoz hogy a szocialista kori járműveket lecseréljék, először is normális minőségű utakra lenne szükség, amin nem megy tönkre a fejlett nyugati technika 100-200 méter után. Jelenleg Ukrajnában jóformán semmilyen támogatási program nincs a lakosság számára. Ami volt, azt vagy teljesen megszüntették, vagy minimalizálták a támogatások mértékét
A környezetszennyező széntüzelésű erőműveikről nem is beszélve. De a tinédzserkorból is rég kinőtt szocialista tehergépjármű-parkjuk lecserélésére is lehetett volna ebből pályáztatással folyósítani. Ha japánnak adták el, akár japán járművekre.
azt hiszem, az ukránok ennél ésszerűbben is elkölthették volna a CO2 kvótájukat. ott a rengeteg szocialista időkből származó rossz szigetelésű lakótelepi lakás, vagy az energiapazarló fűtőházak, vagy az amúgy is energiapazarló orosz időkből származó hűtő- és mosógépek
Olyan beszerzés volt az, hogy eladták a kvótájukat japánnak, és adományként kapták.
Az ukrán rendőrség berkein belül a Mitsubishiken felül még 1200 db Toyota Prius is szolgál:
[url]http://ungvarmod.ucoz.hu/_ph/3/477672341.jpg[/url]
Az ukrán rendőrség berkein belül a Mitsubishi-ken felül szolgál még 1200 db Toyota Prius is egy 2014-es beszerzésből.