Elsőre értelmetlennek tűnhet az öndriftelő autó, pedig fontos feladata van
A matchboxok világa sokunkat már gyerekként rabul ejtette, de nem ritka felnőttek között sem, hogy egy rendezett, tisztán tartott kollekcióban lelje örömét egy autórajongó. Rengeteg modell közül lehet választani különböző méretekben, és bár nem feltétlenül a Hot Wheels a legkomolyabb kategória, azért ők is dobnak piacra felnőtteknek szánt darabokat. Persze nem ez a fő portfóliójuk, a '60-as években ők voltak azok, akik elterjesztették a saját tervezésű, nem valódi autókat mintázó modelleket. A gyakran extrém dizájnú kisautók könnyen megragadják a gyerekek fantáziáját, de kisebb szériában készítenek létező autók alapján is modelleket, ezt hívják Boulevard sorozatnak.
Szerencse, hogy egy kutatásra szánt autó külsejét így feltuningolták
A sorozat legújabb tagja a Toyota GR Supra élethű mása, de nem az alapverziót dolgozták fel a Hot Wheelsnél. Nemrégen mutattak be a japánok egy "öndriftelő" tanulmányt a Supra alapjain, az erről készült videókat rengetegen látták szerte a világon. Fel is merült, mi értelme van egy önvezető autónak, ami driftel, elvégre ez a pilóta szórakozására szolgál, vagy komolyabb esetekben versenyzésre. A Toyota nem egy értelmetlen publicitási attrakciónak szánta azonban, hanem biztonsági okokból fejlesztették ki. Az autó fedélzetén dolgozó mesterséges intelligenciát megtanították a tapadás elvesztésére és az alacsony tapadású állapot fenntartására, ennek a gyakorlati haszna pedig az, hogy a tesztköröket futva a szoftver megtanulja azokat a helyzeteket, amik a tapadás elvesztéséhez vezethetnek. A jövőben egy ilyen program akár hamarabb is jelezheti, ha egy kanyar nem vehető be tapadásvesztés nélkül, és így megelőzhet baleseteket is.
A Hot Wheels kínálatában már elérhető az apróság
Természetesen a Hot Wheels kisautója se nem driftel, se nem vezeti önmagát, de még csak nem is távirányítható. Az autó külsejéből azonban azonnal felismerhető, hogy a Toyota egyedi tesztautójáról mintázták. Egyből feltűnnek az első kötények és a jellegzetes, hatalmas hátsó szárny, de a karosszéria festését és mintázatát is az eredeti tanulmányról másolták. Ha pedig mindez nem lenne elég egyértelmű, a szemfülesek felfedezhetik az apró TRI feliratot a kisautón, ami a valódin is felbukkant: ez a Toyota Research Institute logója, a japánok házi kutatóközpontjáé. A Hot Wheelsnél tehát egy igazán különleges autót választottak a Boulevard széria legújabb tagjaként, bizonyára a gyűjtők legnagyobb örömére.