A legmenőbb Lexus tényleg BMW is lesz, és talán 1000 lóerős
A Lexus a BMW-vel közösen, 2020-ra készíti el az LFA utódját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
V10-es helyett hibrid V8-as lesz, és "alig" 68 millió forintba fog kerülni a Lexus LFA utódja, aminek fejlesztésébe a BMW is besegít.
A Lexus LFA egy egyszeri csoda volt a maga nemében, amit a Toyota luxusmárkája éppen azért hozott létre, hogy demonstrálja, micsoda technikai fölényre tett szert az évek alatt. Éppen emiatt nem tervezték a 2012-ig 500 darabos kis szériában készített LFA utódját. 560 lóerő egy 4,8 literes V10-es motorból, 3,7 másodperces százra gyorsulás, 325 km/óra végsebesség - ezek olyan számok amikre lehet márkaarculatot alapozni. Az LFA már gyártása idején jó befektetés lett a vevőinek, és úgy látszik, idővel a gyártónak is. Így lehetett az, hogy a japánok elkezdtek barátkozni egy újabb sorozat kidolgozásának gondolatával.
A távlati tervekbe belekerült egy kis bajor kolbász, amikor kiderült, hogy a folyamat felgyorsításában a BMW lenne a Toyota partnere. Mint korábban írtuk, a "Toyota-BMW együttműködés bejelentése óta csak pörög a rémhírgyár, konkrétumot még nem láttunk". Ez a kitétel egészen mostanáig állt, de egy új riport végre felfed pár fontos részletet az alakuló együttműködésről. Állítólag már teljesen készen áll egy középmotoros, összkerékhajtású prototípus, ami alkalmas arra, hogy Lexusként és BMW-ként is továbbfejlesszék az évtized végéig. Bár még talán túl korai, de a belsős forrás 68 millió forintra tette az LFA-utód árát.
Elhagyják viszont a V10-es motort, helyét a TS040 versenyautó 3,7 literes V8-asa és villanymotorok vennék át. Mint az LFA, ez is limitált kiadású lenne, és egyéb források szerint akár 800, sőt 1000 lóerőig is felhúzhatnák az erejét. A BMW változat M logóval és sorhatos turbómotorral jönne, de szintén hibridként. Az azonos vázszerkezet mellett a külső és a beltér is jelentősen különbözne a két modellnél.
Semmi irónia – ugyanazt írtam volna le ha nem előzöl meg.
Iróniát sejtek a háttérben, de azért félve leírom: köszönöm.:)
Teljesen egyetértek Csalfaromeo nevű hozzászóló véleményével a japán-német együttműködésről.
Ha adnál arra, hogy mit írsz le és nem minden épp eszedbe jutott hülyeséget “vetnél papírra”, akkor talán azt az elcseszett blogodat is olvasná valaki. 🙂
Amúgy a toyota már egy ideje adós egy fent vázolt kocsival (kvázi a Supra szellemi örököseként):
[url]http://touch.toyota.com/upcoming-vehicles/concept/ft1/index.html[/url] .
[url]https://www.youtube.com/watch?v=tpNwfXmMIPs[/url]
Szégyelld el magad, hogy nem kategorizálod a szupersport autókat, nah. Azért meg külön, hogy láttál ilyet élőben, ettől még burzsuj is vagy 😀
Nézd, itt a cikkben úgy írtak róla mintha ez lenne a Ferrari F40 szellemi örököse. Hát marhára nem. Vannak előtte spéci egyedi darabok (pl Gumpert), de a GTR Nismo pl eléggé ciki. Itt egy alapáron (package nélkül) 300.000 eurós autóról beszélünk nem valami hétköznapi sportkocsiról, mint a 911 vagy a GTR.
[i] “Én kérek elnézést, srácok, tényleg nem vagyok ide való.”[/i]
Koccintsunk urak, nyúlszáj életében először reálisan nyilatkozott meg!
Van remény.
😀
Most már tudom, hogy az AN kommentfala unatkozó, személyiségzavaros Hugh Hefnerek találkahelye. Én kérek elnézést, srácok, tényleg nem vagyok ide való. Én Veyront még csak képeken, videókon láttam, ti meg rendszeresen ilyenekbe f*ngtok. Sok minden lett hirtelen világos. Eddig vak voltam, de immár látok:)
Na most kivételesen lyukra futottál. A csávó (zöld) ha valamivel ritkán viccel, akkor azok az adatok.
Sör-kukorica, figyelek, jó lesz!
😀
Az LFAnál külön Nürburgring package-et fejlesztettek, a Toyota versenyigazgatója és Nürburgring specialistája vezette a projektet. A GTR-nél ugyanez a helyzet. Ez egy presztizs-versenyszám volt.
Szal ez nem olyan volt hogy valaki vett egy LFA-t és kiment a tourist dayen ([url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/09/26/a_nurburgring_mindenkie/[/url])
Nem kell lottó ötös ahhoz hogy Lambót vezess. Csak ha összetöröd 🙂
[url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/19/dreamcar[/url]
Ja, hogy a brüsszeli autószalon…aha…és a Lexus-stand előtt állva dünnyögtél magadban, hogy “a francba, ez az LFA nem valami látványos. Csalódott vagyok”.:)
Van olyan rendes, halandó ember ezen az oldalon, akire nem szakadt rá a lottóötös és nem búvalb*szott pofával járkálgat unalmában a világ autószalonjaira? Magyarország krémje kommentelget ide folyamatosan, Kempivel az élen, meg a 3 autójával, amiből idővel lesz 4, 5, 6 is? Ti újgazdagok, tartsatok is össze, röhögjetek jókat rajtunk, halandókon, miközben kaviárt toltok valami csillivilli lakomán, b*meg:)
Ez a kettő pont elég is, sőt kevesebből is jött már hasonló ha jól emlékszem 🙂
Szép érvek ezek. Ja, nem, az nincs benne… Meg merem kockáztatni, hogy a Lexusnál nem pénzfeldobással döntöttek a BMW mellett. De ha szerinted ez így megy, akkor sokra tartod a “kedvencedet” 🙂
Mondjuk egyiknek sincs nagy tapasztalata szupersportkocsik tervezésében, F1 meg Le Mans versenyektől eltekintve persze…
Pl itt: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/12/21/brusszeli_szalon_ajanlo[/url]
A “náci” szó úgy látom, zsigerből jött(germán-fetisiszta barátom)…megszólalt a Bayerishce Mülleimer Werke termékeinek nagy-nagy rajongója. Én nem mondom meg, ki kivel tervezhet autót, de azt előre lehet vetíteni, hogy ki viszi előre a projektet ebben az esetben, és ki fogja hátráltatni. Segítek: a BMW az utóbbi.
Beleélik magukat a germánok, aztán idővel szép lassan csicskáztatni fogják a japókat – és az lesz a vége, mint a VW-Suzuki párharc esetében. Ezekkel nem szabad semmit közösen csinálni, legfeljebb sörözni az Oktoberfesten.:)
Nyilván egy minden objektivitást nélkülöző márkanáci fogja megmondani, hogy ki tervezhet kivel autót 🙂
Hol a túróban láttál te LFA-t élőben???:):):)
Ja, tehát ha egy autó nincs benne az első 3-ban a Nürnburgringi köridőket tekintve, akkor az már nem is lehet forradalmi mérnöki munka? A Nissan GT-R sincs benne, még is egyeznek a vélemények, hogy egy mérnöki remekmű. Egy autót nem lehet egy köridővel teljesen jellemezni, legyen az a pálya akrámennyire is nehéz, és változatos.
Majd jól kitörül téged is a cikk szerzője meglásd! Mint ezt az Ati gyereket. Nem lehet ilyet írni, nem érted meg?
Nincs mit szépíteni, az LFA minden szempontból bukta volt. Nem volt semmilyen technikai fölénye, sok jobb szupersportkocsi készült. A Nürburgringen sem ők tartják a rekordot, sőt, sokkal olcsóbb autók is jobb időt értek el. [url]https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/[/url] . Az már csak hab a tortán hogy kinyírta a versenyprojekt gazdáját ([url]https://en.wikipedia.org/wiki/Hiromu_Naruse[/url])…
Ezenkívül élőben hiányzik a kocsiból az a látványosság ami bármelyik másik szuper-sportkocsi sajátja.
Az elődjét harmadannyiba kerülő autók is alaposan elpicsázták egy csomó teszten,reméljük ez már megüti a középszar szintet:)
A BMW itt max. annyit segíthet be, hogy főzik a kávét a japánoknak, más keresnivalójuk itt nincs. Ez nem a pancserek terepe. Ez egy műalkotás, ajánlom mindenki figyelmébe Karotta tesztvideóját. Szó szerint fel kellett a teszt után mosni a fickót:)