A legmenőbb Infiniti készülhet Pebble Beach számára
Retro versenyautó, villanyhajtással, az Infiniti tollából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már képeken látható a Pebble Beach-i Concours d’Elegance várhatóan legmenőbb szereplője. Retro együléses Infiniti sportautó, villanymotorral.
Két hergelő fotóval vezeti fel a klasszikus, háború előtti, együléses versenyautók inspirálta prototípusát az Infiniti, amit a híres Pebble Beach Concours d’Elegance-ra készítenek. A formatervért felelős Alfonso Albaisa, így írta le a koncepció mögötti ötletet: „Egyszerű gondolatból indult: mi lenne, ha találnánk egy 70 éve eltűnt versenyautót, mélyen a bokorba temetve, Japán déli csúcsán? Mi lenne, ha ebben az autóban megtalálnánk a szenvedély magját, amit még az első Japán Nagydíj alatt ültettek, valamint a mai Infinitik erejét és művészetét. Hogy nézne ki ez a kaland?” Ígéret szerint, a koncepció kombinálja majd a korai motorsport legendák külsejét az Infiniti "Powerful Elegance" dizájnnyelvével. Ez már biztató, ám a prémium autógyár rákontrázott azzal, hogy a retro külsőt, futurisztikus villanyhajtással párosítják majd, ami a japán autószeretet kiteljesedésének egyik legmenőbb formájának hangzik. Máris kétszer jobban várjuk az amerikai találkozót.
Az is egy Renault 5-ös, még ha nem is egy tucat autó. De alapvetően még az is a normál Renault Legoból építkezik. Az Alpine motorja van átdolgozta benne. Egyébként a sima Alpine és Alpine turbo is keresett autó már. Egy első generációs R5A már igen csak drága. És egy szuper kis kocsi. Megértem, hogy sokan szeretik őket. Egy ős hot hatch.
Nos igen, van nekem is egy elképzelésem ezek áráról… És igyekszem néha élőben is megnézni, meg egy két (tucat) árverést is láttam már.
[url]http://autossagok.blog.hu/2017/05/24/spa_classics [/url]
ha most itt a B csoportos turbós 5-ösre gondolsz akkor azt álságos bármivel is összehasonlítani, mert az összes B csoportos rally autónak akkora nimbusza van hogy aranyáron kelnek el manapság már a homologizációra épített példányok is, a verseny múlttal rendelkezőkről már ne is beszéljünk. Persze ez nem véletlen….
A Renault 5 egy elég nagy rajongó körrel bír (amire kevés precedens van a korabeli Nissan modellek esetében), az eredeti farmotoros rallye változatok pedig olyan áron mennek amennyiért bármelyik új V8-as Infinitit megkapod.
Azért szerintem konkréten egy R5 középmotoros turbotól még te is behugyoznál. Én még nem hallottam olyan embert aki azt ne ismerte volna el.
Egy nagy baja van, nincs benne V12-es 10 literes motor. 🙂
Igazad van, az általad felsoroltak még az árnyékával sem érnek fel olyan világhírű és méltán elismert klasszikusoknak, mint a Fiat Uno, a Renault 5 vagy az Austin Montego. Jó, hogy ezek hallatán a világ bármely pontján elégedetten csettintenek az emberek, szemüvegük bepárásodik és persze nem felejtenek el maguk alá vizelni sem :)))
Féleszű.
Ez egy kegyetlen történelemhamisítás a csalfa féle ma-születetteknek. Még a 70-es években is iszonyú tré volt a japán márkák megítélése (tudom, csalfának a dicső jelen még Pony, Nubira meg a Racer igénytelenségét és szépre festi).
Érdekes a formaterv de Albaisa nem a márkára szabta a stratégiát, a retróhóz nem ár némi történelem. Az infiniti egy viszonylag új márka, jól áll nekik a modernség. Máris hiányzik Nakamura, az egyik kedvenc formatervezőm volt ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/03/18/shiro_nakamura_visszavonul[/url]).