A legmenőbb Bogár?

210 lóerő egy Bogárban!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet, hogy néhány VW Bogár rajongó számára szentségtörés, de a motor áthelyezésével valószínűleg új dimenzióba emelhető az autó élményfaktora.


Jól időzítette a Volkswagen az új Beetle bemutatását. A Type 1 már a végnapjait élte, amikor 1998-ban a piacra lépett az új Bogár, ám a kor elvárásainak megfelelően már orrmotoros elrendezéssel. Így a Type 1, avagy a Käfer a 2003-as nyugdíjazása után nagy űrt hagyott maga után. Persze az összesen több mint 21 millió példányban gyártott Bogárból bőven találni még jobb vagy rosszabb állapotú darabokat. A megviselt autókba pedig arra szakosodott restauráló műhelyek tudnak új életet lehelni. Ilyen cég a Memminger Feine-Cabrios is.
Hirdetés

A német vállalkozást Georg Memming alapította, aki a leharcolt Bogarak felújítása mellett egy új projektbe is belefogott. Méghozzá a saját ízlése alapján átalakított autó megalkotásába. Az ötlete valóban vérpezsdítő! A Bogárból ugyanis kiváló roadster faragható, miközben a formáját nem kell jelentősen átszabni. Az egyelőre csak egyetlen példányban létező Roadster 2.7 névre keresztelt autón első pillantásra feltűnik a hosszabb tengelytáv, illetve látványosak az utasok feje mögötti bukókeretek, amelyek egyben légbeömlőként is szolgálnak.

A Memminger négyhengeres, 2,7 literes, léghűtéses boxermotort álmodott a Bogárba, ám az eredetitől eltérően a hátsó tengely elé beépítve. A középmotor 210 lóerejét és 247 Nm forgatónyomatékát ötfokozatú, manuális sebességváltó juttatja a hátsó kerekekhez. A vállalat még nem árult el sok adatot az autóról, ám úgy vélik, elérheti a 200 kilométer/óra végsebességet is.

Az utastér rendkívül puritán maradt, ugyanis a vezetés élményét szeretné előtérbe helyezni a Memminger. Pontosan ezért néhány órán kívül semmit nem hagytak a vezető orra előtt. A sebességmérő, a fordulatszámmérő, a motor-, és olajhőmérséklet kijelzője, valamint egy analóg időmérő szerkezet kapott csak helyet a műszerfalon. Többek között ennek a minimalista filozófiának köszönhetően az autó nem nyom többet a mérlegen 800 kilogrammnál!

A Memminger nem árulta el, hogy milyen évjáratú Bogárból épült a roadster, de valószínűleg az 1970 és 1979 közöttiek közül választottak. Egyelőre csak ez az egyetlen darab készült el, a folytatás pedig az érdeklődők számától függ. A Memminger húsz darabot szeretne legyártani, amennyiben összegyűlik ennyi potenciális vásárló.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?