Jövőre már a hazai utakon is láthatjátok
Néhányan már lehet, hogy idehaza is láthatták a Lexus újdonságát, hiszen már itthon is turnézik a márkakereskedésekben az LBX. Úgyhogy gyorsan vegyük át ismét, hogy mi fán terem:
Ez az eddigi legkisebb autó, amely Lexus jelvényt visel, ugyanazzal a luxussal rendelkezik, amellyel a nagyobb testvérei. Japánban készül főleg Európa számára, a GA-B platfromra épül, tehát hivatalosan is kisautó, ám a 4190 mm hosszú, 1825 mm széles és 1545 mm magas karosszéria, illetve a 2580 mm-es tengelytáv kellő kényelmet biztosít az utasok számára, főleg elöl.
Jól felismerhetően Lexus minden oldalról
A formatervezők egyébként a Lexus Next Chapter formanyelvet használták itt is, ahogy a többi megújult, illetve teljesen új típus esetén, magyarán az NX, az RX és az RZ nyomdokain jár az LBX is, ám a hárombetűs nevezéktan utal a különlegességére. Arra számítanak ugyanis a Lexusnál, hogy ez lesz a legkelendőbb modelljük. A formán pedig biztos nem fog múlni, hiszen tényleg kiemelkedik a tömegből, és nincs igazán ellenfele a piacon. Ebben a méretben kevesen építenek luxusautót.
Rajta kívül csak a legendás LFA hárombetűs Lexus modell
Elöl a keret nélküli hűtőmaszk még mindig az orsóformát követi, igaz új tálalásban, de közben arra is ügyeltek, hogy aerodinamikailag hatékony legyen, segítve az autó feletti és az autó körüli légáramlás egyenletesebbé tételét. Elöl a fényszórókban a nappali menetfény jellegzetes L-alakja megváltozott, már nem befelé, hanem kifelé néz, hogy az irányjelzők a megfelelő irányba mutassanak. Maguk a fényszórók egyprojektoros, kétsugaras LED-es egységek, a magasabb felszereltségű modellekben automatikus távfényvezérléssel.
A fiatalabb, városi európaiak számára készül az LBX, akik kedvelik a prémium minőséget
Hátul is mutatós az LBX, a keresztben végigfutó fények már védjeggyé váltak, ám az igazi érdekesség, hogy az autó hátulját a Kagami-Mochi rizssütemény ihlette, amely egy hagyományos japán vallási édesség újévkor. Ezek a finomságok két korongból állnak, egy kisebb egy nagyobb tetejére helyezve. Persze az L-motívum itt is megjelenik a lámpatestekben, a rendszámtábla pedig a lökhárítóra költözött, így a Lexus felirat hangsúlyosabb a a csomagtér-ajtó felületén. Oldalnézetben a C-oszlop jellegzetes formájáról sem feledkeztek meg, de a hátsó sárvédődomborítások, illetve a fény-árnyék vonalak játéka is egyedivé teszi a kis Lexust.
Ez egy olyan Lexus, amelyet farmerben és tornacipőben sem szégyen használni
Bent itt is a Tazuna koncepciót követték. Tehát a főbb kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezték el, így a működtetés vagy a leolvasás csak minimális kéz- vagy szemmozgást igényel, segítve, hogy a sofőr a vezetésre koncentráljon, és a lehető legkevésbé vonja el bármi más a figyelmét. Szóval egyszerű formákból építkezik, cserébe tényleg miden annyira logikus elrendezésű, hogy már az első percekben úgy érezheti magát az ember, mintha évek óta Lexust vezetne. A műszerfalat a 9,8 colos érintőképernyő uralja, amely tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, így bármilyen fényviszonyok között jól olvasható. A rövid menetpróbán nem sokat barangoltunk benne, de a menürendszere nem tűnt bonyolultnak, tudja a vezeték nélküli Apple CarPlay csatlakozást, az Android Autót pedig vezetékkel. Emellett a „Szia Lexus!” hangvezérléssel is működtethető a multimédiás rendszer, ráadásul nem csak a vezetőre, hanem az első utasra is reagál, sőt pontosan tudja, hogy melyik oldalról érkezett a parancs.
Nincsenek önkényes formai játékok a műszerfalon
A hátsó sorban már jól érezhető, hogy kisautó platformra épül. A csomagtér megfelelő méretű. Plafonig mérve alapból 402 literes, az összkerékhajtású változatban 317 literes
A vezető emellett a 7 vagy 12,3 colos digitális műszeregységnek is örülhet, de kérhető szélvédőre vetítő HUD is. Az új, háromküllős kormánykerék tökéletesen pozicionált, nagyon jó fogású. Az első ülésekben pedig élvezet helyet foglalni. Egészen mélyre építették őket, de mégsem veszett el az a bizonyos „magasan ülni” érzés, amiért sokan választják a divatterepjárókat. Az utastérben egyébként nagyon ügyeltek arra, hogy meglegyen a magas fokú minőségérzet, alig-alig találkozni olcsóbb hatású műanyaggal, a környezettudatosabb vásárlók pedig teljesen bőrmentes belteret is konfigurálhatnak.
A multimédiás érintőképernyő hátrafelé van döntve
Belül az ajtóhúzót és a kilincset integrálták, így az ajtó egyetlen mozdulattal nyitható - nem kell a kilincset elengedni, majd lenyomni. A nyitókapcsoló úgy lett kialakítva, hogy segítsen megakadályozni a nem szándékos nyitást
A motorválasztáson nem fogják sokat törni a fejüket az ügyfelek, ugyanis csak egyetlen, full hibrid hajtáslánccal vihető haza az LBX. Ugyanakkor tökéletesen illik is hozzá a háromhengeres, 1,5 literes benzinmotoron alapuló egység. A villanymotorral kiegészülve 136 lóerő a rendszerteljesítmény, 185 Nm nyomaték mellett. Ez 9,2 másodperces 100-as sprinthez elég a fronthajtású változatban, míg az összkerékhajtású modellek 9,6 másodperc alatt ugranak százra. A korábbi hibrid rendszerekhez képest a reakciókészség mintegy 30 százalékkal, a kezdeti gyorsulás pedig mintegy 20 százalékkal nőtt. Mivel a hibrid akkumulátor indításkor nagyobb teljesítményt ad, a motor fordulatszáma mintegy 20 százalékkal alacsonyabb, így kellemesebb, egyenletesebb kapcsolat alakul ki a vezető gázpedál használata és a motorhang között.
Egyetlen hibrid hajtáslánccal kapható, viszont választható összkerékhajtású változat a fronthajtású mellett
Az LBX futóműve elöl MacPherson kialakítású, hátul az elsőkerék-meghajtású modellek csatolt lengőkaros, az összkerékhajtásúak pedig kettős keresztlengőkaros elrendezést kaptak az E-Four rendszerhez igazodó lengőkarokkal. A többnyire tükörsima Valencia környéki utakon ezek tökéletes kényelmet nyújtanak, inkább lágy a lengéscsillapítás, ami jól fog majd jönni a hazai földút minőségű aszfaltutakon. Az LBX vezetése egyébként stresszmentes. A magas építésmód ellenére nincsenek furcsa, vagy ijesztő dőlések a tempós kanyarokban, a kormányzás nem túl steril, de érezhetően a városi közlekedésre hangolt, a parkolásokat könnyítő, egyujjas forgatású. Habár a fogyasztásról csak a fedélzeti kijelző alapján tudunk nyilatkozni, amely 5-5,5 literes átlagot mutatott. Ez pedig biztató, mert biztosan vihető alacsonyabb szintre, ha nem a menetpróbás nyúzással közlekednek az autóval.
Az LBX légellenállási együtthatója 0,34
Természetesen a legfontosabb vezetősegédek az LBX-ben is helyet kaptak, többek között az adaptív tempomat, sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető, sávváltó-segéd, táblafelismerő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, tolatókamera, szóval, ahogy fentebb említettük: stresszmentes az LBX vezetése.
A legkisebb Lexus már itthon is rendelhető, az indulóára kimondottan versenyképes manapság, hiszen 12 290 000 forinttól hazavihető. Persze ebben a kategóriában valószínűleg a magasabb felszereltségű modellek dominálnak majd ráadásul ezek is személyre szabhatók, így a 14,29 millió forintos Elegant, a 14,79 millió forintos Emotion, vagy épp a 14,99 millió forintos Relax és Cool modellek lesznek az utcakép meghatározóbb részei.
Létezik belőle egy csúcsváltozat is Original Edition néven 17,89 millió forintért
Hát ez egy Mazda CX másolat szerintem. Csak kevéssé szépen van designolva. A neve fogja eladni, mert a Mazdik ugyan szebbek, jobbak, de ebben jobban bízik az átlag amerikai. Mert ez egy mini Lexasz…
És hol fogja megvenni az átlag amerikai? Csak mert nem forgalmazzák ott.
Lexasznak pedig sehol nem ejtik.
Qrva drága Yaris Cross?
Biztos vinni fogják mint a cukrot!
Ha tudnád, hogy mennyi mindenben különbözik az LBX a Yaris Crosstól, akkor nem beszélnél ilyen ostobaságot, kedves fogalmatlan barátom.
Gazdag hülyéknek.
Hát vedd!
Bocsánat, sértő voltam.
Gazdag nem vagy!
És nemsokára minden új Yaris Cross csendesebb utasteret kap, ennek része az aktív baloldali motortartó-bak, rezonátor a szívósorban, 1 helyett 3 rétegű műszerfal alatti burkolat és vastagabb üvegből készül az első szélvédő, amelynek tövénél extra csillapítást helyeznek el.
Kedves András, nem árt a cikket legalább egyszer megírás/szerkesztés után átolvasni. Akkor nem bele olyan feltűnő elírás, mint „tengelytáv 280 mm”……
Kedves batu, többszöri átolvasás után sem látok benne ilyet. Viszont, amit írtál, abból hiányzik egy szó.