Amit ki lehet hozni egy hot hatch-ből, azt a Mercedes kihozta a Limited Editionnel
A méregdrága luxussportautóknál már megszokhattuk, hogy még inkább megfizethetetlen különkiadásokkal jelentkeznek a gyártók - a belépő szintű modelleknél azonban ez már ritkább. A Mercedes-AMG A 45 S-nél eleve felmerül a kérdés, akar-e valaki 30 millió forintot kifizetni egy kompakt Merciért, amikor ennyiért már egy szépen felszerelt E-osztályt is haza lehet vinni. Ezután kell elgondolkodni, hajlandó-e valaki még többet kifizetni a kis méregzsákért, ha limitált szériát adnak érte. Elsőre talán nem hangzik pénzügyileg észszerű döntésnek, de az új különkiadás teljesítményét és megjelenését látva talán meg lehet érteni, ha elcsábul egy AMG-rajongó.
Egyedi az új hátsó szárny
A nem túl fantáziadús "Limited Edition" névre keresztelt limitált kiadás a mezei AMG A 45 S erejét produkálja, de már az is meglepően sokra képes egy kompakt autóhoz mérten: a kétliteres négyhengeres 421 lóerőt ad le, álló helyzetből 100 km/h-ra pedig 3,9 másodperc alatt gyorsul - ez már komoly sportkocsikat megközelítő érték. Végsebességét 270 km/h-ban korlátozták, a gyors kanyarvételt pedig a hátsó kerekek közötti változó nyomatékvezérlés segíti az összkerékhajtáson túl. Teljesítménynövelésre tehát nem volt szükség, de optikailag alaposan feltuningolták a Limited Editiont.
Nem spóroltak a matricákkal - de ha a gyár csinálja, akkor persze nem gagyi
Leginkább a méregzöld, matt fényezés alapján lehet felismerni, ez a szín korábban az AMG GT sajátja volt. Erre visznek fel fekete csíkokat, az AMG székhelye, Affalterbach címerét a motorháztetőre és méretes 45 S feliratot az ajtókra. A limitált szériához jár még két "éjjeli csomag", ami fekete részleteket takar - ilyenek a visszapillantó tükrök, a küszöbök, az első kötény, a hűtőrács lamellái (ezek az alapnál még feketébbek), illetve a féknyergek. Egyedi, 19 colos felniket kap a Limited Edition, melynek matt festésére sárga részletek is kerülnek. Hátra fix tetőszpojlert rögzítenek, ami kétségkívül az autó egyik leglátványosabb eleme. Odabent a feketének is a sárga szín ad kontrasztot, az ülések, az ajtók és a műszerfal is kap ilyen dekorációt. A fejtámlák büszkén hirdetik - szintén sárgával - a 45 S megjelölést, az anyaghasználat mesterséges bőrből és Alcantarához hasonló huzatokból áll. Az autó árát és a gyártás darabszámának korlátját nem árulták el, ezekről a kereskedésekben lehet érdeklődni.
Jól állnak a sárga részletek a fekete beltérben