A legjobb dízel? Honda Civic 1.6 i-DTEC teszt
Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van már relatíve kisméretű dízelmotorja a Hondának. És egészen zseniálisra sikeredett. A szupertakarékos erőforrást egy Civic orrában vizsgáztattuk.
Új dízelmotorja van Hondáéknak. Mindösszesen másodjára, jó 10 évvel azt követően, hogy a 2.2-es i-CTDi-vel megmutatták: a pörgős és szívó benzinmotorokon túl ők is tudnak ám turbódízelt gyártani, ha bizonyos – teljesen el nem hanyagolható - piacok, lásd az európaiak – másra, mármint dízelre ácsingóznak. Ráadásul műfajában és kategóriájában egészen kiválót alkottak. Viszont „most” a kisebb lökettérfogatú és valamivel szerényebb teljesítményű gázolajosok a trendik, a CO2-csökkentés irányából egy orkán erejével fúj a kényszerű leméretezés szele, kvázi muszáj volt 1.6-os dízelt hozni. És íme az 1.6 i-DTEC blokk, amit korábban próbáltunk már a CR-V szabadidő-autóban, hogy aztán az ötajtós Civic orrában vizsgáljuk: valóban étvágytalan-e?
De az ám! És nem pusztán papíron. Emlékszem, a nemzetközi CR-V 1.6 i-DTEC-premierre két autóval utazott ki a magyar sajtós delegáció, s az egyik kocsi épp ez a zöld Civic volt. Kapott rendesen tempóból és más jellegű terhelésből is, átlagfogyasztása mégis 6 l/100 km alatt maradt. És most a tesztünkön 4, azaz négy literrel ketyegett el úgy, hogy semmi trükköt nem vetettünk be, hajtottuk városban, országúton, autópályán is, nem spóroltunk a gázadással, mégis alig gurított le valamennyi gázolajat a torkán. És majdnem hozta a gyári 3,6-os (puccosabb felszereltséggel 3,7-es) ígéretet. Parádé.
Hogyan csinálta a Honda? Miként lehet ennyire takarékos a Civic 1.6 i-DTEC? Amellett, hogy a zömében alumínium motor teljesítménye 120 LE, nyomatéka percenkénti 2000-es fordulaton tekintélyes 300 Nm, viszi a 200-at, 100-ra meg alig több mint 10 mp alatt gyorsít. Úgy, hogy tökéletes a 6 fokozatú váltó áttételezése (amúgy a kar megvezetése is remek, már-már élmény vele a kapcsolgatás), a gyors és finom stop-start rendszer városban spórol, és viszonylag alacsonyan tudták tartani a tömeget azzal, hogy a 2.2-eshez képest minden fontos alkatrész kisebb, könnyebb és modernebb, 2003-mal összevetve fejlettebb technológiával készített. A töltőnyomás 1,5 bar, a befecskendezés 1800 baron jár csúcsra, a sűrítési arány 16:1, turbólyuk szinte nincs. Kis- és nagynyomású EGR van, lineáris és harmonikus működés, szuper indulási hajlam, a leszabályzás közelében sem kelletlenkedés – első osztályú ez a csomag.
További érvek a Civic „kis” dízele mellett, hogy kulturált járású, halk, alig hallani felőle – hidegen - némi csörömpölést. Túlzott orrnehézséggel sem vádolható az autó, a kormány is a közvetlenebbek közül való – a fordulóköre mondjuk lehetne kisebb a Civicnek. Csomagtartója bezzeg hatalmas, ülései kényelmesek, helykínálata túlmutat a kompakt kategórián. Aki a kilencedik, aktuális Civic-generációt részletesebben is megismerné, ebből a tesztünkből mindent megtud róla. Amennyiben a szedán vonzza, arról itt olvashat szintén 1.8-as benzinesként.
Néhány észrevétel még az 1.6-os dízelként – a fenti képen látható - hetyke légterelővel gazdagodott ferdehátú és angliai gyártású Civickel kapcsolatban: a hátsó szélvédő kereszttartója csöppet zavaró, de nem takar ki többet, mint a vaskos A-oszlop… Az elöl MacPherson rugóstagos, hátul „csak” csatolt lengőkaros futómű a 225/45 R17-es kerekekkel sem betonkemény. Japán autótól még manapság is szokatlan, hogy mind a négy ablakemelő le-fel automata. A műszerfal és a középkonzol kaotikusnak tűnhet, ám hamar szokható és könnyen kezelhető. Az anyagok és az összeszerelés minőségét nem érheti kritika. Ha valamibe beleköthetünk, az a tudásban és grafikában is szegényes fedélzeti számítógép.
És naná, hogy mindezt drágán adja a Honda. Az 1.6 i-DTEC alapára 6,2 millió forint, s erre az árra az sem mentség, hogy nagyon jó az autó, az sem, hogy ez idő tájt új autóval olcsón spórolni lehetetlen. Az sem, hogy a felszereltség rendben van: széria (Comfort) többek között a digitklíma, a tempomat, az alufelni (16"), visszagurulás-gátlós ESP, a stop-start rendszer, a LED-es nappali menetfény. A Sport lépcső 400 ezres felárért kétzónás klímát, 17"-os kereket, tolatókamerát, fény- és esőszenzort, telefonkihangosítót, bőrözött kormányt és váltókart, alupedálokat, jobb hifit is ad.
Fájó, hogy az 1.6-os dízel csak 300 ezer forinttal olcsóbb a 2.2-esnél, és hát azonos felszereltség esetén durva 1 millió forinttal drágább az 1.8-as benzinesnél. Na mindegy, ez van, akkor is az 1.6 i-DTEC lesz a legnépszerűbb Honda Civic a kontinensen, efelől ne legyen kétségünk. Talán még automata váltót kéne hozzá kínálni, úgy még kerekebb volna a történet.
Árak
Tesztmodell alapára
6 199 000 Ft (2013.10.21.)
Tesztautó ára
6 599 000 Ft (2013.10.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
Végsebesség:
207 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1310 kg
Össztömeg:
1752 kg
Tengelytáv:
2595 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
477-1378 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér magassága:
540-970 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1650 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
880 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro5
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
207 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
CO2-kibocsátás:
94 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Nekem 2.2 es ufo civicem van amit semmi pénzért nem cserélnék le.simán elverem vele a 2.0 litykós német dizeleket.és olaj cserénél is pontosan annyi jön le amennyi benne volt és nem okád fekete füstöt.Az uj 1.6 dizel nagyon ott van a szeren.En az Angol honda gyárba dolgozok és láttam mentem velük elég sokat.semmiben sincs hiány nagyon jól huz és most jön ki a twin turbo változat.Tény japán autok mindig is drágábbak de ez igy van jol mert 200 ezer km után se hullik szét mint a német szoval nem kell sokat költeni rá.Jah amugy volt német autom nem is egy.az első generácios tdi dizelek azok még ma is többet érnek mint a pdtdi és a többi szutyok füst okádo olaj zabálo társai.
Az éhezőművésznek hirdetett 1,6 tdi/dsg golf-ot nem nagyon sikerül kímélő járatban 1,6 alá nyomni vegyesben.
Leragadtál 1992-ben…
Próbálj ki pl. egy ilyen Hondát és számold ki a szervizköltségeket 200e Km-re… mondjuk az 1.6CRTdi Golf-al összevetve.
Ez a fogyasztási adat nagyon meggyőző, meg a 300Nm is egy 1.6-os motortól.
A tartósságára azért kíváncsi leszek majd, amikor 5-600 ezer Km lesz már benne (ha lesz).
Az 1 mFt dízel felárat (a benzineshez képest) nagyon magasnak tartom, bár ha úgy vesszük, hogy az 1.8-as benzines legurít 7.5-öt akkor 80 ezer Km-en a dízel behozza az árát.
O.K. Automatikusan adódik a kérdés, mennyi pacit veszel Te akkor igénybe TARTÓSAN, abból a sokból, amikor 4,7-es fogyasztási értéked adódik? 30-at? 35-öt?
Brutál, hogy ma már ezek az 1.6-os dízelek beérik 3,5-4liter üzemanyaggal. Kapna még 1 eco chippet és ez is beérné 3 literrel. Én próbáltam ezt az autót nyílt napon és szépen csendben megy alacsony fordulatról épül a nyomaték is jó nagyon. Egy baj volt vele, hogy nem az én méretemre tervezték. Kiszállásnál beleér a lábam a kormányba.Hiába állítom be magamnak az ülést.1,5Bar töltőnyomás viszont már elég sok. Vetélytársának fel lehetne hozni a fiat bravo 1.6mjet 120le 300Nm/1500ford/perc től.Talán még súlyban is közel állnak egymáshoz. A fiatot is próbáltam az is nagyon meggyőző volt, az is nagyon dinamikusan ment.
Az én nem 1,6 l-es diesel Mercedesem 7-G automata váltóval 4,7 l-t fogyaszt százon, és LE-ben is több “egy kicsit”.
Az én nem 1,6 l-es diesel Mercedesem 7-G automata váltóval 4,7 l-t fogyaszt százon, és LE-ben is több “egy kicsit”.
Jó olvasni ezt a sok optimista hozzászólást:)))))
Maradjunk annyiban van ettől szebb meg rondább is.
Inkább a Civic mint egy Toyota Auris ami belül a kategória alja.
Ilyen ronda autót hogy sikerült tervezni grat annak aki megveszi ..
A legjobb diesel a TDI!!! és az is marad ..
Mindkettő használatos. Ha onnan közelítjük meg, hogy először leállítja a motort, s csak azután indítja újra, akkor talán stop-start. Korábban egyébként nyilván azt akartam írni, hogy 150 km-re 6 l az 4 l/100 km…
Stop-start rendszer az nem véletlen start-stop nevű pontosan?
Egészen pontosan 152 km / 6,16 liter üzemanyaggal, azaz
152,7 km 6,16 L
100 km X L
100/152,7 = X/6,16
(100/152,7)*6,16 = X
4,03 = X
No ez hogy sikerült? Kedves admin, légyszi törölj ki ketőt. 🙂
Ha jól olvastam, a mostani tesztben 4 litert evett százon, az akkorin 6-ot.
Ha jól olvastam, a mostani tesztben 4 litert evett százon, az akkorin 6-ot.
Ha jól olvastam, a mostani tesztben 4 litert evett százon, az akkorin 6-ot.
4 litert fogyasztott 150 km-en. 4×1,5=6
Ha 4,3 litert fogyasztott akkor ,miért 6 liter ment bele teli tankig?