A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt
Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.
Egy középkategóriás autó, amilyen a Renault Talisman is, nálunk már bőven cégvezetői szintet képvisel, passzol is ehhez a négyajtós Talisman megjelenése. A Renault ráadásul úgy alkotta meg a Talisman árlistáját - hasonlóan a Magane-éhoz, hogy már az alapváltozat is teljesen élhető, de aki a második felszereltséget és motort választja, illetve választhatja, nagyon jó csomagot kap.
Bár ma a legolcsóbb Talisman a 120 lóerős dízel, aki teheti, nyilván legalább a 150 lóerőset is kéri, itt pedig már felszereltségből is a tesztautót is jelentő Limited a belépő. Megéri ezt választani, hiszen itt például már alapból jár a bázishoz extraként sem elérhető első-hátsó parkolóradar, valamint a tolatókamera és a holttérfigyelő is. Mindegyik jól jön a nem szerény méretű, 4,85 méteres limuzinhoz. A Limited ráadásul kényelmi és dizájn elemekből is igen bőven ad. Többek közt 17 colos alufelniket és még metálfényezést is alapáron. A sofőrt elektrokróm belső tükör és elektromos, automata rögzítőfék, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő is segíti, ülés- és kormánykerék-fűtés kényezteti, de a sofőr üléséhez még masszázs is jár a Limited szinten. A Talisman ezekkel az extrákkal tud érdekes lenni, a szintén alap gyári navigáció például nem egy nagy durranás a szintén meglévő telefontükrözés mellett.
A sok extra mellett az alap „vas” sem rossz ám, persze elmondható, az alapokat ugyanúgy a CMF platform adja, mint a Megane vagy a Scenic, akár az Espace esetén. Ezzel viszont nincs baj, a sablon (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű kényelemre hangolt, a Talisman egészen addig nem fog csalódást okozni, amíg nem akarunk vele élményautózni, arra vannak jobb ajánlatai a Renault-nak (leginkább a Megane R.S. vagy annak Trophy változata). Ha viszont „csak” közlekedni, akár nagyokat utazni kívánunk, a Talisman egyáltalán nem rossz választás. Utastere tágas, keményebb műanyagokat csak az alsóbb régiókban felvonultató, igaz, sajnos a középkonzol alsó része is ilyen, a műszerfal teteje viszont már sokkalta finomabb puha. Változtatható képű, 7 colos színes kijelző alkotja a műszerblokkot, ugyanilyen képátlójú, fektetett formátumú kapacitív érintőképernyő kerül a középkonzolra. A Limited szintnek nem csak az a sajátja, hogy nagyon sok mindent ad alapáron, hanem az is, hogy számos tétel, így az állított, 8,7 colos „nagy” kijelző felárért sem érhető el hozzá.
Hifiből az alapnál jobb, de a csúcs Bose alatti Arkamys, 8 hangszórós rendszert kapjuk, természetesen Bluetooth kapcsolattal, illetve az Apple CarPlay által Spotify lehetőségével is. Ülésből nagyon jó oldaltartású, szövet/bőr kárpitozású jár, talán legfontosabb elemként. A sofőrsegédek köréből ahogyan már említettem, a holttérfigyelő megvan, s a sebességkorlátozós tempomat is, távolságtartós azonban a Limitedhez nincs, táblafelismerő, automata távfénykapcsolás és sávelhagyásra figyelmeztetés a Visio csomaggal 150 ezer forintért kérhető, ezek egyaránt sokat segíthetnek a hosszú távú autózásoknál.
A 150 lóerős dízelnél sem szükséges több.
Ez is bőségesen elegendő menetdinamikát ad, ha számít, a 0-100-as sprint 10,3 másodperc alatt meglehet, a végsebesség 210 km/óra, de ami fontosabb: még a 160-180 km/órás utazótempó is kifejezetten kellemesen futható vele, a szabályos 130 pedig sétatempónak tűnik, szinte mosolyogtató, 5 liternél alig nagyobb fogyasztással. Országúti tempónál még inkább aszkéta a Talisman, 3 l/100 km értékkel is beéri, de a teljes teszt 5,5 l/100 km átlaga is teljesen korrekt.Árak
Tesztmodell alapára
9 619 000 Ft (2019.12.12.)
Tesztautó ára
9 619 000 Ft (2019.12.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1749 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3-5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4849 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1463 mm
Saját tömeg:
1518 kg
Össztömeg:
2157 kg
Tengelytáv:
2809 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
608 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1749 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
340 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3-5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Esetleg egy-két flottakezelőt érdemes lenne erről megkérdezni, hogy vajon melyik a legjobb cégautó.
Nyilván ezt most úgy kell érteni, hogy a legjobb cégautó-JELÖLT. Aztán mindenki a saját preferenciáit figyelembe véve vitatkozhat ezzel…
Annyira irreleváns a véleményed ! :-)))
Szánalomból készíttetünk neked agy topicot ,legyen a neve : csalfa-csacska-csírásodásai :DDDD
Fetrengéses röhögőgörcsöt kapna aki csak olvassa !
Te meg továbbra is általánosíts egy autó alapján, és ha lyukra futsz, az asztalt csapkodva követeld a gyártó csődjét. Már sokszor bizonyítottad, hogy „nagy” ember vagy, azt nem értem, a világot miért nem váltod már meg 😀
Látom csak a retyóra mersz elmenni , aztán gyorsan vered a gépet(nyálad) :-DDDDD
Spiritiszta autószerelő mester vagy :-)))
Olaj helyett a verítékedben úszol te BILLENTYŰHUSZÁR (neked az a legnagyobb büntetésed , hogy önmagaddal kell együtt lenned) !!!