A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt
Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.
Négy éve jelent meg a Talisman, talán azon modellek egyike, ami limuzinként néz ki jobban, így kifejezetten kecsesek a vonalai
Egy középkategóriás autó, amilyen a Renault Talisman is, nálunk már bőven cégvezetői szintet képvisel, passzol is ehhez a négyajtós Talisman megjelenése. A Renault ráadásul úgy alkotta meg a Talisman árlistáját - hasonlóan a Magane-éhoz, hogy már az alapváltozat is teljesen élhető, de aki a második felszereltséget és motort választja, illetve választhatja, nagyon jó csomagot kap.
Renault jellemző, hogy hátra is jár menetfény, az alapnál nagyobb, de a Limitednél mindenképp járó 17 colos alufelnikkel is kényelmesen rugózik
Bár ma a legolcsóbb Talisman a 120 lóerős dízel, aki teheti, nyilván legalább a 150 lóerőset is kéri, itt pedig már felszereltségből is a tesztautót is jelentő Limited a belépő. Megéri ezt választani, hiszen itt például már alapból jár a bázishoz extraként sem elérhető első-hátsó parkolóradar, valamint a tolatókamera és a holttérfigyelő is. Mindegyik jól jön a nem szerény méretű, 4,85 méteres limuzinhoz. A Limited ráadásul kényelmi és dizájn elemekből is igen bőven ad. Többek közt 17 colos alufelniket és még metálfényezést is alapáron. A sofőrt elektrokróm belső tükör és elektromos, automata rögzítőfék, automata fényszórókapcsolás, esőérzékelős ablaktörlő is segíti, ülés- és kormánykerék-fűtés kényezteti, de a sofőr üléséhez még masszázs is jár a Limited szinten. A Talisman ezekkel az extrákkal tud érdekes lenni, a szintén alap gyári navigáció például nem egy nagy durranás a szintén meglévő telefontükrözés mellett.
Változatható képű, színes kijelző alkotja a műszerblokkot, vele azonos képátlójú kijelző kerül a középkonzolra, a Talisman nagyobbik kijelzője a Limited esetén nem elérhető, kormány- és ülésfűtés viszont alapáron jár
Elöl bőr-szövet kárpitozásúak, a sofőrnél még masszázst is kínálók az ülések. A helykínálat is nagyvonalú, a Talisman remek utazóautó
A sok extra mellett az alap „vas” sem rossz ám, persze elmondható, az alapokat ugyanúgy a CMF platform adja, mint a Megane vagy a Scenic, akár az Espace esetén. Ezzel viszont nincs baj, a sablon (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű kényelemre hangolt, a Talisman egészen addig nem fog csalódást okozni, amíg nem akarunk vele élményautózni, arra vannak jobb ajánlatai a Renault-nak (leginkább a Megane R.S. vagy annak Trophy változata). Ha viszont „csak” közlekedni, akár nagyokat utazni kívánunk, a Talisman egyáltalán nem rossz választás. Utastere tágas, keményebb műanyagokat csak az alsóbb régiókban felvonultató, igaz, sajnos a középkonzol alsó része is ilyen, a műszerfal teteje viszont már sokkalta finomabb puha. Változtatható képű, 7 colos színes kijelző alkotja a műszerblokkot, ugyanilyen képátlójú, fektetett formátumú kapacitív érintőképernyő kerül a középkonzolra. A Limited szintnek nem csak az a sajátja, hogy nagyon sok mindent ad alapáron, hanem az is, hogy számos tétel, így az állított, 8,7 colos „nagy” kijelző felárért sem érhető el hozzá.
Ülésdöntés nélkül is öblös, 608 literes, apró síalagutat is adó a csomagtér
Hifiből az alapnál jobb, de a csúcs Bose alatti Arkamys, 8 hangszórós rendszert kapjuk, természetesen Bluetooth kapcsolattal, illetve az Apple CarPlay által Spotify lehetőségével is. Ülésből nagyon jó oldaltartású, szövet/bőr kárpitozású jár, talán legfontosabb elemként. A sofőrsegédek köréből ahogyan már említettem, a holttérfigyelő megvan, s a sebességkorlátozós tempomat is, távolságtartós azonban a Limitedhez nincs, táblafelismerő, automata távfénykapcsolás és sávelhagyásra figyelmeztetés a Visio csomaggal 150 ezer forintért kérhető, ezek egyaránt sokat segíthetnek a hosszú távú autózásoknál.
Sok más mellett a tolatókamera is alapáras a Limited szinten
A 150 lóerős dízelnél sem szükséges több.
Ez is bőségesen elegendő menetdinamikát ad, ha számít, a 0-100-as sprint 10,3 másodperc alatt meglehet, a végsebesség 210 km/óra, de ami fontosabb: még a 160-180 km/órás utazótempó is kifejezetten kellemesen futható vele, a szabályos 130 pedig sétatempónak tűnik, szinte mosolyogtató, 5 liternél alig nagyobb fogyasztással. Országúti tempónál még inkább aszkéta a Talisman, 3 l/100 km értékkel is beéri, de a teljes teszt 5,5 l/100 km átlaga is teljesen korrekt.Leginkább hosszú távú utazóautónak ideális a Talisman, de városban sem nyűgös, így az elővárosokból ingázóknak is ajánlható
Esetleg egy-két flottakezelőt érdemes lenne erről megkérdezni, hogy vajon melyik a legjobb cégautó.
Nyilván ezt most úgy kell érteni, hogy a legjobb cégautó-JELÖLT. Aztán mindenki a saját preferenciáit figyelembe véve vitatkozhat ezzel…
Annyira irreleváns a véleményed ! :-)))
Szánalomból készíttetünk neked agy topicot ,legyen a neve : csalfa-csacska-csírásodásai :DDDD
Fetrengéses röhögőgörcsöt kapna aki csak olvassa !
Te meg továbbra is általánosíts egy autó alapján, és ha lyukra futsz, az asztalt csapkodva követeld a gyártó csődjét. Már sokszor bizonyítottad, hogy „nagy” ember vagy, azt nem értem, a világot miért nem váltod már meg 😀
Látom csak a retyóra mersz elmenni , aztán gyorsan vered a gépet(nyálad) :-DDDDD
Spiritiszta autószerelő mester vagy :-)))
Olaj helyett a verítékedben úszol te BILLENTYŰHUSZÁR (neked az a legnagyobb büntetésed , hogy önmagaddal kell együtt lenned) !!!