A leginkább helyettünk vezető autó lehet az új S-osztály

Sofőrsegédek új nemzedékét ígéri az idén érkező Mercedes-Benz S-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Véd az autópályára forgalommal szemben felhajtástól, véd a gyalogosgázolástól és nagyjából mindentől. Az idén érkező legújabb generációs Mercedes-Benz S-osztály minden idők leginkább helyettünk vezető autója lehet.

Nem csak nálunk, Németországban is elszaporodtak az autópályákra forgalommal szemben felhajtók, ezért a biztonsági elektronikákat rendszeresen elsőként hozó, idén új generációjába lépő Mercedes-Benz S-osztály (és egyébként a frissülő E is) olyan táblafelismerőt fog kínálni, amely a behajtani tilos táblákat is harsányan jeleníti meg a műszerfalon. A legfrissebb S-osztály természetesen nem csak ezzel, számos egyéb okos funkcióval, távolságtartós, araszolófunkciós tempomattal, az eddigieknél fejlettebb, két kamera képén alapuló sávtartó elektronikával és persze gyalogosfelismerő rendszerrel is felvértezhető lesz. Utóbbi 50 km/órás tempóig gyalogost észlelve magától fékezi az autót, a sávtartó dugóban araszoláskor a sávfelfestéseket nem látva is követi az S előtti autót - persze csakis az esetben, ha közben a sofőr fogja a kormányt, azaz felügyeli a rendszert. Ezen szenzorok nem csak a dugóban elkalandozás, az autóúton elbóbiskolás felismerésére is alkalmasak, s szükség esetén hang és fényjelzéssel hívják fel a sofőr figyelmét arra, hogy vezetni még az idén érkező S-osztályban is neki kell.
Hirdetés
Feladata azonban egyszerűbb, mint eddig bármikor, bármilyen autóban. Segítheti ugyanis majd keresztirányú forgalomra figyelés és figyelmeztetés, parkolóhely-felismerő és (keresztirányú és párhuzamos parkolásra egyaránt képes) parkolóautomatika is.
Ha mégsem sikerülne az ütközést elkerülni, a mindennél jobb biztonságot továbbá a már megszokott - baleseti helyzetet felismerő és arra az utasokat és autót előkészítő, az öveket előfeszítő, az ablakokat bezáró - Pre Safe rendszer, világújdonságként övlégzsák is szolgálja. Szintén világújdonság, hogy nem csak az első, 190 LED-ből felépülő fényszóró lesz adaptív, hanem a hátsó is. A főfényszóró úgy ad reflektorfényt, hogy közben a szemből érkezőket az őket bántó szegmensek lekapcsolásával nem vakítja, s hátul a - csakugyan LED-es - világítótestek szintén mindig kellő erősséggel, a követők szemét mégsem bántva világítanak majd. Ha a látótávolság a LED-es, komoly fénycsóvával sem lenne kellően hosszú, az opciós hőkamera gyalogost 160, kisállatokat, például kutyákat 100 méteres távolságból lesz képes megjeleníteni. Mikortól? Talán már az év közepétől, de ősztől mindenképp, így aki időben rendeli majd meg a legújabb legnagyobb Mercedes limuzint, az jövő télen már vele, azaz vélhetően az akkor is legbiztonságosabbnak számító autóval vághat neki az utaknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?