A leggyorsabb, mégsem versenyezhet a Demon
Gyorsulási versenyre készítették, mégsem állhat rajthoz a Challenger Demon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Látva a Demon hivatalos adatait, az állítólagosan kiszivárogtatott adatok alaptalanok voltak. Speciális, sorozatgyártású autóban sosem látott verseny technikákat ad, mégsem állhat rajthoz.
Elérkeztünk a Dodge Challenger Demon hivatalos bemutatójához, így már láthatjuk, hogy az előzetes információk alaptalanok voltak. Az adatok ugyanis nem egyeznek, mivel a Demon csúcsteljesítménye versenybenzinnel is 840 lóerő, ez persze még így is jelentősen több, mint a sokáig legerősebb sorozatgyártású autónak számító Hellcat teljesítménye. Ez persze csak a tulaj saját kulcsával érhető el, a második kulccsal csak úgynevezett Valet módban használható, ahol 4000 percenkénti főtengely fordulat a maximum és a kormány mögötti váltófülek sem használhatóak, így a rajtprogram sem.
A Demon motorjáról a fejlesztők hangsúlyozzák, hogy túl sok köze nincs a Hellcat V8-asához, igaz, az alapot ugyanaz a 6,2 literes Hemi szolgáltatja. Ugyanakkor azonos alkatrész csak a hengerfej, a blokkon is alakítottak, valamint erősebb dugattyúk, szelepek és módosított főtengely került bele. Emellett két benzinpumpa szolgáltatja az üzemanyagot, a motor 91-es normál amerikai benzinnel is üzemel, a csúcsteljesítményét viszont csak 100-assal adja le, ilyenkor aktiválható a magas oktánszámú üzemmód. Egy sor különleges megoldás sorolható fel a Demonnál, ami még nem volt sorozatgyártású autóban.
Az egyik ilyen a gyorsulási versenyautóknál használt váltófék, vagy TransBrake, ahogy a Dodge-nál hívják. Ez blokkolja a hajtást, hogy a rajtnál ne guruljon el, amíg felpörgetjük a motort. A rajtprogramnál ez automatikusan aktiválódik, ahogy a Hallcaténél nagyobb kompresszor lefújószelepének bezáródása is. A benzinpumpák is a legmagasabbra emelik a nyomást a rendszerben, hogy mikor leugrunk a fékről, 2,3 másodperc alatt gyorsítsa 96 km/h-ra az őrült Dodge-t. 9,65 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, ezzel
Az opcionális csomaggal, amit stílusosan egy szerelőládában kap a tulajdonos, minden olyan szükséges extra megtalálható, amire egy gyorsulási versenyen szükség lehet. Még vékony első felniket is adnak hozzá, amiket közel egy méteren keresztül még a levegőbe is emel a Demon a rajtnál. Közel 100 kilót faragtak a súlyán a Hellcathez képest, kidobálták a legtöbb szigetelést, könnyebb üléseket kapott négypontos övekkel, könnyített stabilizátorokat, valamint kikukázták a fölösleges elektronikákat, mint például a hifit.
Így is maradt még bőven fölösleges belső borítás, de azoknak maradni kellett, hogy a mindennapokban is használható legyen. Ugyanis utcai kocsi a Demon, de versenyen is bárkit, bármikor elgyepálna. Már ha indulhatna hivatalos versenyen, ugyanis az NHRA a 9,99 másodpercnél gyorsabb autóknál biztonsági rendszereket ír elő, aminek egyik fő pontja a bukókeret, amit a Demon nem kap. Persze ennek beépítése lesz az első a tulajdonosoknak, de csak miután a fölösleges belső alkatrészek kidobásával nyernek még vagy 50 kilót. Emellett a Demon ára nagyjából 25 millió forintnál megáll, nem kérdés, hogy az adott vevőkörnél sláger lesz.
A Demon motorjáról a fejlesztők hangsúlyozzák, hogy túl sok köze nincs a Hellcat V8-asához, igaz, az alapot ugyanaz a 6,2 literes Hemi szolgáltatja. Ugyanakkor azonos alkatrész csak a hengerfej, a blokkon is alakítottak, valamint erősebb dugattyúk, szelepek és módosított főtengely került bele. Emellett két benzinpumpa szolgáltatja az üzemanyagot, a motor 91-es normál amerikai benzinnel is üzemel, a csúcsteljesítményét viszont csak 100-assal adja le, ilyenkor aktiválható a magas oktánszámú üzemmód. Egy sor különleges megoldás sorolható fel a Demonnál, ami még nem volt sorozatgyártású autóban.
a 402 méteres aszfaltcsíkon nincs nála gyorsabb sorozatgyártású autó.
Az opcionális csomaggal, amit stílusosan egy szerelőládában kap a tulajdonos, minden olyan szükséges extra megtalálható, amire egy gyorsulási versenyen szükség lehet. Még vékony első felniket is adnak hozzá, amiket közel egy méteren keresztül még a levegőbe is emel a Demon a rajtnál. Közel 100 kilót faragtak a súlyán a Hellcathez képest, kidobálták a legtöbb szigetelést, könnyebb üléseket kapott négypontos övekkel, könnyített stabilizátorokat, valamint kikukázták a fölösleges elektronikákat, mint például a hifit.
Így is maradt még bőven fölösleges belső borítás, de azoknak maradni kellett, hogy a mindennapokban is használható legyen. Ugyanis utcai kocsi a Demon, de versenyen is bárkit, bármikor elgyepálna. Már ha indulhatna hivatalos versenyen, ugyanis az NHRA a 9,99 másodpercnél gyorsabb autóknál biztonsági rendszereket ír elő, aminek egyik fő pontja a bukókeret, amit a Demon nem kap. Persze ennek beépítése lesz az első a tulajdonosoknak, de csak miután a fölösleges belső alkatrészek kidobásával nyernek még vagy 50 kilót. Emellett a Demon ára nagyjából 25 millió forintnál megáll, nem kérdés, hogy az adott vevőkörnél sláger lesz.
1 dollarert megkaphatja a tulaj az uleseket, szoval nem “csak a sofor”.