A DBX után idén már a DBX707 az F1 hivatalos orvosi autója
A Formula 1-ben láthattunk már számtalan horrorisztikus balesetet, ezért egyáltalán nem mindegy, mikor ér oda a segítség a bajban lévő pilótához. Az orvosi autót biztosító gyártónak persze ez egy remek reklámlehetőség, de ettől függetlenül hozni is kell az elvárt teljesítményt - gondoljunk csak bele, mekkora presztízsvesztés lenne, ha az orvosi autó rossz menetképességei miatt lassan, vagy egyáltalán oda sem ér a mentési helyszínre. Éppen ezért az Aston Martin nem bízza a véletlenre, a világ legerősebb luxus-SUV-ját delegálják a Formula-1 orvosi autójának, a DBX707-et.
Marad a Vantage is felevező autóként - utcai testvére a Vantage F1 Edition, mely modell vásárlói 75%-ának ez az első Aston Martinja, tehát új vevőket csábít a márkához
A fent említett cím annyiban persze árnyalandó, hogy a Ferrari Purosangue néhány lóerővel erősebb, viszont abból még egyetlen példány sem jutott el a vevőkhöz - sőt, igazából rendelni sem lehet már, ugyanis elég hamar betelt jó hosszú időre az összes gyártási kapacitás. A 697 lóerős DBX707 (a metrikus rendszerben 707 lóerős) az alap DBX-et váltja a tavalyi szezon után a 2023-as F1-es futamokon, melynek utcai verziója számos extra felszereltséggel érkezik. Új az olajfürdős kuplunggal szerelt sebességváltó, ami gyorsabban vált a fokozatok között és a rajtautomatikánál is jobb teljesítményt garantál. 100 km/h-s sebességre kb. 3,2 másodperc alatt gyorsul, amire szükség is van, hiszen mentéskor minden tizedmásodperc számít. A DBX707 a Forma-1 hivatalos gumiabroncs-beszállítója, a Pirelli P Zero gumijait használja, amit külön erre a modellre szabtak.
Orvosi autóként nem árt, hogy terepjáró, ha például a kavicságyba kell menni pilótát menteni
Az utcai DBX707-est profi pilóták tesztelték versenypályákon, az ott szerzett tapasztalatok, és persze az FIA előírásai alapján fejlesztették tovább a SUV-ot az orvosi autó feladatainak ellátására. A tűzoltókészülékeknek, az orvosi csomagoknak és a defibrillátoroknak külön helye van az autón belül, így könnyedén és gyorsan ellenőrizhető a meglétük. Az autóban hatpontos biztonsági övnek helyet adó kagylóülések vannak, elvégre a versenypályán való száguldozás közben fontos, hogy az orvosok is épségben érjenek a baleset helyszínére. Mindezek mellett a fedélzeten elérhetők a versenyirányítás információi, például a pilóták biometrikus adatai vagy a kamerák közvetítése élőben, és persze elengedhetetlen a beépített kommunikációs csatorna a központtal. A DBX707 mellett három másik Aston Martin is teljesít a Forma-1-es futamokon: a Vantage felvezető autóként, és persze maga a két F1-es versenyautó, melyeket Lance Stroll és Fernando Alonso fog idén vezetni.