A legdurvább autós sztereotípiák
Autó-magyar szótár haladóknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahány autó és márka, annyi, sőt több kép is él róluk a fejünkben. Hiánypótló kis szótárunk a teljesség igénye nélkül pufogtat közhelyeket, sorol sztereotípiákat és gázol az érzelmekbe.
Alfa Romeo | Alfa, olasz, sportkocsi, csajozós, piros, cuore sportivo, szép, kabrió, drága |
Audi | Ódi, Német, prémium, a BMW és a Mercedes keveréke, másolat, gengszterek autója, felvágós, mindenkinek ez kell, a legjobb, nagyon drága |
BMW | Bömös, Bimmer, német, bajor, prémium, hátsókerekes, drifter, sportos, gengszter, agresszív, nagyon drága |
Chevrolet | Chevy, Sevrolett, Sevrolé, koreai (vagy amerikai), átemblémázott Daewoo, kispolgári, kalapos, olcsó? |
Chrysler* | Amerikai, amerikás, nagy, biztos drága |
Citroën | francia, megbízhatatlan, a szerelők kedvence, kényelmes, különleges, olcsó? |
Dacia | Dákó, Dália, román, szétesik, kispolgári, már jó?, olcsó? |
Ferrari | olasz, A sportkocsi, álomautó, Magnum, Forma-1, Schumacher, méregdrága |
Fiat | Kis-Fiat, Fityó, olasz, kicsi, laza, sok a baj vele, olcsó? |
Ford | német (vagy amerikai), jó, cégautó, szürke, inkább drága mint olcsó |
Honda | japán, sportos, pörgős, de konzervatív is, precíz, drága |
Hyundai | Hunyadi, koreai, feltörekvő, 5 év gari, egyre jobb, már nem olcsó |
Infiniti | japán, ritka, luxus Nissan, biztos drága |
Jaguar | angol, brit, exkluzív, Ford, tömegautó izgalmas névvel, drága |
Jeep | Dzsip, amerikai, terepjáró ikon, drága, dzsip amúgy minden, ami magas és talán 4x4-es |
Kia | koreai, feltörekvő, 7 év gari, egyre jobb, már nem olcsó |
Lancia | Lancsa, Lancsia, olasz, elegáns, sok a baj vele, luxus Fiat, drága |
Lexus | Lekszász, Lekszusz, Lekszus, japán, prémium, luxus-Toyota, hibrid, drága |
Maserati | Mázeráttti, olasz, elegáns, ritka, sportkocsi, félig Ferrari, méregdrága |
Mazda | japán, jó, korrekt, látszatsportos, zoom-zoom, nem olcsó |
Mercedes-Benz | Merci, Merga, Merdzsó, német, prémium, csillagos, konzervatív, nagypapás, luxus, zöldséges, drága |
Mini | német, angol, yuppie, női, sportos, trendi, felélesztett legenda, drága |
Mitsubishi | Micu, Micsu, japán, Evo, rali, 4x4, nem olcsó |
Nissan | japán, Renault, a Z legendája, szürke, nem olcsó |
Opel | német, sosem kop el, magyar, Szentgotthárd, jó, már nem olcsó, sőt |
Peugeot | francia, megbízhatatlan, szétesik, kényelmes, elegáns, olcsó? |
Porsche | német, legenda, sportkocsi, álomautó, méregdrága |
Renault | francia, megbízhatatlan, "hülye thaliások", egyterű, biztonság, olcsó? |
Range/Land Rover | angol, brit, terepjáró ikon, gengszter, drága |
Saab | svéd, repülős, különleges, orvos, fanatikusok autója, drága |
SEAT | spanyol, ez is VW?, lakótelepi sportkocsi, olcsó? semmi sem olcsó |
Skoda | cseh, csehszlovák, ez német VW-technika?, kalapos, jó, miniszteri autó, cégautó, már nem olcsó |
Smart | német, kis-Merci, ez autó?, juj, de drága |
Subaru | Szubaru, Subaru, japán, 4x4, rali, boxer, bububu, drága |
Suzuki | Szuzuki, Suzuki, japán, magyar, Esztergom, a mi autónk, olcsó, igénytelen, papírból van, már ez se olcsó |
Toyota | japán, megbízható, unalmas, konzervatív, jó, hibrid, drága |
Volkswagen | VW, Fauvé, Folcvágen, német, prémium, etalon, konzervatív, népautó, jó, fizetünk a névért, drága |
Volvo | svéd, konzervatív, kínai, kombi, háziasszony és kutya, A biztonság, drága |
* A Chrysler (és a Dodge) ráadásul Európa nagy részén már Fiat, ami tovább bonyolítja a megítélést
hát nem jut eszükbe pedig az biztos de a fenevad minden saab motorházteteje alatt lapul csak elő kell csalogatni
jó a cikk igaz amit írtak de a saab hoz még annyit hogy ritka de kiváló tuningalap nemesítve pedig szinte egzotikum aminek a motorjában óriási potenciál rejtőzik csak elő kell csalogatni szép szóval és hozzáértő kézzel. no meg egy kis szeretettel
Minden pletykának van alapja:) Ezek a költségkímélő cserefejlesztések viszont tényleg zavaróak.
Jó kis cikk.Ilyenek vagyunk,na.Az Alfákhoz még annyit szoktak hozzátenni az emberek,hogy sz@r,szervizigényes(mondjuk ez igaz)széthullik stb.Ugyanakkor ellentmondásos,hogy a francia csak széthulló,megbízhatatlan autóként van a köztudatban,miközben rengeteg a francia jármű az utakon.Ki érti ezt?De ha a Lancia és az Alfa csak egy luxus fiat,akkor a Ferrari is az?Vagy a Nissan GT-R is csak egy Dacia?Esetleg a Lamborghini és az Audi is csak egy Skoda?Nyilván nem,bár részigazságok vannak benne.
Abszolut reális cikk. Aki ma azt hiszi, hogy ma legördülő autók esetén (átlag autókról beszélünk 0-tól 8.000.000 forintig kb) valóban azt veszi, ami rá van írva az erősen téved. Példának okáért pl. a corsa, astra spanyol és olasz beszállítókkal, gyártókkal dolgozik, egy peugeot/citroent szétbontva meg a bosch feliraton kívül mást nem lát. Tehát ma már csak arról beszélhetünk, hogy van AZ amerikai autó, van AZ európai autó és van AZ ázsiai autó (bár ez utóbbi is inkább egyre jobban európai). Mert milyen „ciki” is szétszedni egy 15 millás audi műszerfalát , hogy aztán lásd a kábelekre ráírva, hogy made in eu és pár centivel odébb, made by skoda(r)… szóval akkor MIKET IS VESZÜNK?