Bár átlag feletti személyre szabhatóságot ígér a DS 4, mindezt úgy, hogy akár a kereskedések nappabőr, óraszíj mintázatú üléseiben, virtuális szemüveget viselve konfigurálhatjuk autónkat, külső színből csak 7 választható
Úgy ígér a kategóriában eddig nem látott finom részleteket a DS 4, hogy már nem egy koncepcióautóról van szó - mondja Thierry Metroz stílusigazgató. Alighanem kulcsszereplő a leginkább a stílusról szóló márkánál, hiszen lényegében a PSA, akarom mondani immár Stelantis építőkészletét kapjuk meg, prémiumba csomagolva, s itt bizony ez a stílus, egyszerűbben fogalmazva a csomagolás a lényeg, ám nyugalom, van azért a technikában is finomság. Az online prezentáció és az első képek alapján nem is alaptalan az újdonságot, a márka negyedik modelljét övező büszkeség. Bámulatos, hogy a jól ismert EMP2 platformon ilyet is hoznak, mindezt úgy, hogy egyébként már az egyébként a kisebbik, tisztán villanyüzemre is alkalmas CMP-re épülő
Citroën C4 is kellően egyedi. De itt még többről van szó.
Modern, éles vonalakkal rajzol ötajtós crossover-kupé, ami Európa, Ázsia, Dél-Amerika és Afrika piacain is elérhető lesz. A Cross fényezetlen, a Performance Line fényes fekete külső műanyagozást kap
Már csak azért is, mert rögtön három "modellt" jelent a DS 4 is, az alapvetően crossoveres, 4,4 méter hosszú, 1,87 széles és 1,47 magas autó 72 centi átmérőjű kerekeken gördül, bennük a felnik akár 20 colosak is lehetnek. Az "alap" DS 4 mellett a fokozottan crossoveres Cross és a sportos Performance Line verzió is elérhető lesz, a csúcskivitelt pedig a plug-in hybrid E-Tense verzió jelenti, 225 lóerős rendszerteljesítménnyel, 50 kilométeres elektromos hatótávval. Az arc meghatározásaként az adaptív LED fényszórókat összesen 98 LED-ből álló DS Wings elnevezésű menetfény-szárny egészíti ki, a külső kilincsek pedig a márkától már látott maguktól besüllyedő stílusúak.
A külső tükrök nélkül elöl 1,87, hátul 1,83 méter a szélesség, a tengelytáv a kompaktok között egész nagy, 2,675 méter, a hossz kereken 4,4 méter, a magasság a tetőantennával együtt 1,49, nélküle 1,47 méter
Amilyen egyedi a DS Aero Sport Lounge koncepcióautó által inspirált külső, olyan sajátos és hasonlóképp avantgárd a beltér is. Nem csak az ablakemelőgombok, a műszerfali szellőzők is ajtókra kerültek. A számos árnyalatú és fajtájú bőrkárpittal kérhető ülések fűtéssel, szellőztetéssel és masszázzsal is elérhetőek, de ahogyan a külső is többféle lehet, a beltér hangulata is különféle stílusokkal tehető egyedivé. A műszerblokk természetesen teljesen digitális, az óriási központi kijelző érintőpaddal vezérelhető, de az igazi különlegesség a 21 colos képet, az autó elé 4 méterrel vetítő head-up display, ami kisebb fókuszváltással, vezetés közben kevésbé fárasztóan olvasható. Ugyancsak a sofőr kényelmét szolgálja, hogy a jelenlegi legmagasabb, kettes szintű önvezetésre, a forgalom tempójához igazodásra és a sávban maradásra, de még félautomata sávváltásra is képes az újdonság.
Ahogyan a DS-től megszokhattuk, egyedi és igényes a beltér, a központi kijelző külön érintőfelülettel vezérelhető az ülések közötti konzolról. Kardánalagutat ne keressünk, a DS 4 csakis fronthajtású lehet
A motorpaletta csúcsát adó E-Tense verzióban az 1,6 literes PureTech turbós benzinmotor 180 lóereje mellé 110 lóerős villanymotor társul a 8 fokozatú automata házában. A 225 lóerős E-Tense mellett elérhető lesz ez a benzinmotor önállóan is (180 lóerővel), a kínálat alapját pedig az 1,2 literes, háromhengeres PureTech (130 LE) adja, dízelből az 1,5 literes BlueHDi (130 LE) szerepel. Az EMP2 platform elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműve itt elektromos, a szélvédő tetejére tett kamerák által előre látott úthibák alapján is változó karakterisztikájú (DS Active Scan Suspension) lengéscsillapítókat kap, s a teljes körkamera-rendszert éjjellátó asszisztens (DS Night Vision) is kiegészíti.
225 lóerős rendszerteljesítménnyel az 50 km emissziómentes hatótávú E-Tense Plug-in Hybrid a csúcsverzió
Nem csak utasaira és a közlekedőkre, hanem a környezetre is vigyáz az új DS, 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből épül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható, vagy már eleve újrahasznosított fém. A műszerfal 20%-a - a nem látható helyeken - kenderből készül, de további újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket az alváz burkolatában és a zajszigetelésekben is találhatunk. A személyes találkozóra azonban még várni kell, a DS 4 forgalmazása csak az idei év utolsó negyedében kezdődik.
Jól lett a DS4. Kívül-belül tetszik. És ami még tetszik, hogy van rendes motorválaszték, van 3 hengeres turbó benzines, van 4 hengeres turbó benzines, van hybrid, van dízel. Mindenki azt választja, ami neki tetszik.
Első képen nagyon emlékeztet az egyik Lexusra… mondjuk a jót nem bűn másolni.